2012-11-19, 15:24
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Tror du att företag viker sig till förmån för besvikna och tjuriga SDare som inte kan acceptera att deras företrädare är pajaser och sin främsta försvarare i Ian Wachtmeister?

Nu har jag inte hängt med i diskussionen här så jag får be om ursäkt i förebyggande syfte ifall jag missuppfattat ditt inlägg jag just citerat.

Jo såhär är det, att företagarna kommer inte veta vem som är sverigedemokrat, vem som är man, kvinna, vit eller neger. Det enda de kommer veta är att någon, på ett forum eller blogg, eller något annat ställe, har skrivit dåliga saker om deras företag. Dvs, dåliga saker som andra läsare kan ta del av (och dessa läsare har inte heller en jävla aning om den missnöjda kunden är sverigedemokrat eller ej).

Förstår du inte vilken skada det gör för företag när googlesökningar på deras produkter kommer visa kass kritik?
Senast redigerad av Krafse 2012-11-19 kl. 15:26.
Citera
2012-11-19, 15:24
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jättebra idé!

Men berätta nu. Vilken skada har ni vållat?
Thomas Mattsson har gått ut i Resumé och informerat branschen om att de som finansierar Expressen numera tvingas stå för det Expressen skriver. Om det inte är skada så vet jag inte vad.

Att både du och Mattsson ger ett så skrajset intryck är vidare bevis på att det här nog inte var en så dum idé trots allt.
Citera
2012-11-19, 15:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Här är jag beredd att hålla med, vi borde smutskasta alla företag som annonserar i judemedia. Smutskastning på forum kan få dessa företag att falla pladask!

Jag menar, tänk när folk googlar på exempelvis "Dentaways" eller vad fan det heter, för att få vitare tänder, också ser de på lite olika forum en massa missnöjda kunder. Klart ingen jävel kommer vilja köpa Dentaways då, och Dentaways tvingas till slut dra in reklamen från Aftonhoran och andra ställen, ta sitt pick och pack och dra. Vill de stödja multikultikramarna på Aftonbladet, Expressen, etc så får de helt enkelt ta skiten.

Smutskastningen bör skötas på ett smart sätt, inte så att det är uppenbart att man bara är ute efter att smutskasta, utan vi får låtsas att vi helt enkelt är "average Joe's" som köpt en produkt och blivit missnöjda. Man kan med fördel posta en massa annan skit på sitt smutskastningstrollkonto!
Gå in i olika trådar och skriv om husdjur, hur man vässar bladen på en gräsklippare, hur ofta du städar, eller vad fan som helst, så att det riktiga smutskastningsinlägget ser ut som ett helt vanligt inlägg i mängden.
Det är ju en smula suspekt ifall "smutskastaren" bara har ett endaste inlägg där den gnäller på något företag.

Jag fattar inte hur det skulle kunna gynna SD om folk går runt med gulare tänder i Sverige?
Citera
2012-11-19, 15:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag fattar inte hur det skulle kunna gynna SD om folk går runt med gulare tänder i Sverige?

Om annonsintäkterna till Aftonbladet och Expressen minskar, så att dessa tidningar blir ekonomiskt svagare, lär det gynna SD.
Citera
2012-11-19, 15:31
Bannlyst
Citat:

Kolla här. Vi är inte ute efter MP-väljare. Vi är ute efter att markera att SD-åsikter finns överallt. Något som media jobbar starkt med att försvaga. Det vi gör, gynnar SD. Det gynnar inte MP, V, S väljare och vi är medveten om det.

Om du tror att detta inte gynnar SD så vet du inte hur en SD-väljare tänker. Försök och sätta in i en SD-väljares tankar så förstår du.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-11-19, 15:31
Medlem
Krafses avatar
Citat:

Det gynnar knappast SD som parti, har någon sverigedemokrat ens påstått det? (edit, OK, tydligen har någon påstått det, jag kan dock inte se hur SD som parti/politisk rörelse skulle påverkas positivt av denna smutskastningakampanj)
Vad detta handlar om är att koppla ur den konstgjorda lunga som håller liv i Aftobladet, Expressen mm. Dvs reklamintäkter.

Företag som annonserar via dessa antivita sidor skall smutskastas och motarbetas, så att de åtminstone slutar med reklamerna på dessa sidor. På så vis kommer inte Aftonbladet, Expressen mm få in några reklamintäkter längre och de går förhoppningsvis under ekonomiskt, och då slipper vi deras jävla hjärntvätt!

Vi tvingar ju företagen att ge fan i att annonsera på dessa rasistiska, antivita sidor.
Citera
2012-11-19, 15:56
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conventius
Jo jag har lite produkter som jag har blivit besvikna på som samtidigt har annonser på aftonbladet som jag tänkte klaga på

Bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Thomas Mattsson har gått ut i Resumé och informerat branschen om att de som finansierar Expressen numera tvingas stå för det Expressen skriver. Om det inte är skada så vet jag inte vad.

Att både du och Mattsson ger ett så skrajset intryck är vidare bevis på att det här nog inte var en så dum idé trots allt.

Precis så.

Vissa här verkar tro att detta skulle ge effekt inom 2dagar, trådjäveln startades för 3dagar sedan, jag har då aldrig haft någon förhoppning om att detta skulle ge någon effekt det första halvåret ens.

Men! jag hade tydligen fel, detta gav resultat redan dag 3 då Thomas Mattsson nästan panikslaget skriver ihop en lögnaktig artikel om att de ondskefulla Sverigedemokraterna hotar hans kära propagandaapparat

Bättre betyg och bekräftelse på att detta är precis det vi måste satsa på är svårt att tänka sig.

Den arbetslöse journalisten och tillika kulturmarxisten Bullens närmast maniska försök att tramsa bort tråden roar också

Företagen vet givetvis om att SD har ett aktivt stöd på runt 10% i Sverige, och att säkert 25-30% av Aftonbladets trafik hyser dessa åsikter(baserat på deras egna polls), varför i h-vete skulle de vilja annonsera där ifall en stor portion av dessa istället för att köpa kommer att aktivt bojkotta bolaget istället?

Faktum är ju att både Aftonbladet och Expressen är extremt dyra ställen att annonsera i, men de allra flesta bryr sig ju inte om annonserna iöht, som vi alla vet så är det extremt sällan man köper något bara pga en annons.
Ifall då en stor del av de som ser annonsen istället väljer att aktivt bojkotta just det företaget, samtidigt som de flesta andra knappt ens lägger märke till den så kan företaget i de här fallen kanske i bästa fall räkna med att man går jämt upp iom annonseringen, och jag tror ingen vettig marknadsansvarig tycker att en sådan PR är en vettig investering att lägga budgeten på.

Lägg därtill till att Thomas Mattsson hjälpte oss genom att polarisera detta till den grad att annonsörerna nu aktivt ställer sig bakom slaskpressen bara genom sina annonser i tidningarna, och därmed ställer sig på kant med en snabbt växande skara människor i Sverige.

Nej fyfan, äntligen känner man lite vind i seglen
Bra jobbat allihopa!
Citera
2012-11-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tror att du har fel. Nu beror det lite på vilken produkt det rör sig om, men om en produkt blir systematiskt nedskriven på forum, jämförelsesajter, omdömesajter, twitter, facebook så är det klart att det påverkar försäljningen av den produkten.

Det första många gör idag när de ska handla en ny produkt (som de inte handlat förut) är att söka på Internet. Och hur reagerar kunden om de möts av en mängd negativa omdömen om produkten? Ja, du kan gissa själv.

Nu uppmuntrar jag inte till detta egentligen, men att det kan påverka försäljningen är i alla fall helt klart.

Personligen gillar jag inte heller den sortens aktivism, det "snyggaste" hade varit om jättemånga potentiella konsumenter mejlar att de blir mindre köpbenägna av att se ett företags annons bredvid en hatkrönika eller förljugen nyhetsrapportering så att företagaren kan hitta bättre sätt att vårda sitt varumärke. Det tycker jag inte är det minsta fel, det är en bra demokratisk funktion.

Men tyvärr är väl nedrejtningar ett mer direkt skrämmande påtryckningsmedel för annonsköparna antar jag.

Och jag tror INTE Mattsson är sådär himla smart som går ut och kommenterar detta alls. Vem vill ge sig i lag med 250 000 dödsmördarrasister som Aftonbladet själva skrev om? Ju mer uppmärksamhet detta får desto mer etablerad kommer tanken bli: läser du något skit i tidningen, klaga hos annonsören. Undrar om Helin kommer hålla tyst?
Citera
2012-11-19, 16:54
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Att media regerar på oss. Vi har blivit en hotbild.
Det är inte så att vi har gjort en konstant DDoS-attack....än.

/ Winston D Thackeray

En i majoritets ögon nazistisk blogg som är förknippas med Sverigedemokraterna ber sina läsare bojkotta och starta uppror angående två öppet antirasistiska tidningar som startat ett drev mot Sverigedemokraterna pga deras rasistiska beteende ute på stan bland folk.

Förkortat. Rasist blogg blir arg på antirasist tidning att dem avslöjar deras politiker för vad dom egentligen är = upprördhet?

Ni blir alltså upprörda över att två öppet antirasistiska företag skriver nedsättande artiklar angående rasister i ett rasistparti?

Jag får inte ihop det, ni tror inte på fri journalistik, fria åsikter eller demokratiska rättigheter?

Kan ni svara på vad ni blir upprörda över?
Citera
2012-11-19, 16:56
Medlem
Kapitano-Hooks avatar
Exponerat.info har bidragit sitt strå...kan det utvecklas?

http://www.exponerat.info/krossa-sve...as-annonsorer/
Citera
2012-11-19, 17:02
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
En i majoritets ögon nazistisk blogg som är förknippas med Sverigedemokraterna ber sina läsare bojkotta och starta uppror angående två öppet antirasistiska tidningar som startat ett drev mot Sverigedemokraterna pga deras rasistiska beteende ute på stan bland folk.

Förkortat. Rasist blogg blir arg på antirasist tidning att dem avslöjar deras politiker för vad dom egentligen är = upprördhet?

Ni blir alltså upprörda över att två öppet antirasistiska företag skriver nedsättande artiklar angående rasister i ett rasistparti?

Jag får inte ihop det, ni tror inte på fri journalistik, fria åsikter eller demokratiska rättigheter?

Kan ni svara på vad ni blir upprörda över?

Du är inte lite dum du

Detta handlar inte om senaste "scoopet" utan om deras rapportering överlag och under en längre tid.

Sedan vet vi alla(aftonbladet och expressen i synnerhet) att en väldigt stor del av deras trafik kommer från just SDare och liknande, ifall företagen då riskerar att hamna på snedd med dessa, varför skulle de då välja att annonsera där? kan du förklara det?
Citera
2012-11-19, 17:06
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Personligen gillar jag inte heller den sortens aktivism, det "snyggaste" hade varit om jättemånga potentiella konsumenter mejlar att de blir mindre köpbenägna av att se ett företags annons bredvid en hatkrönika eller förljugen nyhetsrapportering så att företagaren kan hitta bättre sätt att vårda sitt varumärke. Det tycker jag inte är det minsta fel, det är en bra demokratisk funktion.

Men tyvärr är väl nedrejtningar ett mer direkt skrämmande påtryckningsmedel för annonsköparna antar jag.

Och jag tror INTE Mattsson är sådär himla smart som går ut och kommenterar detta alls. Vem vill ge sig i lag med 250 000 dödsmördarrasister som Aftonbladet själva skrev om? Ju mer uppmärksamhet detta får desto mer etablerad kommer tanken bli: läser du något skit i tidningen, klaga hos annonsören. Undrar om Helin kommer hålla tyst?

Fast vem bryr sig om det är fel när man tittar på helheten i denna soppa vi lever i? Den etablerade pressen är ANTIVIT och vill utrota oss som folk. Allt som är svenskt vill de utrota.
Visst är det trist att företag som inte har något att göra med folkmordet på vita ska behöva bli lidande av vad den hjärntvättande median sysslar med, men läget är faktiskt ganska kritiskt i dessa tider. Vi håller för fan på att gå under som folk, mycket tack vare att media systematiskt skyddar och mörkar saker som de inte borde.

Vi måste ta varje tillfälle i akt att sabotera för de antivita jävlarna i media, om det så innebär lite "collateral damage" vid sidan av.

Förresten, tror du verkligen företagen själva bryr sig om ifall några hundra pers mejlar dem och gnäller, utan att sedan inflika någon skada på varumärket genom smutskastning? Jag vet inte, faktiskt, men jag tror spontant att effekten av gnällmejl direkt till dessa företag skulle vara ganska medioker (eftersom de vet att de, trots hundratals högervridna gnällspikar som mejlar dem, likt förbannat kommer få sålt sina prylar till en massa andra muppar som sitter och läser exempelvis Aftonbladet), jämfört med effekten av att gå ut på nätet med (påhittad) negativ kritik till deras produkter så att deras varumärke smutsas ner och de går i konkurs.

Så... Ställ dig frågan: Vad är värst? - Att den vita rasen, svensken och dess kultur och seder går under, eller att några onlineshoppar och bettingsidor, flygbolag etc går under?
Senast redigerad av Krafse 2012-11-19 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in