Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Det har bytts cyklar vid kraschen.
Nu är listorna korrigerade. Majka var med i klungan, men inte Roche.
Rogers kom också i den gruppen för Tinkoff-Saxo, och Petrov bara några sekunder efter gruppen. Så det är de Roche kan ha bytt med, om han inte vill förlora mycket tid oavsett.
Det här måste ju vara hemskt för de som sköter de här sakerna för girot. Det kommer bli en lång kväll för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Laszlo Kovacs
Vad tyckte ni om Evans beslut att köra på? Jag lutar mot att han gjorde rätt då det var långt ifrån första gången det kraschades i regnet och då regnkrascherna redan har haft stor inverkan på tävling - till slut når man en punkt där ryttare som lyckas undvika att krascha i regnet bör belönas.
Nu såg jag inte vurpan, men enligt vad jag läst så tycker jag nog också att han gjorde rätt. Inte nödvändigtvis för att han "undvek vurpan", för i stora klungvurpor så blir man ofta nedmejad av andra utan att man kan göra så mycket åt det. Då kan jag tycka att man bör vänta in GC-konkurrenterna om de är uppe snabbt. Däremot så var det väldigt nära det avgörande skedet på etappen, och då får allt anstormningen fortsätta för de som klarat sig.