Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoDegen
Från FAQ:en;
"F: Hur laddar jag ner och installerar Fejkbiljett?
S: Direkt i mobilen: Ladda ned via länken i min signatur. Har du problem med att ladda ner så installera Chrome Browser från play store och öppna länken i Chrome.
När nedladdningen är klar borde statusraden (raden längst upp i din mobil där batteri, klocka mm finns) indikera det. Då kan du öppna .apk filen direkt från den. Annars får du leta upp .apk filen genom sökfunktion eller navigation i din filhanterare och öppna den därifrån. Har du ingen filhanterare installera OI File Manager från play store.
Installationen borde börja av sig själv. Klart.
Du borde även gå in i inställningar och bocka i "Skapa utgående SMS". (detta gör så att även ett utgående sms skapas, det med koden för vilka zoner du ska åka i, utifall att ex, spärrvakten vill se det).

Nedladdning via dator:
Ladda ned filen från länken i min signatur.
Vid problem med att ladda ned testa annan webbläsare som Chrome eller Firefox.
För över till mobilen via USB-sladd eller trådlöst, exempelvis Dropbox, email, etc.
Gå till den mapp där du kopierade .apk filen via din telefons inbyggda filhanterare. Har du ingen filhanterare installera OI File Manager från play store.
Öppna .apk filen
Installationen borde börja av sig själv. Klart.
Du borde även gå in i inställningar och bocka i "Skapa utgående SMS". (detta gör så att även ett utgående sms skapas, det med koden för vilka zoner du ska åka i, utifall att ex, spärrvakten vill se det).

I version 0.16 av Fejkbiljett så finns det också möjlighet att uppdatera direkt via applikationen, kolla in de nya inställningarna under Meny > Inställningar!

F: Men det fungerar inte, vad är fel?
S: Först och främst se till att "okända källor" är aktiverad
På din enhet, öppna Inställningar → Program och markera "Okända källor". Detta tillåter installation av appar som inte finns på Google Play Store (dvs, Fejkbiljett!).

Har du laddat ner via telefonen så pröva att ladda ner via datorn, se punkten ovan. Använder du ex, Internet Explorer så kan den få för sig att döpa om .apk-filen till .zip. Då måste du själv ändra filändelsen till .apk för att telefonen ska känna igen filen."

okej får testa via datorn allt via mobilen har jag redan testat förutom uppdatera från 0.16

edit: laddade ner 0.16 utan problem och uppdaterade därifrån direkt i appen tack
Senast redigerad av Slimak 2014-04-24 kl. 21:56.
Citera
2014-04-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Funkar inte på min samsung blir .apk.zip
Dessutom om jag laddar ner dem gamla versionerna så laddas dem normalt som apk filer

Men du ska ju naturligtvis inte börja ändring FÖRE filändelsen, utan börja efter, och backa bort ZIP, och sen skriva dit APK före punkten.

Funkar det inte att göra det på din mobil så gör det i din dator istället, eller skaffa en anständig filhanterare till mobilen.
Citera
2014-04-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Kontrollanterna har exploderat överallt ! Känns som om dom finns varje station nu för tiden. Finns en sida på Facebook där folk varnar i vilka stationer kontrollanterna befinner sig. Jag rekommenderar er att bli medlemmar så att ni inte åker fast när ni använder appen!

https://www.facebook.com/groups/3138...group_activity

Kontrollanterna som står vid spärrarna när du ska göra utpassage får inte göra någonting, det är bara att säga nej tack och gå förbi.
Citera
2014-04-25, 11:44
Medlem
Barc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Kontrollanterna som står vid spärrarna när du ska göra utpassage får inte göra någonting, det är bara att säga nej tack och gå förbi.
Dock har jag börjat se dom tillsammans med ordningsväktare.
Citera
2014-04-25, 15:07
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Jag använder Twitter: https://twitter.com/slbiljett
Finns en app också, kostar 7kr på Play Store, har dock inte testat den.
Twitter är pålitligare än facebookgruppen.
Många fler användare.
Citera
2014-04-25, 18:09
Medlem
JohnRims avatar
Kolla min signatur för bra guide till att enkelt stänga av och på twitternotiser för android!
Citera
2014-04-26, 15:16
Medlem
Pestbarns avatar
Off-topic: lite SJ-humor från en enkät gällande SMS-tjänsten. De norpar åt sig bra statistik
Citera
2014-04-27, 10:28
Medlem
inzios avatar
Samsung Galaxy S5 du behöver inte roota jag laddade ner appops och ändrade i fejkbiljett sen fungerade det...
Citera
2014-04-27, 11:58
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzio
Samsung Galaxy S5 du behöver inte roota jag laddade ner appops och ändrade i fejkbiljett sen fungerade det...

Det lär inte gälla generellt. Jag behövde roota.
Citera
2014-04-28, 20:12
Medlem
Jag löste det precis på min nya S5 Efter att nästan slängt skiten i väggen
Citera
2014-04-28, 22:15
Medlem
Roota ?

Citat:
Ursprungligen postat av Bubbaxn1
Jag löste det precis på min nya S5 Efter att nästan slängt skiten i väggen
Citera
2014-04-30, 10:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Om jag ska ta tåget från Stockholm till uppsala vilken biljett väljer jag då i appen?

Tacksam för snabbt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in