Citat:
Ursprungligen postat av
anarchykid
Har läst nästan 500 sidor av denna tråd nu och nu är det själv min tur att göra en omskärelse, det blir en full för mig och tänkte fråga er här som gjort en vad ni kan ge för tips och saker man kan tänka på efter operationen.
Har läst om allt från blodiga lakan till blöjor för vuxna, vad är ert bästa tips/bra att tänka på efter operationen?
/kid
Har gått nästan ett år sen jag gjorde min.
Skulle säga att det viktiga är att du vet hur du vill ha det, att läkaren ger ett förtroendeingivande intryck och att ni kan kommunicera kring dina önskemål eller funderingar.
Finns ju olika stilar som low/high samt loose/tight.
Köp hem kompresser och vitt vaselin att ha efter ingreppet. Alvedon kan vara bra första dagen/dagarna ifall det gör ont.
Ett vanligt råd är att ha penisen riktad uppåt efter ingreppet för att svullnaden ska lägga sig snabbare.
Det kan vara bekvämt med mansbindor (t.ex Abena Man) att ha i kallingarna första tiden för att få bra stadga, slippa rörelse och kontakt med tyget.
Jag hade ingen aktiv blödning efteråt utan det var mer att det kunde komma någon blodfläck vid kontakt vid tillfällen.
Tålamod är också viktigt, tiden går rätt långsamt medan man väntar på att läka klart.