2012-10-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Tog screen för jag visste att det skulle försvinna

http://s10.postimage.org/o7keih2d3/ost.png

Deras text räcker tydligen inte som de har skrivit längst ner på omröstningen.

Att lyssna på vad flera tycker ang invandringen försöker alla medier mörka, snacka om censur i detta land.....lever vi i en demokrati??? Tycker dagens journalister försöker försköna allt med mångkultur...
Citera
2012-10-07, 20:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Jag misstänker också något fuffens här men det kan vara så att undersökningen togs bort eftersom de hade glömt att inkludera Folkpartiet. Det vore en rimlig anledning.
Citera
2012-10-07, 20:07
Bannlyst
Finns det källor som tyder på att det här var inte första gången som ab fört fram med "mörkläggningar" ?
Citera
2012-10-07, 20:08
Medlem
Flaskhalsats avatar
Vi hade en liknande omröstning i våran gymnasieskola för 1½ år sedan, SD kom ut på topp med i stort sett 50% av alla röster.

Nu är vi ingen enorm skola, enbart 1000 personer möjligen men att SD börjar ta fart får man allt hoppas.
Citera
2012-10-07, 20:10
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag drar inte alla över en kam, jag drar alla i den här tråden över en kam. Eller det gör ni så bra själva...

Det är du som drar alla invandrare över en kam, inte jag. Jag vet, till skillnad från dej, att invandrare är olika. Precis som svenskar. Jag vet även att Sd:are är olika. Men jag vet också att Sd:are lyckas fylla 25 sidor med gråt och tandagnisslan över nåt som inget annat parti bryr sej om: En värdelös poll på en skvallertidnings hemsida!
Varför skriver du då "SD:are"? Skriv i stället "personerna i denna tråd". För du drar just alla SD:are över samma kam när du uttrycker dig på det sätt du gör.
Citera
2012-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Vi hade en liknande omröstning i våran gymnasieskola för 1½ år sedan, SD kom ut på topp med i stort sett 50% av alla röster.

Nu är vi ingen enorm skola, enbart 1000 personer möjligen men att SD börjar ta fart får man allt hoppas.

Vi hade en liknande omröstning på vår gymnasieskola för 20 år sedan. SD fick en tredjedel av rösterna.
Citera
2012-10-07, 20:13
Medlem
ringmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notaboutyou
Kom bara till "illusterad vetenskap". De använder ordkunskap på sina test. =mäter ej iq. they just earn money of you. (annonser du vet)

OffT: Jag har ett diplom från Mensa som säger att jag har IQ på 135+, är akademiker och jag skulle tänka mig att rösta på SD. Förra valet röstade jag på MP för att jag tyckte att det fanns för lite frukt och grönsaker i närmsta matbutik. Skulle nu till valet 2014 eventuellt också kunna sälja min röst för att slippa böja mig vid valurnan (jag beskriver bara en känsla, jag vet att det är olagligt att sälja sin röst).

OnT: Vad hade AB väntat sig? Vilken åsna som helst kan ju räkna ut att det skulle bli en sån här fördelning. Var man tvungen att rösta genom Facebook eller dylikt för att bekräfta sin ålder? Annars kan ju alla på Avpixlat och vi på FB gått in och jävlas. Att dem sen tar bort den gör det ju bara så tragiskt att jag inte kan bli annat än ironisk.
Citera
2012-10-07, 20:16
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat

SD är som störst i skolan,det är ju där ungdomarna drabbats värst av multikulti. Man är också väldigt stora på nätet, för där läser folk om hur invandringen påverkar (om man inte bara läser gammel/ljugmedia) osv. Men tyvärr finns det de som tycker att alla är rasister som röstar på SD pga. att de aldrig sett/läst någonting dåligt med invandring. Kan vara att de inte bor nära någon t.ex. Detta visar sig ganska tydligt när SD ökar med invandringen=fler folk blir på nära håll påverkade. Så tyvärr får man nog vara nöjd om SD får över 9%
Citera
2012-10-07, 20:20
Medlem
babar82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Alldeles nyss fick man rösta på vilket parti man skulle rösta på om det var val idag, i samband med Aftonbladets bevakning av kvällens partiledardebatt. Efter ungefär 2000 röster ledda SD överlägset på 34 procent.

Nu är omröstningen försvunnen.

Är detta medvetet av Aftonbladet? Varför tog de bort omröstningen?

Detta är inte första gången. Inför förra valet hade de även då en omröstning där man kunde rösta på vilket parti man skulle rösta på. SD hade mest röster av alla partier och den omröstningen försvann snabbt!
Citera
2012-10-07, 20:24
Bannlyst
Det var likadant förra året. Om jag inte minns fel så var det ca 12 tusen som hade röstat då och SD fick 40% av rösterna. Självklart så togs det bort efter en stund.

Jan "olika" Helin. Fy fan vilken jävla ärkepajas.
Citera
2012-10-07, 20:26
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Varför ens bry sig vad AB gör?

Sen så kan jag undra varför SD:are ens går in på Aftonbladets hemsida? Skulle personligen aldrig ens ta skiten med tång....
Citera
2012-10-07, 20:28
Medlem
Freddex4s avatar
Som vanligt när det inte går som Aftonblaskan tänkt sig... Inget nytt under solen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in