2012-10-07, 19:33
Medlem
Finnpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notaboutyou
Antar att omröstningsgrejjen försvann lite innan tolv idag, i och med denna tråd.

Var på jobbet då. Inte konstigt att alla arbetslösa SD:are hade tid att rösta, no offense.

Frågan va ju ställd till alla ungdomar och inte till gamla gubbar som slavar på söndagar
Citera
2012-10-07, 19:34
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jo tjenare. Hur bra följer du med debatten om kvällstidningar och media? Skulle säga att sverigedemokrater och nationella är den grupp som till högst andel bojkottar AB och Expr.

Uppenbarligen inte..

Hela tråden handlar om att Aftonbladet tog bort en poll där majoriteten av deras läsare röstade SD.
90% av alla gnäll trådar på vänsterblaskan är från kränkta sverigedemokrater och nationalister.
Mycket av de "icke pk" bloggarna på nätet har dagligen en känga mot Aftonbladet och dess sneda syn på invandringen.. Vad säger det?

Vilka bloggar, tidningar forum skriver. Oj vad bra artikel Aftonbladet hade om invandringspolitiken idag.. Ingen..

Försök att förstå.. Aftonbladet spenderar miljoner pesos på att underminera Sverigedemokraterna. Jan Helin hatar Sverigedemokraterna och det är "hans" tidning. Han (dom) skriver vad fan han vill.
Nu vet Janne att majoriteten av hans ignorant dumma läsare är de han hatar...
Citera
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maktfaktorn
Haha jarå jag fattade vad du menade. Tror dock att många av Aftonbladets läsare är sådana som inte är upplysta om alla andra mediekällor. Ta min far som exempel, absolut inte dum eller super PK, en vanlig civilingenjör som bor i en villa och kollar Lets Dance. Han köper fortfarande AB i pappersform och ser det som sin gud, men troligtvis mest för att han inte orkar sätta sig in i sakerna mer och litar därför på AB och SVT!

Jag tror att de flesta äldre gör det av en vana... Folk börjar mer och mer leta efter andra källor för att få sig en uppfatning. Med det sagt så är de andra "källorna" som finns på nätet av varierande trovärdighet och objektivitet.
Senast redigerad av Danne90 2012-10-07 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Normannorus avatar
Citat:
Antar att omröstningsgrejjen försvann lite innan tolv idag, i och med denna tråd.

Var på jobbet då. Inte konstigt att alla arbetslösa SD:are hade tid att rösta, no offense.

Jag skrattar åt aftonbladets vänsterpropaganda. Därför tycker jag att det är intressant och rogivande att kolla AB på nätet ibland. Jag kollar allt sådant här på min mobiltelefon, oftast på lunchen, bara så du vet.
Citera
2012-10-07, 19:35
Medlem
Citat:

Arbetslös på en söndag!? Ditt jävla stolpskott.

Titta istället vad SD får runtom på skolorna. De är dom som är under 25. Sossepensionärerna faller av pinn och av de nya röstarna så får SD 1/4-1/3, framtiden är ljus för det partiet.

Dessutom är fler i det här landet emot invandring än för, till och med en röding som tagit fram den faktan.
Citera
2012-10-07, 19:42
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VF183

Titta istället vad SD får runtom på skolorna. De är dom som är under 25. Sossepensionärerna faller av pinn och av de nya röstarna så får SD 1/4-1/3, framtiden är ljus för det partiet.

Dessutom är fler i det här landet emot invandring än för, till och med en röding som tagit fram den faktan.
SD är visserligen stora bland ungdomar, och de bara växer, men jag tror inte att alla ungdomar röstar seriöst i sådana omröstningar. Jag och några till röstade på NSDAP till exempel.
Citera
2012-10-07, 19:45
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Byt ut "Sd:are" mot "invandrare". Plötsligt är det inte okej att ha fördomar.
Fördomar? Läs den här tråden så ser du hur alla Sd:are grinar sej harmynta över en totalt ointressant poll. Inget annat parti och dess anhang bryr sej det minsta.
Citera
2012-10-07, 19:49
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Fördomar? Läs den här tråden så ser du hur alla Sd:are grinar sej harmynta över en totalt ointressant poll. Inget annat parti och dess anhang bryr sej det minsta.
Kolla på brottsstatistiken så ser du hur invandrare är överrepresenterade sett till hur många de är. Ändå är det inte okej att säga att invandrare begår brott. Varför är det okej att dra alla SD:are över samma kam, när det inte är okej med t.ex. invandrare?

Du verkar förresten bry dig en hel del.
Citera
2012-10-07, 19:50
Medlem
Citat:

Enligt SCB röstade 57% av de arbetslösa på V+S i förra valet. Endast 2% av de arbetslösa röstade på SD. Om du har svårt för att tolka statistiken så innebär det med stöd av din teori att siffrorna för SD på Aftonbladet i själva verket är i underkant.

Men - nu är det ju söndag så teorin faller platt eftersom de flesta som förvärvsarbetar gör det måndag till fredag. Du jobbar säkert inom något serviceyrke eller kanske inom vården och det är ju också toppen!

För första gången kommer jag att lägga min röst på SD istället för M.
Citera
2012-10-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VF183

Skönt att du tog upp detta, för varje år som går så blir det färre och färre sossar (min vilda gissning är att minst 50% av dem som trillar av pinn är sossar) och angående Sds framgångar i skolvalet så har jag bara hört det "ryktesvägen" så om någon har en länk till skolvalet och dess resultat så är jag tacksam.
Citera
2012-10-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flow9999
Skönt att du tog upp detta, för varje år som går så blir det färre och färre sossar (min vilda gissning är att minst 50% av dem som trillar av pinn är sossar) och angående Sds framgångar i skolvalet så har jag bara hört det "ryktesvägen" så om någon har en länk till skolvalet och dess resultat så är jag tacksam.

http://www.ungdomsstyrelsen.se/art/0,2072,8457,00.html
Citera
2012-10-07, 20:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Kolla på brottsstatistiken så ser du hur invandrare är överrepresenterade sett till hur många de är. Ändå är det inte okej att säga att invandrare begår brott. Varför är det okej att dra alla SD:are över samma kam, när det inte är okej med t.ex. invandrare?

Du verkar förresten bry dig en hel del.
Jag drar inte alla över en kam, jag drar alla i den här tråden över en kam. Eller det gör ni så bra själva...

Det är du som drar alla invandrare över en kam, inte jag. Jag vet, till skillnad från dej, att invandrare är olika. Precis som svenskar. Jag vet även att Sd:are är olika. Men jag vet också att Sd:are lyckas fylla 25 sidor med gråt och tandagnisslan över nåt som inget annat parti bryr sej om: En värdelös poll på en skvallertidnings hemsida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in