Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-17, 21:42
  #1
Medlem
Bossanova.s avatar
Har tröttnat på att vara trött och tjock och bestämt mig för att bli bikini fitness modell.

I dagsläget väger jag in på 85kg till mina 177cm, med ett BMI på 27,1 vilket gör mig till överviktig. Dock är mitt fett väldigt smickrande utplacerat vilket gör att jag enligt många ser ut att väga mindre.

Jag vill omvandla mitt fett till muskler och även gå ner en del. Har dock absolut ingen aning om hur jag ska gå tillväga?
När jag googlar får jag fram mycket bra dieter och övningar för folk som redan är smala och bara vill bygga muskler.
Jag har alltså ingen aning om i vilken ände jag ska börja i- gå ner i vikt först och sen börja bygga eller på något sätt omvandla fettet till muskler? Hur gör man?

Snälla Flasback! Behöver all hjälp jag kan få!
Hur ska jag äta? Hur ska jag träna? Hur ofta ska jag äta? Hur ofta ska jag träna?

Vill även inflika att jag absolut inte är emot "andra preparat" om det är något som hjälper mig på vägen..
Citera
2012-08-17, 21:46
  #2
Medlem
Spinnakers avatar
Du kan inte omvandla fett till muskler, du kan bara öka muskelmassa och minska fettprocenten. Tycker du ska läsa klistrade trådar i forumet, lär dig att räkna kalorier och ligg på ett underskott för att gå ner i vikt, men tänk samtidigt på att det är svårt att bygga muskler på energiunderskott.
Citera
2012-08-17, 21:47
  #3
Medlem
Ufffes avatar
För det första så kan du inte "omvandla fett till muskler". För det andra så verkar du vara en nybörjare och tjej, därför ska du i mitt tycke hålla dig långt borta från "andra preparat". Det bästa du kan göra är att börja styrketräna och motionera. Räkna ut ditt dagliga behov av kalorier och ät 2-300 kalorier under det och du kommer tappa i vikt. Det finns ingen genväg, vill du ha en snygg kropp krävs disciplin och hårt arbete.
Citera
2012-08-17, 21:48
  #4
Medlem
MeGustas avatar
För att bli av med fettet krävs det ett kcal-underskott.
För att lägga sig på ett sådant finns info här

Vill du få en riktig fitness kropp krävs det tung styrketräning. Är du kille eller tjej btw? Antar att du är en brud och då säger jag, för att få en fin tight röv skall du göra tunga böjar och marklyft.

Vill du ha ett schema tycker jag du skall skriva hur många gånger i veckan du vill gå till gymmet, så kan man anpassa schemat efter det.

Lycka till!
Citera
2012-08-17, 22:01
  #5
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnaker
Du kan inte omvandla fett till muskler, du kan bara öka muskelmassa och minska fettprocenten. Tycker du ska läsa klistrade trådar i forumet, lär dig att räkna kalorier och ligg på ett underskott för att gå ner i vikt, men tänk samtidigt på att det är svårt att bygga muskler på energiunderskott.

Det jag menade. Vet hur man räknar kalorier och allt det där men vill lära mig hur jag ska gå ner i vikt samtidigt som jag bygger- det jag menade med att "omvandla".

Citat:
Ursprungligen postat av Ufffe
För det första så kan du inte "omvandla fett till muskler". För det andra så verkar du vara en nybörjare och tjej, därför ska du i mitt tycke hålla dig långt borta från "andra preparat". Det bästa du kan göra är att börja styrketräna och motionera. Räkna ut ditt dagliga behov av kalorier och ät 2-300 kalorier under det och du kommer tappa i vikt. Det finns ingen genväg, vill du ha en snygg kropp krävs disciplin och hårt arbete.

Absolut! Är helt redo för disciplin och väldigt hårt arbete! Men om jag lägger mig på kaloirunderskott, kommer jag inte tappa i muskelmassa då också? Måste jag alltså från början tappa vikt och sen börja bygga?

Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
För att bli av med fettet krävs det ett kcal-underskott.
För att lägga sig på ett sådant finns info här

Vill du få en riktig fitness kropp krävs det tung styrketräning. Är du kille eller tjej btw? Antar att du är en brud och då säger jag, för att få en fin tight röv skall du göra tunga böjar och marklyft.

Vill du ha ett schema tycker jag du skall skriva hur många gånger i veckan du vill gå till gymmet, så kan man anpassa schemat efter det.

Lycka till!

Tjej och tight röv vill jag verkligen ha.
Vill nog träna 5 gånger i veckan, kanske är mycket men när jag gör något måste jag göra det stenhårt för att inte tappa motivationen.
Citera
2012-08-17, 22:09
  #6
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Bossanova.

Välj, antingen bygga eller gå ner i fett.
Citera
2012-08-17, 22:10
  #7
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Bossanova.

Välj, antingen bygga eller gå ner i fett.

Kan jag välja bygga och sen deffa?
Citera
2012-08-17, 22:10
  #8
Medlem
Jag har gjort den resan som du pratar om. Och det var det bästa jag gjort!!
Var ute och gick 5 dagar i veckan, innan frukost och en kopp kaffe innan.
Jag plockade efterhand bort kolhydrater(bröd,pasta, ris och potatis)
Tränar bara hemma, använder kroppen, armhävningar, burpees, dips, osv -Googla
Plankan i 1min*3,
Du blir hungrig på ett annat sätt och jag äter faktiskt mer i dag, regelbundet! Jag äter var 3dje timme. Du kanske behöver 2 timmar emellan. Testa och var påhittig!!

Jag lever fortfarande med träningen och mår mycket bättre i kroppen!! (Och ny garderob )
Att springa en mil är skitkul! Hade någon sagt det till mig för ett år sedan, jag hade aldrig trott på dem!!

Inga preparat då kommer du gå upp igen.
Stressa inte fram något, ta det lugnt, och tänk långsiktigt, det du gör idag känner jag av 2-3veckor senare, men det syns 3 månader senare!
Citera
2012-08-17, 22:14
  #9
Medlem
MeGustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossanova.
Tjej och tight röv vill jag verkligen ha.
Vill nog träna 5 gånger i veckan, kanske är mycket men när jag gör något måste jag göra det stenhårt för att inte tappa motivationen.
Då tycker jag du skall köra en halvkroppssplitt med fokus på basövningarna.

Måndag: Överkropp
Tisdag: Underkropp
Onsdag: Vila
etc.

Överkropp:
Bänkpress
Lutande bänkpress
Chins
Skivstångsrodd
Militärpress
Hantelcurls
Frenchpress

Underkropp:
Marklyft
Knäböj
Raka Marklyft
Benpress
Cablecrunch
Liggande viktade benlyft

3-4set/övning, 8-12reps/set.

Snodde schemat av SiSenior då jag är för lat för att skriva upp alla övningar.

Kom ihåg att träna som en man. Och vad menar jag med det? Lyft tungt, du skall känna dig helt slut efter ett gympass och verkligen känna hur förjävla trött du är i musklerna.
Citera
2012-08-17, 22:30
  #10
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Jag har gjort den resan som du pratar om. Och det var det bästa jag gjort!!
Var ute och gick 5 dagar i veckan, innan frukost och en kopp kaffe innan.
Jag plockade efterhand bort kolhydrater(bröd,pasta, ris och potatis)
Tränar bara hemma, använder kroppen, armhävningar, burpees, dips, osv -Googla
Plankan i 1min*3,
Du blir hungrig på ett annat sätt och jag äter faktiskt mer i dag, regelbundet! Jag äter var 3dje timme. Du kanske behöver 2 timmar emellan. Testa och var påhittig!!

Jag lever fortfarande med träningen och mår mycket bättre i kroppen!! (Och ny garderob )
Att springa en mil är skitkul! Hade någon sagt det till mig för ett år sedan, jag hade aldrig trott på dem!!

Inga preparat då kommer du gå upp igen.
Stressa inte fram något, ta det lugnt, och tänk långsiktigt, det du gör idag känner jag av 2-3veckor senare, men det syns 3 månader senare!

Har redan ändrat kosten en del. Har under tre veckor ätit minimalt med kolhydrater och har tappat drygt 4kg med det. Då har det varit exakt noll träning.

Har jättesvårt att äta regelbundet då jag tidigare haft anorexia och bullumi, vilket har fuckat upp min ämnesomsättning en hel del. Har dock försökt under dessa tre veckor och klämmer in tre mål om dagen som högst.. Har dock börjat med frukost vilket är ett STORT steg på vägen.

Kul att det gick så bra för dig! Får mig ännu mer taggad
Citera
2012-08-17, 22:31
  #11
Medlem
Bossanova.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
Då tycker jag du skall köra en halvkroppssplitt med fokus på basövningarna.

Måndag: Överkropp
Tisdag: Underkropp
Onsdag: Vila
etc.

Överkropp:
Bänkpress
Lutande bänkpress
Chins
Skivstångsrodd
Militärpress
Hantelcurls
Frenchpress

Underkropp:
Marklyft
Knäböj
Raka Marklyft
Benpress
Cablecrunch
Liggande viktade benlyft

3-4set/övning, 8-12reps/set.

Snodde schemat av SiSenior då jag är för lat för att skriva upp alla övningar.

Kom ihåg att träna som en man. Och vad menar jag med det? Lyft tungt, du skall känna dig helt slut efter ett gympass och verkligen känna hur förjävla trött du är i musklerna.

Tack! Ska försöka hålla mig till det där till en början och efter några veckor köra något annat för att chocka kroppen. Och sen såklart lägga in cardio.

Men som sagt, jag antar att jag behöver gå ner i vikt först och få bort fett innan jag kan börja bygga?
Citera
2012-08-17, 22:31
  #12
Medlem
Det är roligt att se hur indoktrinerade Flashbackarna har blivit. ”Välj ett. Antingen deffar du eller så bulkar du. Bara ett”. Det går förstås bra att både bygga muskler och gå ner i vikt på samma gång, även om det inte är optimalt om du ska maximera din muskeltillväxt.

Lyssna inte på pseudovetare om du vill se resultat. Jag skrattar högt för mig själv när t.ex. Megusta ovan föreslår att du endast ska ägna dig åt styrketräning. Hahaha. Snälla, kan någon kunnig komma in här och styra upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Bossanova.
Tack! Ska försöka hålla mig till det där till en början och efter några veckor köra [...]
NEJ. Det ska du absolut INTE.
__________________
Senast redigerad av scheutz 2012-08-17 kl. 22:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in