2005-05-04, 21:49
Medlem
aj1976s avatar
Finns det någon mer otrevlig kändis? Sveriges kanske mest folkkära man vet sannerligen hur man svinar!

Jag har två gånger mött honom på krogen. En gång i Luleå då han var på artonsårsdisco och försökte tafsa på mina då 19 åriga tjejkompisar. Sedan var han tydigen så knöl att han fick ställa in sitt "uppträdande" på barnens dag i Kalix. Han hade tydligen däckat askalas i hotellets lobby i "mindre gott skick".

Sedan sprang jag på honom på krogen här i Göteborg där jag nu bor. Han var på en krog på Vasaplatsen, jag tror han bor i samma hus. Hursomhelst kommer han in på toaletten full som en gam och börjar mucka med en kille som säger att han känner Ingvars systerdotter. Ingvar klappar till Killen lite lätt och säger att han bara har en brorsdotter, eller något liknade. Sedan höjer gubbdjävel rösten och säger åt killen att han borde klippa sitt hår och se till att det skulle växa något innanför pannbenet i stället. En kille som bevittnar det hela berättar sedan för mig att han brukar jobba på krogen och att han har behövt brotta ned Ingvar två gånger och hans son Staffan en gång, för att de har varit fulla, odrägliga och bråkiga.

Någon som vet mer om flintisen och hans son?
Citera
2005-05-04, 22:08
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aj1976

Ingvar har köpt sig en liten stuga på landet!

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=54474
Citera
2005-05-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj1976
Finns det någon mer otrevlig kändis? Sveriges kanske mest folkkära man vet sannerligen hur man svinar!

Jag har två gånger mött honom på krogen. En gång i Luleå då han var på artonsårsdisco och försökte tafsa på mina då 19 åriga tjejkompisar. Sedan var han tydigen så knöl att han fick ställa in sitt "uppträdande" på barnens dag i Kalix. Han hade tydligen däckat askalas i hotellets lobby i "mindre gott skick".

Sedan sprang jag på honom på krogen här i Göteborg där jag nu bor. Han var på en krog på Vasaplatsen, jag tror han bor i samma hus. Hursomhelst kommer han in på toaletten full som en gam och börjar mucka med en kille som säger att han känner Ingvars systerdotter. Ingvar klappar till Killen lite lätt och säger att han bara har en brorsdotter, eller något liknade. Sedan höjer gubbdjävel rösten och säger åt killen att han borde klippa sitt hår och se till att det skulle växa något innanför pannbenet i stället. En kille som bevittnar det hela berättar sedan för mig att han brukar jobba på krogen och att han har behövt brotta ned Ingvar två gånger och hans son Staffan en gång, för att de har varit fulla, odrägliga och bråkiga.

Ja, jävlar det här är bara normalt Ingvar-beteende. Jag vet att han i alla fall för runt 10 år sen bodde i en lgh vid Vasaplatsen och hängde ALLTID på krogen på bottenvåningen, och han var jävlar i mig alltid plakat om han var där. Dryg och jävlig, även om jag aldrig råkade i bråk med honom.
Citera
2005-05-05, 23:35
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongobongo3
Ja, jävlar det här är bara normalt Ingvar-beteende. Jag vet att han i alla fall för runt 10 år sen bodde i en lgh vid Vasaplatsen och hängde ALLTID på krogen på bottenvåningen, och han var jävlar i mig alltid plakat om han var där. Dryg och jävlig, även om jag aldrig råkade i bråk med honom.

Packet bor fortfarande där. För ett tag sedan brann det i huset, en mindre brand, men då var så klart den mediehoran med på stor bild i GT och berättade om vad som hänt.

Kan hända fick han ett par hundra att köpa bärs för som gage för den interjuven...
Citera
2005-05-05, 23:46
Medlem
Han har satsat pengar i "Oldsbeach" på Mölndalsvägen.
Någon som varit där?
Citera
2005-05-05, 23:49
Medlem
colds avatar
jobbat med min farbror en gång. Han var full och farlig..
Citera
2005-05-05, 23:49
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Han har satsat pengar i "Oldsbeach" på Mölndalsvägen.
Någon som varit där?

Vad är det?

En 'herrklubb'?
Citera
2005-05-05, 23:53
Medlem
jobes avatar
Olsdberg är cool. Träffade honon titt som tätt på Rubinen i Göteborg Afterwork. Grejen är att när en sådan snubbe så mycket sätter en lättöl till munnen så är snacket igång. Visst, han är glad i sprit men knappast något som är värre än gemene man. Jag vet detta eftersom jag tillbringat en del tid med honom. *Han relaxar med ett par pilsner och vips så är snacket igång.
Citera
2005-05-05, 23:57
Medlem
när min man spelade hockey och Ingvar var tränare så "relaxade" han och grabbarna med hembränt i stora dunkar

var ju några år sen, iofs
Citera
2005-05-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Vad är det?

En 'herrklubb'?
http://www.oldsbeach.se/
ett slags konstgjord playa
Citera
2005-05-06, 07:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
http://www.oldsbeach.se/
ett slags konstgjord playa

Och egen bar har han också..

Verkar vara ett typiskt ställe där man påbörjar en svensexe-kväll ,)
Citera
2005-05-06, 10:12
Medlem
Jag har aldrig stött på honom i onyktert skick. Däremot har han varit väldigt vänlig och trevlig de gånger jag sett honom utan påverkan av starka drycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in