Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-06, 10:13
  #3145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molineraste
Du kan ju alltid ringa butiken och fråga om spödelarna, fast jag är rätt säker då många av mina spön inte heller går in helt

Citat:
Ursprungligen postat av DeeDoo2
Vet ej men kan gissa att den är tillverkad i Kina Har bara tvådelade spön men jag har ett trollingspö av märke Daiwa som är grymt trögt att sätta ihop och går inte hela vägen in. Huvudsaken är väl att delarna sitter ihop tillräckligt bra?
Danke grabbar.

Vad finns för utrustning för röding? Tycker det är knepigt att hitta rätt och lätt att köpa till överpris hos fiskebutikerna.
Finns det nåt gemensamt spö och rulle för att fiska röding, torsk, regnbåge och andra goda matfiskar?
Citera
2023-11-07, 07:58
  #3146
Medlem
Köpte ett haspelspö 30 - 60 gram och 2,4m 8 fot. Tänkte fiska röding, öring, regnbåge, torsk osv. Gjorde jag rätt eller blev storleken för vikterna för hög?

Kan nån hjälpa tacksam.
Citera
2024-04-24, 14:12
  #3147
Medlem
annanmedlemss avatar
Har fiskat i insjö förut men aldrig i havet. Havsfiske i Skåne... Var och hur börjar man?

Edit: ser att tråden säger sportfiske men jag tänker äta fisken också så helst tips angående ätbar fisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback