Hej jag går tredje året på gymnasiet. Jag och mina polare brukar på rasterna stå och röka på skolgården, vilket man inte får men vi brukar inte tänka så jävla mycket på det ändå. När vi står där brukar vår skolsyster komma och skrika "in i buren med er", ingen fattar någonting för hon e helt knäpp. Hur som helst så har någon kastat sten genom fönstret på hennes kontor och min rektor verkar tro det är jag och mina polare.
Så det han gör är att först kalla in min polare som inte är 18 än och hotar honom med att säga ringa hans föräldrar om han får se honom röka igen(detta har egentligen inget med den ovanstående berättelsen att göra). Sen kallar han in mig till sitt kontor och säger att han tror det var jag som gjorde det. Jag är ganska aktiv i elevkåren i min skola så det rektorn gjorde var att säga att så länge jag inte erkände att det var jag och mina kompisar som kastade sten så kommer inga av mina förslag i elevkåren gå igenom.
Det som hindrar mig från att slå en pling till nån myndighet är att han då skulle ringa min polares föräldrar och säga att han röker. Han har tydligen nån grej att om han inte röker så betalar dem hans körkort.
Så min frågeställning är alltså vad fan ska jag göra?