Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-25, 09:59
Medlem
lågvattenmärke http://ltz.se/ledare/ledare/1.532504...a-i-sd-s-varld

Man kanske skulle ladda ner TOR och regga sig på upplysningar.se för att få hennes sista siffror och beställa hem en jävla massa Brandos skor och dildosar? Rent hypotetiskt alltså
Citera
2012-11-25, 10:11
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
lågvattenmärke http://ltz.se/ledare/ledare/1.532504...a-i-sd-s-varld

Man kanske skulle ladda ner TOR och regga sig på upplysningar.se för att få hennes sista siffror och beställa hem en jävla massa Brandos skor och dildosar? Rent hypotetiskt alltså
Nej, det ska man inte. Rent hypotetiskt alltså.
Citera
2012-11-25, 10:14
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DestroyPrometheus
Föreslår du att jag ska stjäla en blaska eller skjuta er allihopa? *unsure*

DN och SVD ger erbjudanden om att "prova" tidningen i olika erbjudanden, någon vecka eller så. Om man bara är jävligt noga med att säga upp dem i tid kan man "mjölka" gratis papperstidning länge länge. Visst du får perioder utan tidning men samtidigt blir de mer och mer ivriga att ge dig ett erbjudande som du ska "nappa" på.

Har funkat i flera år nu, har läst gratis papperstidning för ~100:-/mån x 12 x 4år ~ 5000:-

Visst deras kostnad är väl mindre, och jag hade aldrig betalat... men ändå...haka på fler, även ett litet jävelskap är ett jävelskap.
Citera
2012-11-25, 10:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenieur
Bredbandsbolagets och telenors svar är ju snudd på identiska! Kan knappast vara en slump! Detta ska påpekas!

Kanske beror på att Telenor och Bredbandsbolaget har bredbandsprodukterna i gemensam flagg, och således är "samma" företag
Citera
2012-11-25, 12:11
Medlem
Alla initiativ till att motarbeta sveriges PK-media välkomnas givetvis. Hur kan jag som en enkel privatperson bidra då, på ett demokratiskt och lagligt sätt givetvis?

Joo, jag kan ge fan i att besöka deras sidor på nätet. Jag besöker alternativa sidor istället och bidrar gärna med en liten slant så de kan växa. Och givetvis betalar jag inte TV-licensen.

Hur attackerar man fienden bäst om inte mot plånboken gott folk? Ge dom inga pengar som fungerar som bränsle till hela lögnmaskineriet!

Jag kommer alltid ta mig en titt på den senaste versionen av "företagslistan" innan jag beställer/köper något i framtiden. Jag vill försäkra mig om att pengarna inte går till lögnarna. Jag kommer inte köpa några skor från något företag så länge de annonserar i PK-media i fortsättningen. Det är så jävla enkelt faktiskt. Sen om det inte får en större effekt kan jag inte rå för. Jag har iaf gjort min del, jag har gjort det lilla jag kan och det är jag stolt över.

Till TS, mycket bra initiativ!
Citera
2012-11-25, 19:13
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag har skickat det här mejlet till 18 olika annonsörer idag:

Hej!

Jag vill tacka er för att ni och många andra företag väljer att annonsera i dagspressen. Tack vare era annonser så har jag den senaste veckan fått reda på vad toppolitikerna i SD har för sig på fyllan och dom har fått ta konsekvenserna av sitt handlande.

Jag har även fått redan på att vi har en utrikesminister som använder sin privata mejl till saker som handlar om staten och därmed kan klassas som en säkerhetsrisk.
Vidare har jag fått reda på att Annie Lööf har olika agendor som minister och partiledare, vilket förefaller en aning desperat när deras siffror ligger på gränsen...
Vidare har jag fått information att sossarna har gjort en felräkning på en miljard i deras budget som handlar om storleken på skolklasser. Det var intressant.
Idag har jag fått reda på att MP har använt sej av tvivelaktiga bilder på personer i en kampanj för invandring.

Allt det här, och mycket mycket mer har jag fått reda på tack vare att ni och andra företag väljer att annonsera i media som granskar våra makthavare. Jag är ingen storkund hos er, men när jag sammanfattar det så här så förstår jag det viktiga i en demokrati att ge media fritt spelrum och inkomster att kunna bedriva viktig granskning.

Än en gång: Tack! Tack för att just erat företag är med och ser till att den demokratiska processen fortsätter i oförminskad styrka.

MVH
Kingen

Det är viktigt att tala om för dom att dom är en del av den demokratiska processen, att dom ger förutsättningar till att makten granskas.
Jag känner mej stolt och nöjd med min insats!

Demokrati och yttrandefrihet!
Citera
2012-11-25, 19:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atland
Vet inte riktigt vad det är som brister, men ni fanatiska PK-iter tycks av någon anledning ha svårt att förstå detta.

Till att börja med, som jag redan har framhållit, är detta för mig i första hand en etisk, principiell fråga. Jag vill inte göra mig skyldig till att Expressen får mer pengar och på grund av mig kan hålla sig vid liv något längre.

Man kan jämföra med när det blir känt att ett visst företag använder barnslavar i sin tillverkningsprocess. Du kanske fortsätter att handla som vanligt, ty dina små inköp spelar ingen roll för ett så stort företag, medan andra känner att de under inga omständigheter vill bidra till fortsatt barnslaveri och slutar handla hos företaget i fråga, trots små utsikter till förändring.

Jag har alltså gjort det principiellt riktiga i fallet Netonnet. Jag har dragit mitt strå till stacken. Om inte tillräckligt många andra kunder gör likadant så kommer troligen Netonnet att fortsätta att annonsera som vanligt, men jag kan åtminstone sova gott om natten, och min uppoffring (att inte handla hos Netonnet och tillkännage varför) är försumbar i sammanhanget.

Jag vet inte var Netonnets smärtgräns går; det kanske skulle räcka med ett par hundra förlorade stamkunder, men bleve det ett par tusen så tror jag definitivt att det skulle börja kännas. Det är en konkurrensutsatt marknad med små marginaler. Flera konkurser har skett de senaste åren.

Det kan rimligen inte vara bra att förlora kunder som har handlat hos dem år efter år och har utvecklat en viss lojalitet mot företaget.
NetonNet skiter fullständigt i om de mister en handfull gamla kunder om de fortsätter att vinna nya kunder genom sina annonser i Expressen. En fråga. Vilket hemelektronikföretag tänker du använda dig av nästa gång något ska införskaffas? Du utger dig vara en "trogen" kund hos NetonNet och då förmodar jag att du köper hemelektronik flera gånger årligen?

Någon annan som vill försöka? Nämn ett hemelektronikföretag som inte annonserat i Expressen som ni istället vill anlita?
Citera
2012-11-25, 19:30
Medlem
Atlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
NetonNet skiter fullständigt i om de mister en handfull gamla kunder om de fortsätter att vinna nya kunder genom sina annonser i Expressen. En fråga. Vilket hemelektronikföretag tänker du använda dig av nästa gång något ska införskaffas? Du utger dig vara en "trogen" kund hos NetonNet och då förmodar jag att du köper hemelektronik flera gånger årligen?

Någon annan som vill försöka? Nämn ett hemelektronikföretag som inte annonserat i Expressen som ni istället vill anlita?

Jag har i stort sett bara handlat hos Netonnet de senaste åren, när det gäller elektronikvaror av det slaget. I år har jag handlat för runt 5000 kr, skulle jag tro, dels saker till mig själv, dels presenter.

I fortsättningen kommer jag att i första hand vända mig till små, lokala affärer, om det nu är något jag kommer att behöva. Det kommer att bli dyrare, visst, men det är det värt, eftersom inga pengar då går till Expressen & co.

I andra hand får jag vända mig till utlandet.

(Om Netonnet skulle skaffa en etisk annonseringspolicy så skulle jag troligen börja handla hos dem igen.)
Senast redigerad av Atland 2012-11-25 kl. 19:55.
Citera
2012-11-25, 20:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atland
Jag har i stort sett bara handlat hos Netonnet de senaste åren, när det gäller elektronikvaror av det slaget. I år har jag handlat för runt 5000 kr, skulle jag tro, dels saker till mig själv, dels presenter.

I fortsättningen kommer jag att i första hand vända mig till små, lokala affärer, om det nu är något jag kommer att behöva. Det kommer att bli dyrare, visst, men det är det värt, eftersom inga pengar då går till Expressen & co.

I andra hand får jag vända mig till utlandet.

(Om Netonnet skulle skaffa en etisk annonseringspolicy så skulle jag troligen börja handla hos dem igen.)
Det verkar ju jävligt smart att vända sej till utlandet. Skicka våra pengar till andra länder och därmed försämra våran ekonomi med förlorade moms-intäkt, förlorade arbetstillfällen och ett sämre samhälle som följd.

Nationalism i ett nötskal!
Citera
2012-11-25, 20:27
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det verkar ju jävligt smart att vända sej till utlandet. Skicka våra pengar till andra länder och därmed försämra våran ekonomi med förlorade moms-intäkt, förlorade arbetstillfällen och ett sämre samhälle som följd.

Nja snarare så att förfallet sker snabbare när inte staten får in lika myket momspengar. Sen att man i detta landet får betala rövarpriser på reservdelar till bilen pga oligopol gör valet lätt.

Eller vad väljer du om valet står mellan 1400:- reservdel inköpt från Tyskland med frakt eller 4200:- inköpt i Sverige? jag tror att du röstar med plånboken vilket är precis det denna kampanj handlar om.
Citera
2012-11-25, 21:21
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Håller med om att detta är ett problem, invandrare som kommer till Sverige skickar ut miljarder av våra skattepengar (bidrag) till andra länder.

Om kvälllspressen skulle belysa detta så skulle man kunna ta tag i detta stora problem som urholkar vår välfärd och svensk handel.

Landsförräderi i ett nötskal!
Citera
2012-11-25, 21:42
Bannlyst
Jag tycker vi borde vända oss mot Länstidningen i Östersunds annonsörer med anledningen av deras bild av Jimmie Åkesson som en kackerlacka som ska gasas ihjäl.

http://ltz.se/ledare/ledare/1.532504...a-i-sd-s-varld

Annonsörer att kontakta och skälla ut:

* Restauranger i trakten som sköter sin bokning av julbord via Länstidningen. Lista finns här:
http://ltz.se/julbord

* Cityshop i Östersund, tel. 063-161616

* MABIL (bilförsäljare): tel. 063-12 67 67

* Alanders Bil (dito): tel. 063-18 19 16

* Christer Paulsson, naprapat, 063-101099

* Brunflo Sport och Fiske, 063-22955

* Taxi Östersund: 063-199000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto