Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-02, 19:19
  #1
Medlem
Kämpendahls avatar
Nyheter24 har precis inlett en intervjuserie med kända och okända flashbackanvändare som får ge sin bild av forumet och deras deltagande här. Först ut att intervjuas är medlemmen Humbug och det var ett bra val. Lång erfarenhet av Flashback och dessutom en trevlig snubbe


Start artikelserie: http://nyheter24.se/nyheter/internet...lashback-talks

Intervju med Humbug: http://nyheter24.se/nyheter/internet...vara-mig-sjalv
Citera
2012-09-02, 19:35
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jerkus gör som vanligt alltid succè vart han är och figurerar
Och Humbug är en spjuver som alltid är en frisk fläkt här inne.

Personligen har jag lite svårt för just Nyheter24, då det mest liknar tidningen En ding ding värld...och är svårt att ta på allvar.
Men jag ser fram emot fler roliga intervjuer.
Citera
2012-09-02, 19:49
  #3
Avstängd
Etaros avatar
Alltid kul när Flashback diskuteras av utomstående på någorlunda neutrala termer! Kommer nog komma upp några jättenyheter för frekventa besökare, men ser fram emot att få höra lite personliga kommentarer från framstående medlemmar.

Skulle älska intervju med Strix m/94 och evolute!
Citera
2012-09-02, 20:52
  #4
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Alltid kul när Flashback diskuteras av utomstående på någorlunda neutrala termer! Kommer nog komma upp några jättenyheter för frekventa besökare, men ser fram emot att få höra lite personliga kommentarer från framstående medlemmar.

Skulle älska intervju med Strix m/94 och evolute!

Särskilt neutralt vet jag inte om det är. Ingen skulle komma på idén att kalla en intervju av en spelare i Manchester City om klubben för neutral.
Citera
2012-09-02, 21:40
  #5
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Särskilt neutralt vet jag inte om det är. Ingen skulle komma på idén att kalla en intervju av en spelare i Manchester City om klubben för neutral.

Jag menar inte att de intervjuade är neutrala, utan att artikelförfattaren är någorlunda neutral. Det är denne som författar all brödtext, väljer vilka frågor som skall besvaras samt klipper svaren innan de publiceras.

normalt sätt brukar journalisterna ha en negativ inställning till sidan vilket uppenbart lyser igenom texten. Denna författare nämner i alla fall både det dåliga och det bra.
Citera
2012-09-03, 02:12
  #6
Medlem
MrsMagoos avatar
24an har ett stort intresse för just Flashback, och dom har både bra och dåliga artiklar om flashback.

I alla fall tillhör den här artikeln en bra. Kanon ju.
Citera
2012-09-03, 07:25
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Jag menar inte att de intervjuade är neutrala, utan att artikelförfattaren är någorlunda neutral. Det är denne som författar all brödtext, väljer vilka frågor som skall besvaras samt klipper svaren innan de publiceras.

normalt sätt brukar journalisterna ha en negativ inställning till sidan vilket uppenbart lyser igenom texten. Denna författare nämner i alla fall både det dåliga och det bra.

Fast skillnaden här är ju att intervjuaren är Flashbackare sen långt tillbaks, såvitt jag vet längre tillbaks än han var journalist och dessutom öppen med det, vilket är väldigt ovanligt när det gäller journalister.
Det finns några få som vågar erkänna att de hänger här men även de som inte vågar säga något gör det tydligen ändå, för de verkar veta allt som händer här.

Nå, jag tyckte det var en bra intervju!
Citera
2012-09-03, 11:11
  #8
Avstängd
Etaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Fast skillnaden här är ju att intervjuaren är Flashbackare sen långt tillbaks, såvitt jag vet längre tillbaks än han var journalist och dessutom öppen med det, vilket är väldigt ovanligt när det gäller journalister.
Det finns några få som vågar erkänna att de hänger här men även de som inte vågar säga något gör det tydligen ändå, för de verkar veta allt som händer här.

Nå, jag tyckte det var en bra intervju!


Aah! Då förstår jag vad Pellenez menar! Ska bli kul att följa hur som...
Citera
2012-09-03, 20:15
  #9
Medlem
Germanias avatar
högklassig "journalistik", eller inte...
Citera
2012-09-04, 04:55
  #10
Medlem
DigGaNs avatar
Helt klart en ripoff på min egenförfattande artikelserie "En av Flashbacks användare" som finns på Riktiga Nyheter. Men kul att någon som faktiskt kan skriva gör lite intervjuer. Tråkigt dock att det är för en skitsida som Nyheter24. Förfan kwasbeb, bidra till Flashback-kulturen och skriv på Riktiga Nyheter istället!
Citera
2012-09-04, 16:56
  #11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Tråkigt dock att det är för en skitsida som Nyheter24. Förfan kwasbeb, bidra till Flashback-kulturen och skriv på Riktiga Nyheter istället!
"Riktiga" media envisas med att intervjua typer som Lemasive som trots livstids avstängning får tala för flashbackaren
Citera
2012-09-04, 17:36
  #12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
"Riktiga" media envisas med att intervjua typer som Lemasive som trots livstids avstängning får tala för flashbackaren
Minst sagt en bra poäng. Skulle jag välja mellan dessa två att föra FBs talan hade valet knappast fallit på Lemasive, så mycket är säkert.
Å andra sidan var media ute efter ett "hatchet job", ett sätt att visa att FB på något vis var ansvariga för att Lemasive gillar att trycka ner folk på nätet, hur de nu fick ihop det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback