Hej hopp jag är tillbaks.
Får väl börja med att be om ursäkt för rent ut sagt vidrig uppdateringsfrekvens
Har inte så mycket att skylla på direkt, det var mycket jobb och studier och loggandet blev lidande. Dom goda nyheterna är att träningen inte blev det iaf.
Bläddrade tillbaks lite i loggen och se på fan jag har blivit lite starkare minsann
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
. Knappt man märker det när man är uppe i det men kul att se!
Så vad har hänt sedan sist? Jag körde på ett tag som jag hade innan men bytte upplägg ganska fort till ett halvkroppsschema och har jobbat på styrka rätt hårt, det är inga supergains direkt på lite mer än ett och ett halvt år men men det är som det är.
I nuläget säger mitt schema såhär om predicted 1rm;
Bänkpress 1rm 95kg - Detta har jag tangerat men det känns verkligen som 100 finns på plats!
Knäböj 1rm 105kg - Har inte lyft mer än 90kg här, det är lite upp och ner hur tekniken känns, kör fortfarande paus&atg men börjat träna på mer explosivitet. Kör highbar.
Marklyft 1rm 160kg - Har lyft 140 rätt snyggt och grisat upp 150. 160 känns överdrivet positivt faktiskt men det är bedömt från typ 5 reps.
Pullups 3x +25kg, rep PB, jag har blivit riktigt förtjust i att träna rygg och kommer jobba mot pullups som ett stort lyft! Definitivt en styrka för mig tillsammans med dipsen.
Dips 6x +35kg, rep PB, egentligen inte en del av mitt nuvarande schema men jag är löjligt förtjust i övningen, kör dessutom ringdips lite då och då både bulgariska och vanliga.
Viktmässigt är jag nog lite tjockare, har tyvärr ingen våg men lägre spektrumet av 70-75 kanske, med en 12-15% fett bara som uppskattning.
Så, vad är planen? Jag har tänkt mig bli lite tjockare, lite starkare och fortsätta mot just styrka i åtminstone ett år (med sporadiska avstick om jag tröttnar). Löpardojor finns men ärligt så är jag riiiiktigt usel på att faktiskt ta tag i det. Kommer inte bry mig så mycket om att räkna kcal, jag har fått ganska bra idé om hur mycket protein jag får i mig och försöker bara ladda ordentligt inför pass nu med kolhydrater och tjofräs.
Upplägget blir nu lite mindre strikt, jag trivs bra med träningen och känner inte att jag måste pådyvla mig med disciplin längre.