2012-11-09, 10:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkognito
Jag skulle säga att all data som är kontradiktorisk hamnar i den kategori som bör ifrågasättas. Det finns för övrigt en del akademiker som ifrågasätter stora delar av den islamiska traditionen. Jag kan förstå varför man finner dessa problematiska, men jag delar inte nödvändigtvis den uppfattningen fullt ut. Jag ser den islamiska hävden som en överblick av den islamiska historien, men inte som ett stringent instrument. Aisha är ett intressant ämne, men det är givetvis inte det enda problematiska problemkomplexet. Anledningen till att detta diskuteras flitigt, beror på att det är ett argument som ofta genomsyrar debatten. I mitt arbete är det till exempel inget jag analyserar särskilt ingående.

Dessa problemformuleringar är dessutom väldigt färska. Det är först i den nya miljön, i ljuset av den nya kulturen, som dessa frågor dyker upp för gemene muslim. De flesta muslimer är förvisso inte medvetna om dessa saker. Inte förrän det kastas i ansiktet på dem.

Så målstolperna är nu ÄNTLIGEN ... och av én person på forumet ...... flyttad från sakrosankte dogmer (som muslimer bråkar om inbördes) till 'tolknings-metodologi'. Där den muslim-missionska semantik-akrobatiken kan börja om, eftersom dessa 'tolknings-metodologier' verkar vara lika röriga som dogmerna.
Citera
2012-11-09, 10:56
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så målstolperna är nu ÄNTLIGEN ... och av én person på forumet ...... flyttad från sakrosankte dogmer (som muslimer bråkar om inbördes) till 'tolknings-metodologi'. Där den muslim-missionska semantik-akrobatiken kan börja om, eftersom dessa 'tolknings-metodologier' verkar vara lika röriga som dogmerna.

Nu är ju benkognito mycket mera kunnig inom Islam än 99% av muslimerna här på FB även om jag inte blir klok på honom men det är nog mitt problem och ingenting som rör diskussionen i sig.

Det intressanta är att när det kommer till Aishas ålder så får majoriteten av muslimer krupp men andra sjuka delar i Islam försvarar man med nävar och klor.
Citera
2012-11-09, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av omega67
Inse att synen på vad som var barn har ändrats radikalt under de senaste 200 åren. Vi kan inte bedöma bibeln eller koranen efter dagens normer. Och ingen bör heller tro att dessa böcker kan fungera som regler och lagar för hur vi ska leva idag. Men faktum är att väldigt få kristna eller muslimer tycker så. visst finns det bokstavstrogna idioter i både islam och kristendom men de flesta inser att dessa böcker inte ska gälla, men väldigt många vågar inte ta steget bort från att det ändå ska finnas en gud. Och därför vågar de inte heller ta avstånd från bibeln och koranen. Tyvärr (Är själv ateist)

Tusen år sen levde vanligt enkelt folk ibland inte mer än 25-40 år max, så det fanns inte tid att vänta in tjugoårsåldern. Faktum är att tonåringar även idag kan göra det mesta fysiska arbete som vuxna kan om de är tvugna. Att vi inte gillar barnarbete handlar mer om att de mister sin skolgång. Innan 1900-talet hjälpte barn till hemma med allt, de blev tidigare tvugna att ta beslut och ta reda på sig själv. Ta vilken tolvåring som helst från 600-talet och den skulle kunna sköta ett hem och ta hand om småsyskon osv.

Men vi ska inte helt tro att det är en skillnad på kulturer och etnicitet, för vi har haft samma idéer här med. För bara 150 år sedan ville vår kung Oscar I gifta sig med en tolvåring, men det gillades inte av hovet så han fick nöja sig med en femtonåring istället. Sveriges största kristna helgon Heliga Birgitta gifte sig på medeltiden som 13-åring.

Vi ska inte heller glömma bort att en del barnäktenskap hos finare folk handlade om att bilda släktallianser. Personerna var (precis som vårt kungahus) bara verktyg för att behålla makt, status och pengar. Och äktenskapet skulle fullbordas med en tronarvinge, så det var sällan någon som tyckte man skulle vänta för länge. Ju tidigare man blev gift och fick barn, desto tidigare hade man säkrat släktens ära.

Sen är det svårt för kristna att kritisera barnagifte då deras religion glorifierar sedvänjan. Det är ju fortfarande 12 år som gäller för sex i Vatikanstaten, eftersom många kristna historiker tror att Jungfru Maria antagligen bara var 11-13 år gammal när hon blev bortgift till 85-åriga Josef. (Han var gift med en tidigare fru i 49 år)
Bra inlägg fram till sista paragrafen. Det som du skriver om Josefs ålder är knappast någon etablerad sanning, möjligen tradition från någon ortodox gren av kristendomen eller något obskurt ickebibliskt evangelium. Var har du fått denna information från? Du borde klargjort att detta bara är en teori. Tror du verkligen att en 85 årig gubbe skulle börjat fotvandra till Betlehem för skatteskrivning, och senare fly till Egypten med den tidens transport?
Citera
2012-11-09, 11:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Nu är ju benkognito mycket mera kunnig inom Islam än 99% av muslimerna här på FB även om jag inte blir klok på honom men det är nog mitt problem och ingenting som rör diskussionen i sig.

Det intressanta är att när det kommer till Aishas ålder så får majoriteten av muslimer krupp men andra sjuka delar i Islam försvarar man med nävar och klor.

Benkognitos analys liggar definitivt flera kvalitets-klasser över forumets typiska muslim-missionärer, och förhoppningsvist kan det motivera till en allmän förbättring av den muslimska debatt-nivån.

"Är så" ..... "är inte" .... "är så" kan bli tröttsamt efter några tusen inlägg.

Men han har verkligen ett jobb framför sig, om tolknings-metodologierna skall börja ge mening.
Citera
2012-11-09, 18:31
Medlem
benkognitos avatar
Citat:

Jag är inte teolog, och mitt arbete är inte att tolka religion. Däremot är jag intresserad av det historiska inflödet av tolkningsmetoder och dess inverkan på Islam: och hur detta inflöde kommer påverka islam inför framtiden. Det råder ingen tvekan till att all ideologi är självverkande. Detta ses, ur ett tillståndsbevarande panorama, som ett hot mot den egna traditionen. Men eftersom människor förändras, måste även synen på religion göra det. All forskning inom religionshistoria påvisar för övrigt denna tes. Religion är inte statisk eftersom världen inte är det. Sedan kan man kalla det att flytta om målstolparna bäst man vill. Men faktum kvarstår: uttydning av religion är tätt sammankopplad med den evigt föränderliga kulturen, den socioekonomiska situationen, det in- och utrikespolitiska klimatet och utbildningssituationen.
Citera
2012-11-09, 18:36
Medlem
benkognitos avatar
Jag tar mig friheten att posta om det inlägg jag skrev tidigt i morse. All annan diskussion jag befinner mig i just nu, är egentligt sekundär enligt mig. Om någon har kommentarer får ni gärna inflika dessa.

Dannelius

För att en gång för alla sätta spiken i kistan vad gäller Taqiyyah och lögn inom islam.
Innan jag börjar måste jag bara understryka att jag endast kommer röra ytligt vid åtskilliga ämnen. Detta eftersom flashback inte tillåter särskilt många tecken.

Intellektuellt sett är anklagelsen, som gör gällande att en muslim ständigt bär med sig ett latent bedragaress i skjortärmen, en fullständig argumentativ bakstöt. Detta eftersom välvilliga och progressiva muslimer, som söker attackera ett problemkomplex, ständigt motarbetas av konservativa krafter. Det invariabla tillstånd som därjämte uppstår försätter muslimen i ett ständigt underkastat tillstånd: de förändringslystna krafterna, som arbetar mot en frisinnligt avpassad uttydningsform, avstannas.

När något således åberopas, som inte är förenlig med den tendentiöst perfida åsikten, är man noga med att hamra in det i huvudet på den (muslim) som inte samtycker. Att ständigt bli anklagad för lögn, är som att ständigt bli anklagad för inkräktning. Förutsätt en situation där en lagens väktare, med tjuvvisslan i högsta hugg, anklagar dig för att göra intrång på annans mark: utan hänsyn till huruvida du verkligen gör det eller ej. Det skulle förvisso innebära att du, långt om länge, avbryter din rörelse, eftersom du efter tillräckligt många tillvitelser, inser att du inte har rätt att kliva någonstans. Där får du sedan stå och trampa bäst du vill.

Jag betvivlar att någon anser att behandlingen rimligtvis skulle vara rättfärdig. Tvärtom. Det är lagväktaren som felat, genom att påtvinga denna isolation. Allegorin är således pricksäkert relevant i detta sammanhang eftersom ordet, som ständigt anklagas för att bedra, utgör den rörelse som oavbrutet förhindras. Man misstänkliggör en hel grupp människor med en retorik som är kongruent med den eloquentia nazisterna brukade i förhållande till judefrågan. Med det sagt rör vi oss vidare mot anklagelsen.

Profeten Muhammad accentuerade, nästan bisserande, att det var fruktbärande att tala sanning. Inte bara betraktades det sanningsenliga ordet som eftertryckligt: det skulle leda till paradisets floder. I ett motsatsförhållande, poängterade han likaså att lögnen emerllertid skulle leda till helvetets portar. Han sade i en ryktbar tradition att det är:

"...obligatoriskt för er att tala sanning. Sanningen leder till dygd och dygd leder till paradiset. Den man som ständigt talar sanning och därjämte anstränger sig för att tala sanningsenligt, kommer slutligen att räknas som sannfärdig inför Gud. Akta er för att ljuga, för lögnen leder till obscenitet och obscenitet leder till helveteselden. Den som ljuger och anstränger sig för att ljuga kommer räknas som en lögnare, inför Gud".

Det finns boklängder med traditioner av liknande art. Därför finner jag det onödigt att citera de alla. Vi nöjer oss sålunda med den ovan citerade hävden. Däremot, existerar det, en allmännyttig tillåtelse för lögn. Detta kallas at-Taqiyyah. Muhammad ibn 'Abdullah klargjorde för sina efterföljare, det regelverk som stadgats för möjligheten att "fördölja" (taqiyyah betyder alltså INTE ljuga: det betyder "dölja" eller "aktsamhet") sin religiösa tillhörighet. Han anvisade följande, genom den koraniska uppenbarelsen:

"Den som förnekar Gud efter att ha antagit tron - inte den som är utsatt för tvång, fastän hans hjärta förblir tryggt i sin övertygelse, utan den som frivilligt öppnar sig för otron - sådana [människor] ådrar sig Guds vrede och ett hårt straff väntar dem".

Denna vers förklaras ha uppenbarats i anslutning till att Meckas ledande stam Qureysh, tillfångatagit några individer sammankopplade med profetens följeslagare. När Muhammad sedan delgavs underrättelsen, uppenbarades versen.

Detta är i koranisk mening det första tillfälle där taqiyyah omnnämns.

Taqiyyah som sådan, har i förlängningen, historiskt sett, varit mer relevant för shia-muslimer eftersom religiös dissimilering varit definitiv för det shiitiska rotskottets fortlevnad. Den shiitiska grupperingen marginaliserades substantiellt som en konsekvens av en politisk process som försummade minoriteten. Shiiterna kamoflerade skickligt sin organisation och dess aktiviteter, ledarskap och trossatser: man avsade i tystnad den officiella statsapparaten och de anarkistiska övertonerna var slående. Den shiitiska rörelsen hade utvecklat de fastställande karaktäristiska drag alla subversiva rörelser innehar: former av kulturella uttryck som är utmärkande för undertryckta samhällsgrupper.

Det kanske har existerat islamiska grupperingar som, genom olika historiska skeenden, missbrukat regelverket: som teoriserat att taqiyyah även innefattar annan implementativ bruksföreskrift. Men ett sådant isolerat sammanhang, måste således ses som en avvikelse från shiitisk (och i övrigt, islamisk) lagtillämpningstradition - och är därför oväsentlig. Ett exempel kan dock åberopas. I den ismailitiska historien, existerade en fraktion, som fullständigt ignorerade hela begreppet.

Dessa har, i västerländskt språkbruk, kommit att kallas "The Assassins". Hashashin, som för övrigt är en benämning som är tänkt att smäda, ansåg aldrig att taqiyyah var nödvändigt. Man utförde istället självmordsuppdrag, eller uppdrag med avsikt att tillfångatas, torteras och dödas, eftersom hedern vilade i matyrskapet. Snarlikt de självmordsuppdrag som i kontemporär tid förverkligats av diverse muslimska, socialitiska och nationalistiska gerillor. Mångfalden är påtaglig, inte bara i resten av världen, men också bland muslimer.

Shiitisk tradition vidhåller, för att citera en central figur i den shia-muslimska världen, att:

"Den preciserade omfattningen av fara för att taqiyyah skall tillåtas, har flitigt diskuterats av de lärde. I min mening, är taqiyyah tillåtet om en överhängande och definitiv fara uppstår i relation till säkerhet, som inbegriper, självbevarelse, familjeliv, eller den äkta makans hedersförlust, (även inräknat) andra kvinnliga familjemedlemmar (våldtäkt och andra sexuella övergrepp). Därtill skall också räknas faran inför förlust av materiella ägodelar - som skulle innebära fullständig ekonomisk misär eller ett förhindrande av familjens försörjning".

Denna redogörelse är tänkt att instruera den troende muslimen, och är alltså ett "inhouse"-utkast. Med strikt förklarade rättsformuleringar, är detta tänkt att utbilda muslimen i "taqiyyah-användning". Strider man därför mot denna, och liknande uttalanden, då strider man, i traditionell mening, mot den islamiska lagen. Det är, för att förtydliggöra det: haram.

I den religionshistoriska studien, kan man i ljuset av en komparativ analys av de religiösa urkunderna/traditionerna, urskilja ett analogiskt typfall, i judendomen.

Under den spanska inkvisitionen pressades judarna på liknande vis till att i hemlighet bevara sin tro och tradition. Många tvångskonverterades men lyckades dissimulativt slå vakt om sina värderingar genom att, liksom koranen instruerar, dölja sin tro. Parallellen är uppenbar. Trots det är det ingen som har mage att ifrågasätta det judiska folkets självbevarelsedrift (tack och lov), Men med islam mäter man med andra mått.

Så har det inte alltid varit. Varje år läser man på Yom Ha'Kippurim denna bön (fritt översatt):

"Alla personliga eder och löften vi göra, alla personliga förbindelser och eder vi har mellan denna Yom Kippur och nästa Yom Kippur, tar vi offentligt avstånd från. Låt dem alla överlämnas och övergivas och vara ogiltiga, varken företas eller fastställas..." [Kol Nideri]

Bönen har länge stått som exempel för den "judiska lögnen". Man har argumenterat att denna bön frilöser juden från sanningsenlighetens tal. Man menade att denna vers frikände judarna från att tala sanning inför icke-judar. Givetvis finns inget stöd för en sådan tolkning inom de judiska leden. Precis som muslimska apologeters klarläggande ifråga om den "islamiska lögnen", menar de judiska ombuden att bönen måste ses i ljuset av den kontext som rådde: den kristna auktoriteten tvingade judar att ingå eder som stred mot deras tro.

Nu tänkte jag kort avrunda detta inlägg genom att kort bemöta anklagelsen: "Krig är att bedra".

Ja, krig är att bedra. Alla krigsstrateger är medvetna om detta. Det är en av de äldsta militärprinciperna i historien. Det är något som till och med Sun Tzu beskriver i "Krigets konst", där han i del 1, princip 18 säger:

"All krigsföring är baserad på bedrägeri".

Skulle någon här inne föreslå att Sun Tzu var muslim och möjligen utnyttjade sin rätt till taqiyyah?
Är det verkligen NÅGON här inne som har en moralisk invändning med att krig utkämpas genom lögn?

Då kan vi skatta oss lyckliga att ni inte ansvarar för den svenska säkerheten.

Med reservation för min tidsbrist, är denna text möjligen lite kluddig och ytlig. Hoppas ni har överseende.
Citera
2012-11-09, 21:51
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Berätta det för det Österrikiska rättssystemet som dömde Elisabeth Sabaditsch-Wolff för förtal för att ha kallat Muhammed en pedofil, då man bedömde att man enbart kan vara en pedofil om man mentalt kan bevisas vara attraherad till barn, inte efter sina handlingar. Man bedömde att Muhammed inte var attraherad till Aisha för att hon var ett barn, utan av andra anledningar och att Sabaditsch-Wolff alltså förtalat Islams profet.

Politiskt korrekta är livsfarliga när de får makt i en domstol och speciellt när de börjar tro på en semitisk folksaga som författades av en tokig Arabgubbe i en öken för 1400 år sedan. De som gav Elisabeth domen är så pass patetiska så att man inte kan hålla sig för skratt. Hur i helvete kan folk sitta och såga sönder nazism, kommunism och kristendomen men inte Islam? Hur korkad får man bli och få för sig att Islam förespråkar fred och frihet?
Citera
2012-11-09, 22:55
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Precis. Jag skrev det innan, att äktenskapet med Aisha hade politiska skäl. Men tattaren till TS avfärdade detta som trams och gick inte in mer i det. Allt talar emot TS

1) Äktenskapet med Aisha hade politiska skäl
2) Äktenskapet fullbordades efter att hon hade nått pubertet, och inte innan
3) Alla andra fruar till Muhammed var mellan 16-39 år, och inte små barn

1. Har aldrig duckat frågan ang det politiska i deras bröllop MEN för mig så är det skitsamma om orsaken är politisk eller annan gifter man sig med ett 9årigt barn ÄR man pedofil i mina ögon.

2.Skitsnack enligt era heliga skrifter så fullbordades äktenskapet när hon var 9år.
JA vi båda kan ha rätt ang om de hade sex eller inte eftersom varken du eller jag vet 100% om det hände men i min bok så ÄR man pedofil om man gifter sig med en flicka på 6 år och låter henne sova i samma bädrum när hon är 9 år.

3. Det har jag svarat på så många gånger innan men ifall du inte kan förstå det du läser så tar jag om det igen och hoppas det fastnar.
Själva ordet pedofil betyder att man dras till barn istället för kvinnor JA jag vet det MEN jag tycker man är pedofil om man knullar/gifter sig med en 9årig flicka, jag vet att ni skiter i vad jag tycker men detta är ett fritt land o jag har rätt att tycka som jag vill.
Vilken person som helst skulle bli klassad som pedofil om han gifte sig/knullade en 9 årig flicka ÄVEN om han var gift med en kvinna i sin egen ålder samt att han har haft sex med andra kvinnor i sin egen ålder.

Sen att jag inte har bevis det är ju självklart MEN alla andra har inte heller bevis att det INTE hände.
Allt jag dömer pedofilen på är mina egna indicier och det räcker för mig har ni andra beviskrav fine jag respekterar det MEN för mig förblir en person som gifter sig med 9åriga barn en pedofil OAVSETT orsak.

PS Som jag sa innan att kalla mig olika namn stärker INTE din argumentation att du har rätt snarare tvärtom du framstår som en dum, obildad och överbevisad muslim som inte har något mera att komma med.
Eftersom detta är ett forum så kommer du med påhopp hade det varit gatan så hade du hoppat på mig och sparkat skiten ur mig, om du hade haft 10 polare som backup.
Hade du varit ensam hade du aldrig vågat det.
Varför?
Det är ganska lätt att komma fram till.
Du har 4,5K inlägg vilket betyder bara att du är person som spenderar ohälsosamt för mycket tid på FB och framför dina smutsiga alban åsikter.
Senast redigerad av Leonidas72 2012-11-09 kl. 23:18.
Citera
2012-11-10, 13:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkognito
Jag är inte teolog, och mitt arbete är inte att tolka religion. Däremot är jag intresserad av det historiska inflödet av tolkningsmetoder och dess inverkan på Islam: och hur detta inflöde kommer påverka islam inför framtiden. Det råder ingen tvekan till att all ideologi är självverkande. Detta ses, ur ett tillståndsbevarande panorama, som ett hot mot den egna traditionen. Men eftersom människor förändras, måste även synen på religion göra det. All forskning inom religionshistoria påvisar för övrigt denna tes. Religion är inte statisk eftersom världen inte är det. Sedan kan man kalla det att flytta om målstolparna bäst man vill. Men faktum kvarstår: uttydning av religion är tätt sammankopplad med den evigt föränderliga kulturen, den socioekonomiska situationen, det in- och utrikespolitiska klimatet och utbildningssituationen.

Emå en sympatisk PARALLEL till vetenskapens/filosofins introspektiva och självkritiska systematiska metodologi. Men med den brist att religion för det mesta saknar vetenskapens/filosofins (kosmiska) axiomatik som underlag; och det ÄR ett stort problem.

Om religions-dogmatiken blir sin egen axiomatik kan allt 'bevisas' eller 'motbevisas'. I det aktuella fallet kan pedofili med hjälp av pk-tolkning av dogmer leda till en omdefiniering av fenomenet pedofili som antingen är .... eller inte är .... acceptabellt beroende på vilken metafysisk teistisk 'absolut etik' som användas som referensram. Det blir till a priori-antaganden och cirkel-argumentation, den abrahamistiska apologetikens enorme svaghet och självdestruktion.
Citera
2012-11-10, 16:38
Medlem
Leonidas, allt du skriver om har vi redan gått igenom och du svarar aldrig på själva motargumenten utan fortsätter ta upp samma sak sen trådstarten. Att du skriker högre gör bara bristen på argument mer uppenbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Leonidas72
1. Har aldrig duckat frågan ang det politiska i deras bröllop MEN för mig så är det skitsamma om orsaken är politisk eller annan gifter man sig med ett 9årigt barn ÄR man pedofil i mina ögon.

Vi ska alltså diskutera dina subjektiva åsikter och inte ta hänsyn till hur det såg ut på 600-talet? Som sagt, du är inte ute efter en diskussion, du är ute efter en tråd där alla ska hålla med dig om att han var en pedofil. Du har inte svarat på en enda motargument. Istället fortsätter du gallskrika om att "Muhammed var en pedofil punkt slut."

Citat:
2.Skitsnack enligt era heliga skrifter så fullbordades äktenskapet när hon var 9år.
JA vi båda kan ha rätt ang om de hade sex eller inte eftersom varken du eller jag vet 100% om det hände men i min bok så ÄR man pedofil om man gifter sig med en flicka på 6 år och låter henne sova i samma bädrum när hon är 9 år.

Återigen - hon sägs ha nått puberteten vid den åldern. Det var också kutym att bo under samma tak när tjejen nått puberteten och det var hennes farsa som uppmanade Muhammed att fullborda äktenskapet. Fattar du?

Citat:
3. Det har jag svarat på så många gånger innan men ifall du inte kan förstå det du läser så tar jag om det igen och hoppas det fastnar.
Själva ordet pedofil betyder att man dras till barn istället för kvinnor JA jag vet det MEN jag tycker man är pedofil om man knullar/gifter sig med en 9årig flicka, jag vet att ni skiter i vad jag tycker men detta är ett fritt land o jag har rätt att tycka som jag vill.
Vilken person som helst skulle bli klassad som pedofil om han gifte sig/knullade en 9 årig flicka ÄVEN om han var gift med en kvinna i sin egen ålder samt att han har haft sex med andra kvinnor i sin egen ålder.

Du beteer dig som en hysterisk liten skitunge, ta dig själv i kragen nu och lugna ner dig för fan. Ja, vilken person som helst hade blivit klassad som pedofil om han gifte sig/knullade en 9 årig flicka IDAG. IDAG. Inte på 600-talet, din dumma jävla tattare. Varför det var så på 600-talet har jag redan förklarat för dig, men du har undvikit att svara på det.

Citat:
Allt jag dömer pedofilen på är mina egna indicier

Det är just därför ingen tar dig på allvar. Du är för dum för en debatt.

Citat:
PS Som jag sa innan att kalla mig olika namn stärker INTE din argumentation att du har rätt snarare tvärtom du framstår som en dum, obildad och överbevisad muslim som inte har något mera att komma med.
Eftersom detta är ett forum så kommer du med påhopp hade det varit gatan så hade du hoppat på mig och sparkat skiten ur mig, om du hade haft 10 polare som backup.
Hade du varit ensam hade du aldrig vågat det.
Varför?
Det är ganska lätt att komma fram till.
Du har 4,5K inlägg vilket betyder bara att du är person som spenderar ohälsosamt för mycket tid på FB och framför dina smutsiga alban åsikter.

Nu tycker jag vi lägger ned kokainpåsen och sansar oss lite. Du gnäller fortfarande om påhoppen som en unge med down-syndrom. Ta en titt vem som började med "påhoppen", din dumme fan. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Jag skriver 3.03 inlägg i snitt per dag, att du tycker det är ohälsosamt är för att du är en fåntratt ingen tar på allvar. Att jag ens diskuterar med dig är för att visa vilka "argument" en del från den andra sidan av debatten använder, och tyvärr drar du ner den andra sidan rakt ner i skiten. Bäst vore naturligtvis om du bara satt ner och höll käften och lät de vettiga debattörerna diskutera, t ex Tinuviel. Du besitter varken intelligens eller retoriken som behövs för att ta dig på allvar.
Senast redigerad av Ominus 2012-11-10 kl. 16:41.
Citera
2012-11-10, 21:40
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Leonidas, allt du skriver om har vi redan gått igenom och du svarar aldrig på själva motargumenten utan fortsätter ta upp samma sak sen trådstarten. Att du skriker högre gör bara bristen på argument mer uppenbar.

Vi ska alltså diskutera dina subjektiva åsikter och inte ta hänsyn till hur det såg ut på 600-talet? Som sagt, du är inte ute efter en diskussion, du är ute efter en tråd där alla ska hålla med dig om att han var en pedofil. Du har inte svarat på en enda motargument. Istället fortsätter du gallskrika om att "Muhammed var en pedofil punkt slut."

Återigen - hon sägs ha nått puberteten vid den åldern. Det var också kutym att bo under samma tak när tjejen nått puberteten och det var hennes farsa som uppmanade Muhammed att fullborda äktenskapet. Fattar du?

Du beteer dig som en hysterisk liten skitunge, ta dig själv i kragen nu och lugna ner dig för fan. Ja, vilken person som helst hade blivit klassad som pedofil om han gifte sig/knullade en 9 årig flicka IDAG. IDAG. Inte på 600-talet, din dumma jävla tattare. Varför det var så på 600-talet har jag redan förklarat för dig, men du har undvikit att svara på det.

Det är just därför ingen tar dig på allvar. Du är för dum för en debatt.

Nu tycker jag vi lägger ned kokainpåsen och sansar oss lite. Du gnäller fortfarande om påhoppen som en unge med down-syndrom. Ta en titt vem som började med "påhoppen", din dumme fan. Snacka om att skjuta sig själv i foten. Jag skriver 3.03 inlägg i snitt per dag, att du tycker det är ohälsosamt är för att du är en fåntratt ingen tar på allvar. Att jag ens diskuterar med dig är för att visa vilka "argument" en del från den andra sidan av debatten använder, och tyvärr drar du ner den andra sidan rakt ner i skiten. Bäst vore naturligtvis om du bara satt ner och höll käften och lät de vettiga debattörerna diskutera, t ex Tinuviel. Du besitter varken intelligens eller retoriken som behövs för att ta dig på allvar.

Kom aldrig med påhopp mot dig innan du började kalla mig för namn.
Jag har aldrig stoppat andra för att diskutera i tråden alla kan ju göra det om de vill.

Tror inte så många tar dig på allvar heller och att du svänger dig med ord som du egentligen inte vet vad de betyder gör dig inte till smartare.

Tänker inte diskuterar mera med dig eftersom du är en blåst idiot och den som borde hålla käften är du.
Ang min intelligens så är den säkert tillräcklig men efter att läsa vad du skriver så betvivlar jag starkt storleken på din intelligens.
Citera
2012-12-08, 22:08
Medlem
Smsade på skoj till 118100 och frågade om profeten muhammed var en pedofil och fick detta till svar:

Citat:
Hej! Det råder delade meningar vad det gäller den saken. Muhammed var gift med en, av vår dags syn på saken. minderårig flicka. Skulle man idag ha sex med en minderårig flicka så räknas det som pedofili

Jämför man det med svaret om man frågar vem Jesus Kristus var:
Citat:
Det är han som i den påhittade religionen kristendomen ska vara frälsaren. Sagan säger att han levde för 2000 år sedan och gick på vatten och hade sig.

Viss skillnad! Mån tro om dom är lite rädda för alla fanatiska muslimer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in