2013-05-28, 04:52
Medlem
Zcapegoats avatar
Tack TS för att du uppmärksammade mig på ett mkt intressant fall. Lite för intressant för mitt eget bästa t o m. Har haft Jack The Ripper-paus i ett par år nu för min mentala hälsas skull (vad är sant, vad är bara myter, vilka hade han ihjäl, ett ständigt vridande och vändande på the canonical five etc), och detta fall verkar vara ett sådant som man kan bli lite beyond frustrerad om man börjar dyka ner i för mycket.
Jag skulle iaf bli förvånad om det skulle visa sig att det inte är en kvinna som är GM. Tror snarare på en Andrea Yates-typ än ngn Rose West-typ, trots att skadorna på kroppen indikerar sadism vid första anblicken.
Myiss: Väldigt vettiga och genomtänkta inlägg du har postat här i tråden. Hatten av.
Citera
2013-08-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Tack TS för att du uppmärksammade mig på ett mkt intressant fall. Lite för intressant för mitt eget bästa t o m. Har haft Jack The Ripper-paus i ett par år nu för min mentala hälsas skull (vad är sant, vad är bara myter, vilka hade han ihjäl, ett ständigt vridande och vändande på the canonical five etc), och detta fall verkar vara ett sådant som man kan bli lite beyond frustrerad om man börjar dyka ner i för mycket.
Jag skulle iaf bli förvånad om det skulle visa sig att det inte är en kvinna som är GM. Tror snarare på en Andrea Yates-typ än ngn Rose West-typ, trots att skadorna på kroppen indikerar sadism vid första anblicken.
Myiss: Väldigt vettiga och genomtänkta inlägg du har postat här i tråden. Hatten av.

Tack!

Jag skriver en bok om Jack the ripper för tillfället. Jag är mer insatt i de morden än i detta.
Citera
2013-08-02, 14:56
Medlem
Citat:

Jag håller med, det är svårt att veta exakt vad som skett och hur.
Det viktiga att göra är att låta "bevisen" tala för sig själv.
Om du vill skriva om Jack the ripper, maila gärna
Citera
2013-08-02, 15:56
Medlem
Citat:

Rose West var en dominant kvinna (Fred West tog livet av sig efter att Rose inte svarat på hans brev, vilket indikerar att hon var den dominanta av dem). Visst var det Fred som fick utföra de mesta av tortyren som deras offer fick utstå, förutom vid minst ett av fallen. Där Freds dotter blev mördad av Rose medan Fred satt inne.

Rose West skulle förmodligen kunna göra så emot ett barn OM det var mindre pojkar som hon och Fred hade fokus på. Men Rose och Fred föredrog unga kvinnor.

Andrea Yates led förmodligen av en svår hormonrubbning efter barnafödande. Tillexempel en svår hypotyreos som ledde till att hon hallucinerade och led av dålig verklighetsuppfattning. Hon låg inne på sjukhus för hennes mentala problem till deras pengar tog slut. Hennes man vägrade använda kondom eller liknande för att skydda emot graviditet. Barn på barn vid svåra hormonrubbningar kan ha förödande konsekvenser. Därav att hon trodde att hon räddade sina barn genom att dränka dem. Även om den äldsta grät och lovade att aldrig vara olydig igen medan hon släpade honom till badkaret. Andrea skulle inte skada sina barn, på det sätt som "the boy in the box" blev skadad. Hon trodde hon räddade sina barn ifrån helvetet.

Jag tror kvinnan var ostabil där hon pendlade mellan ett dominant tillstånd och ett mildare tillstånd. Om du tar "pojken som kallades det" mamma så tror jag du är ganska nära kvinnan i detta fall. Och om man ska tro "M"s story så hade mamman en sexuell dragning till barn ihop med hennes man. Jag tror kvinnan led av någon hormonrubbning, men inte på samma vis som Andera Yates. Jag tror att den som mördade "the boy in the box" hade mer skiftande hormoner, medan Andreas bara blev värre och värre.
Citera
2016-08-17, 20:08
Medlem
Bumpar denna tråd då jag nyligen återupptäckte fallet. Och jag undrar, har något nytt uppkommit i detta fall eller är identiteten på pojken fortfarande okänd?

Jag funderar också på om det är möjligt att pojken kan ha dött i samband med en s.k. "exorcism"?, att en våldsam djävulsutdrivning kan ha tagit pojken av daga?
Citera
2019-10-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Bumpar denna tråd då jag nyligen återupptäckte fallet. Och jag undrar, har något nytt uppkommit i detta fall eller är identiteten på pojken fortfarande okänd?

Jag funderar också på om det är möjligt att pojken kan ha dött i samband med en s.k. "exorcism"?, att en våldsam djävulsutdrivning kan ha tagit pojken av daga?

https://www.youtube.com/watch?v=BnxfuvRHKDk

Kolla sista teorin här, en mentalpatient, som enligt egen utsago, sexuellt utsatt av sin egen mor hävdar att när hon var ung, så var hon med sin mor när hon köpte en liten pojke...
Citera
2021-11-15, 08:06
Medlem
moralhoras avatar
https://www.nbcphiladelphia.com/inve...stery/3045401/

Nära en lösning och antagligen kommer namnet vara känt i slutet av året.
Citera
2021-11-15, 10:41
Medlem

Citerar dig; "Eftersom pojken hade full uppsättning av mjölktänder han var minst 2 ½ år gammal"
-Detta kan jag upplysa om att det inte stämmer. Av den anledningen att mitt eget barn hade full/ komplett uppsättning mjölktänder innan sin ettårsdag.[I] Något som enligt BVC-sköterskan är ovanligt men inte alls unikt.
[/i]

- Jag menar inte att pojken i lådan varit yngre än 2,5 år men just tandutvecklingen är inte, som du påstår, ett bevis för att så skulle vara fallet.

Jag uppfattar din kommentar som mycket välskriven, intressant, trovärdig och tillsynes byggd på välgrundade påståenden.

Men just att du har fel angående detta med tänderna får mig att undra hur väl underbyggda dina övriga påståenden är.

Varifrån hämtar du informationen/ den medicinska faktan?
Citera
2021-11-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
https://www.nbcphiladelphia.com/inve...stery/3045401/

Nära en lösning och antagligen kommer namnet vara känt i slutet av året.

Min engelska är inte så jättebra men jag förstod det på videon att man håller på och knäcka gåtan med hjälp av DNA? Hoppas verkligen det kommer fram nu.
Citera
2022-12-01, 06:19
Medlem
Philadelphia police uncover name of "The Boy in the Box"

Citat:
A murder mystery that has gripped Philadelphia for 65 years has been solved. America's unknown child, "The Boy in the Box," now has a name and criminal charges could still be filed.

Citat:
Philadelphia police will be giving an update on the case as early as next week.

https://www.cbsnews.com/philadelphia...a-police-name/
Citera
2022-12-01, 23:00
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.cbs...a-police-name/

Pojkens identitet har slutligen kommit fram.
Citera
2022-12-03, 05:48
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia-
Philadelphia police uncover name of "The Boy in the Box"

https://www.cbsnews.com/philadelphia...a-police-name/

Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
https://www.google.com/amp/s/www.cbs...a-police-name/

Pojkens identitet har slutligen kommit fram.
Fantastiska nyheter. Det här fallet har jag funderat en del på genom åren. Får verkligen se till att hålla koll nästa vecka när namnet beräknas offentliggöras. Såg att Colleen Fitzpatrick inte helt oväntat är inblandad. Önskar att hon kunde få tillgång till Isdalskvinnans DNA också någon gång, men norska polisen verkar tyvärr rätt osugna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in