Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
NetonNet skiter fullständigt i om de mister en handfull gamla kunder om de fortsätter att vinna nya kunder genom sina annonser i Expressen. En fråga. Vilket hemelektronikföretag tänker du använda dig av nästa gång något ska införskaffas? Du utger dig vara en "trogen" kund hos NetonNet och då förmodar jag att du köper hemelektronik flera gånger årligen?
Någon annan som vill försöka? Nämn ett hemelektronikföretag som inte annonserat i Expressen som ni istället vill anlita?
Jag har i stort sett bara handlat hos Netonnet de senaste åren, när det gäller elektronikvaror av det slaget. I år har jag handlat för runt 5000 kr, skulle jag tro, dels saker till mig själv, dels presenter.
I fortsättningen kommer jag att i första hand vända mig till små, lokala affärer, om det nu är något jag kommer att behöva. Det kommer att bli dyrare, visst, men det är det värt, eftersom inga pengar då går till Expressen & co.
I andra hand får jag vända mig till utlandet.
(Om Netonnet skulle skaffa en etisk annonseringspolicy så skulle jag troligen börja handla hos dem igen.)