2013-02-10, 21:20
Medlem
LabiSiffres avatar
Vad händer?
Citera
2014-12-02, 18:15
Medlem
Xkcds avatar
Hej hopp jag är tillbaks.

Får väl börja med att be om ursäkt för rent ut sagt vidrig uppdateringsfrekvens
Har inte så mycket att skylla på direkt, det var mycket jobb och studier och loggandet blev lidande. Dom goda nyheterna är att träningen inte blev det iaf.

Bläddrade tillbaks lite i loggen och se på fan jag har blivit lite starkare minsann . Knappt man märker det när man är uppe i det men kul att se!

Så vad har hänt sedan sist? Jag körde på ett tag som jag hade innan men bytte upplägg ganska fort till ett halvkroppsschema och har jobbat på styrka rätt hårt, det är inga supergains direkt på lite mer än ett och ett halvt år men men det är som det är.

I nuläget säger mitt schema såhär om predicted 1rm;
Bänkpress 1rm 95kg - Detta har jag tangerat men det känns verkligen som 100 finns på plats!
Knäböj 1rm 105kg - Har inte lyft mer än 90kg här, det är lite upp och ner hur tekniken känns, kör fortfarande paus&atg men börjat träna på mer explosivitet. Kör highbar.
Marklyft 1rm 160kg - Har lyft 140 rätt snyggt och grisat upp 150. 160 känns överdrivet positivt faktiskt men det är bedömt från typ 5 reps.
Pullups 3x +25kg, rep PB, jag har blivit riktigt förtjust i att träna rygg och kommer jobba mot pullups som ett stort lyft! Definitivt en styrka för mig tillsammans med dipsen.
Dips 6x +35kg, rep PB, egentligen inte en del av mitt nuvarande schema men jag är löjligt förtjust i övningen, kör dessutom ringdips lite då och då både bulgariska och vanliga.

Viktmässigt är jag nog lite tjockare, har tyvärr ingen våg men lägre spektrumet av 70-75 kanske, med en 12-15% fett bara som uppskattning.

Så, vad är planen? Jag har tänkt mig bli lite tjockare, lite starkare och fortsätta mot just styrka i åtminstone ett år (med sporadiska avstick om jag tröttnar). Löpardojor finns men ärligt så är jag riiiiktigt usel på att faktiskt ta tag i det. Kommer inte bry mig så mycket om att räkna kcal, jag har fått ganska bra idé om hur mycket protein jag får i mig och försöker bara ladda ordentligt inför pass nu med kolhydrater och tjofräs.

Upplägget blir nu lite mindre strikt, jag trivs bra med träningen och känner inte att jag måste pådyvla mig med disciplin längre.
Citera
2014-12-02, 18:23
Medlem
Xkcds avatar
Körde ett helkroppspass idag för jag kände att jag haft lite väl många dagars vila, jobbat på olika projekt med studierna.

Knäböj - knäet har spökat lite så värmde upp försiktigt men det kändes rätt bra så jag körde på, hittade tekniken rätt fint idag och nöjde mig att känna på 80 i paus.
70kgx8
75kgx5
80kgx3
80kgx3
50kgxpump

Pullups
typ 10 utan vikt eller nåt lite uppvärmning
kv+20 x5
kv+10 x6
überlångsamma med stången mot solar plexus, kändes så fint alltså

Bänkpress
lite pump på 60kg
70kgx10
70kgx10
80kgx5

Dragon flags (tror jag den heter) lite halvkass teknik men tror jag lyckades hyfsat.
3-5 reps på 3 set. Fyfan va jobbiga dom va

Cable crunches
3x15 två från botten av magasinet, väger för lite för hela då bara följer jag med upp :/

Hoppade marklyft jag var inte helt peppad och lyftplattorna var upptagna så jag tog den enkla vägen ut och gick hem för att äta pannkakor! Är inte helt nöjd med vikterna känns lite väl disko att bänka som man böjer men jag tröstar mig med att det är paus o atg.
Citera
2014-12-13, 17:21
Medlem
Xkcds avatar
Körde ett magpass i söndags (7de),

20x7 (repxset) Leg lifts

Fyfan kan säga typ 3 sista seten fick jag ta kort paus pga kramper, träningsvärken satt i tills i fredags ...

Det blev överkroppspass Torsdag (11/12)

Kände mig sjuk under passet men gjorde iaf vad jag kom dit för, avbröt halvvägs vill inte göra mig sjuk (tentaperiod )
Uppvärmn.
40-> arbetsvikt, 5 rep på varje ca
Bänkpress
70x3
75x3
82.5x3

Bänken kändes busenkel, trots att jag var helt opeppad och inte ätit på nästan 24h innan pass, sista på 82.5 fick jag ta i litegrann iaf. Nästa bänkpass blir tyngre men kör nog ett likadant till om det dröjer till passet.

Pullups
3 set, alternerade grepp, långsamma med fokus på excentriska delen
1 supinerat smalt grepp
1 supinerat brett grepp (tog bra, ska nog börja göra fler såna)
1 neutralt grepp

Sen körde jag lite utsida axlar med gummiband och rotator kuff och gick hem.

Sitter med plugget nu, tentorna ligger på nästa vecka Onsdag samt Fredag. Uppdaterar mer efteråt när det inte är så stressat.
Citera
2014-12-30, 00:54
Medlem
Xkcds avatar
Dåså, tentorna är över det gick faktiskt över förväntan. Nöjd med resultat men inte helt med insatsen. Degat lite över julen men dags att ta tag i träningen igen.

Överkroppspass

Bänk
75x3
77,5x3
82,5x3

Kändes fint, inga större problem. Lite återhämtningspass så jag kommer på schemat igen, trodde det skulle vara tyngre när jag vart borta ett tag.

Pullups
10xkv
6xkv+10kg
6xkv+10kg
10xkv

Militärpress
40x8
40x6
40x5

jävligt segt faktiskt, kämpar fortfarande på tekniken ibland är det lätt som fan och ibland får jg kämpa på..

Stångrodd
60x6
60x6
60x6

Resten blev lite rotatorkuff och utsida axel.
Citera
2015-01-02, 07:04
Medlem
Xkcds avatar
Underkropp idag

Knäböj
Uppvärmning
85x3
87.5x2

Marklyft
127.5x3
132.5x2

Raka mark
70x6
70x6
60x10

Ett par magövningar, knälyft och benlyft. Har inga bra ideér om övningar för sidan av magen får se om jag kommer på nåt framöver, eller om någon har förslag?
Rätt tungt pass faktiskt, länge sen sista underkroppspasset, blir nog bättre när jag får upp frekvensen.
Citera
2015-01-10, 19:52
Medlem
Xkcds avatar
Överkroppspass idag

Bänk
uppvärming.
75x3
82.5x3
85x3
87.5x3
90x2

Var egentligen inte meningen att jag skulle göra seten på 75 och 85, men jag kände mig rätt sliten idag och fegade lite och hade tänkt stanna där.. Men det kändes så bra att jag fortsatte på vad jag skulle gjort och fixade det ändå. Ett försök på 100 nästa överkroppspass tror jag faktiskt.

Pullups
kvx12
kvx12
kvx12

Stångrodd
50x10
50x10
50x10

avvek från schemat efter att jag kände mig lite sliten, hoppade pressen då det blev extra mycket bänk idag och gymmet stängde tidigt, fick skynda mig igenom passet.

Får fan ta och skärpa mig och sluta slarva med mat och uppladdning, vet inte varför jag gör det.. Jag ser ju på hur det går att jag har passen i mig. Det är lite nerver som spökar också det är tungt i bänken där och utan passare är jag lite nervig faktiskt. Tror jag ska försöka hitta någon metod för mental uppladdning, känns som det är vad som behövs.
Citera
2015-01-13, 22:39
Medlem
Xkcds avatar
Skulle varit ett benpass igår men jag har haft mycket jobb att ta tag i. Istället blev det ett pass idag inspirerat av https://www.youtube.com/watch?v=CIGz_z_9_MQ

Inte alls dumt, inte lika tungt rent kraftmässigt men väl så jobbigt för balans och flexibilitet.
Citera
2015-01-16, 21:24
Medlem
Xkcds avatar
Så det är januari på gymmet märkte jag idag. Blev ett hyfsat överkroppspass ändå.

Bänkpress
82.5x3
82.5x3
82.5x3
70x8
70x6
70x4

Blev ingen militärpress idag så jag körde lite fler set på bänk.

Pullups
kvx10
kv+15kgx5
kv+10kgx6
kvx6

Stångrodd
60x8
60x8
60x6

Stångrodden kändes bra idag, även pullupsen. Bänken gick också hyfsat bra, fin kontakt och bra kontroll på repsen. Rätt nöjd faktiskt.

I övrigt är allt i sin ordning, ska fan aldrig mer träna på eftermiddagen under januari haha. Den här bilden beskriver det hela ganska bra https://i.imgur.com/O5S5WTp.jpg .. God fortsättning!
Citera
2015-01-20, 22:17
Medlem
Xkcds avatar
Skitpass. januari kl eftermiddag.

Skulle blivit en bendag men allt var tamejfan upptaget och nån "crossfitkille" skulle köra styrkvändningar med 40kilo i böjställningen och vägrade flytta på sig då han och kompisen hade minst 15 set kvar.

Gjorde 5 set bänk (vafan, det enda som inte var upptaget??) och 3 set viktade pullups.

Ska försöka gå upp tidigt imorgon och få in benpasset.
Just nu är det mycket jobb som ställer till det med tiderna, suger riktigt hårt.
Citera
2015-01-27, 00:44
Medlem
Xkcds avatar
Fick in ett underkroppspass och ett överkroppspass torsdag&fredag

Underkroppspass

Böj
70kgx6
80x5
80x5
85x3

Marklyft
Några set på 120 kommer inte ihåg reps, drog några färre reps sen på 130. Vill komma igång och köra mer marklyft igen!

Raka mark
70kg 3 set

Överkroppspass

Bänk:
75x2
80x2
85x2
90x2
95x1

Satsar på att försöka klara 90x3 innan jag kör 100

Viktade pullups
kv+10 x6
kv+10 x6
kv+10 x6

Stångrodd (breda, övre rygg&bakre axlar)
50x12
50x10
50x10
Citera
2015-02-03, 19:52
Medlem
Xkcds avatar
Blev ett helkroppspass i helgen efter avslutat jobb och projekt!

Böj
70x5
70x5
80x5
85x5

Kändes rätt bra, prövar en ny stil mer lik olympic weightlifting, fortfarande high-bar, leker lite med att hitta min egen stil som känns bra. Kanske dags att pröva skor.

Mark
120x3
130x3
130x2

Kändes bra, längesen jag markar men ändå rätt nöjd.

Bänk
Uppv
70x2
80x2
90x2
90x2

Kör lite reps på 90, siktar på 3 nästa gång.

Pullups
kv+10kgx6
kv+20kgx3
kv+10kgx5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här