Citat:
Ursprungligen postat av Conventius
Jo jag har lite produkter som jag har blivit besvikna på som samtidigt har annonser på aftonbladet som jag tänkte klaga på
Bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Thomas Mattsson har gått ut i Resumé och informerat branschen om att de som finansierar Expressen numera tvingas stå för det Expressen skriver. Om det inte är skada så vet jag inte vad.
Att både du och Mattsson ger ett så skrajset intryck är vidare bevis på att det här nog inte var en så dum idé trots allt.
Precis så.
Vissa här verkar tro att detta skulle ge effekt inom 2dagar, trådjäveln startades för 3dagar sedan, jag har då aldrig haft någon förhoppning om att detta skulle ge någon effekt det första halvåret ens.
Men! jag hade tydligen fel, detta gav resultat redan dag
3 då Thomas Mattsson nästan panikslaget skriver ihop en lögnaktig artikel om att de ondskefulla Sverigedemokraterna hotar hans kära propagandaapparat
Bättre betyg och bekräftelse på att detta är precis det vi måste satsa på är svårt att tänka sig.
Den arbetslöse journalisten och tillika kulturmarxisten Bullens närmast maniska försök att tramsa bort tråden roar också
Företagen vet givetvis om att SD har ett aktivt stöd på runt 10% i Sverige, och att säkert 25-30% av Aftonbladets trafik hyser dessa åsikter(baserat på deras egna polls), varför i h-vete skulle de vilja annonsera där ifall en stor portion av dessa istället för att köpa kommer att aktivt bojkotta bolaget istället?
Faktum är ju att både Aftonbladet och Expressen är extremt dyra ställen att annonsera i, men de allra flesta bryr sig ju inte om annonserna iöht, som vi alla vet så är det extremt sällan man köper något bara pga en annons.
Ifall då en stor del av de som ser annonsen istället väljer att aktivt bojkotta just det företaget, samtidigt som de flesta andra knappt ens lägger märke till den så kan företaget i de här fallen kanske i bästa fall räkna med att man går jämt upp iom annonseringen, och jag tror ingen vettig marknadsansvarig tycker att en sådan PR är en vettig investering att lägga budgeten på.
Lägg därtill till att Thomas Mattsson hjälpte oss genom att polarisera detta till den grad att annonsörerna nu aktivt ställer sig bakom slaskpressen bara genom sina annonser i tidningarna, och därmed ställer sig på kant med en snabbt växande skara människor i Sverige.
Nej fyfan, äntligen känner man lite vind i seglen
Bra jobbat allihopa!