Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-20, 20:49
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcanucksx
Så du anser inte det falskt att ge ett dåligt och osant omdöme om ett företags produkt, som du varken har köpt eller testat?
Vilken härlig moral du verkar ha. Och du ska vara det "nya" Sverige...
Jag pratar inte om omdömen om ett företags produkt utan om omdömen om företaget i sig.
Citera
2012-11-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBrutus
Vad får dig då att tro att ett negativt omdöme inte påverkar kunderna?

Men sluta idiotförklara majoriteten av den svenska befolkningen. De flesta vet ju nu om att det skrivs falska omdömen.
Klart man inte påverkas av ett falskt omdöme.
Citera
2012-11-20, 20:53
Medlem
gunnarks avatar
snälla det hjälper inte om några människor sitter och skickar mail till olika företag,det skrattar dom bara åt och skickar tillbaka ett svar som går ut på att dom skriver God Dag yxskaft

det enda som hjälper är en direkt aktion mot ett företag åt gången
vi är idag ungefär 700.000 personer som skall fira jul med allt vad det innebär med mat o klabbar
kan ni förstå vad det skulle innebära för ett företag som Brandos om vi gick in beställde skor av dom och sen lämnar tillbaka dom 2 veckor senare och får pengarna tillbaka!

får man med sig 1 % som gör detta så innebär det att 7000 personer går in och beställer sig ett par skor hos dom,skorna kostar runt 500 kr detta skulle betyda att Brandos skulle behöva betala tillbaka 3,5 miljoner kronor under julmånaden,och dom skulle tvingas ha ett otroligt stort lager för detta sen

och allt detta är helt lagligt!

och framför allt så är detta konsumentmakt i den ädlaste formen
Citera
2012-11-20, 20:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Tror ni vi kommer ge upp imorgon eller? De kan aldrig helt utesluta dåliga omdömen utan att kompromissa med sajtens trovärdighet.

De kan blockera ditt ip-nummer så du inte kan skriva mer falska omdömen.
Citera
2012-11-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBrutus
Här kan jag hålla med dig, det är fel och inte moraliskt rätt att ge ett företag dåligt omdöme på falska grunder. Men om man däremot är öppen med varför man värderar företaget på det sättet man gör så ser jag inget problem med det.

Jag vet inte om ni strategiexperter har tänkt på en liten detalj. Tror ni att Expressens annonsörer vänder sig till er i första hand? Tror ni inte det är så att de vänder sig till den målgrupp som läser Expressen? Bara en liten fundering.
Citera
2012-11-20, 20:56
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Men sluta idiotförklara majoriteten av den svenska befolkningen. De flesta vet ju nu om att det skrivs falska omdömen.
Sluta idiotförklara dig själv, menar du på allvar att majoriteten känner till detta? Lol
Omdömena är inte falska ifall man är ärlig.
Citera
2012-11-20, 20:56
Medlem
BigBrutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du kanske inte ser något fel med det, men företaget ser fel med det. Och de kan om de vill åtala dig för förtal.

Det tror jag inte. Då skulle företaget även kunna åtala någon som har fått sin vara försent eller varit missnöjd med kundtjänsten. Alla omdömen är subjektiva och baserade på upplevelser vilket gör att om jag upplever företaget som ett dåligt pga. var de väljer att göra reklam eller om det beror på deras kundhantering så spelar det ingen roll, det är min upplevelse av företaget som är grunden till omdömet

Som sagt; så länge man är tydlig med varför omdömet är som det är så får var och en bilda sin egen uppfattning om vad som är riktigt.
Citera
2012-11-20, 20:57
Medlem
Bennermanns avatar
Nu har jag skickat iväg några mail genom att få tips från

http://bojkottaaftonbladet.wordpress.com/

Ser det som en självklarhet att dra mitt strå till stacken.
Citera
2012-11-20, 20:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Tror du att det svenska folket har en lista på "drabbade" företag i huvudet? Och framförallt. Tror du att de har en sådan lista i huvudet om 5 månader?

En sådan här kampanj har bara effekt om den blir långvarig. Utnötningskrig.
Citera
2012-11-20, 20:59
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJAnckarstrom
Jag vet inte om ni strategiexperter har tänkt på en liten detalj. Tror ni att Expressens annonsörer vänder sig till er i första hand? Tror ni inte det är så att de vänder sig till den målgrupp som läser Expressen? Bara en liten fundering.
Annonsörerna vänder sig till potentiella kunder. De vill inte inte bli inblandade i kontroverser eller bli associerade med företag som många hyser starka negativa känslor om. Gäller bara att informera annonsörerna om att de annonserar på fel ställe. Idag finns så många andra möjligheter beträffande annonsering som inte är kontroversiella.
Citera
2012-11-20, 21:00
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du kanske inte ser något fel med det, men företaget ser fel med det. Och de kan om de vill åtala dig för förtal.

Nej, min efterblivna SkitDumma vän. Det kan de inte. Förtal gäller inte företag.
Vet du ens vad det är du säger när du skriver att någon ska åtala någon?

Ska du inte kolla på fotboll istället?
Citera
2012-11-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Sluta idiotförklara dig själv, menar du på allvar att majoriteten känner till detta? Lol
Omdömena är inte falska ifall man är ärlig.

Tänk om du kunde tänka för en gångs skull. Eftersom ni själva sprider det i sociala medier, bloggar och lägg till att Expressen har skrivit om det...du tror inte det har nått ut till de flesta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in