Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-16, 16:57
Medlem
Man ska vara medveten om att sms-biljetter som har skickats till utvecklaren kan vara medvetet mixtrade med av sådana som jobbar på SL eller liknande för att sabotera utvecklingen av appen.

De kan ha bytt ut betydande siffror eller bokstäver i koden så att man snabbt kan avgöra om biljetten är falsk.

Det ända bombsäkra för utvecklaren är att ta emot biljetter endast från någon denne litar på för att bygga upp appen säkert.
Citera
2013-02-17, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Nah, den verkade legit. Den scannar nog något mönster i själva biljetten och den hette någonting i stil med MyWallet Analyzer eller något å det hållet. Så nog var den riktig alls med tanke på hur länge han verkligen försökte.

Då de inte användet WyWallet verkar det konstigt att det använder MyWallet Analyzer. Men finns en kod som går att scanna.
Citera
2013-02-17, 23:18
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andjon
Då de inte användet WyWallet verkar det konstigt att det använder MyWallet Analyzer. Men finns en kod som går att scanna.

Har knappt någon aning om vad den hette, var svårt att se något! Men men, något å "analyzer" hållet.

Så dem scannar iaf något slags mönster.
Citera
2013-02-18, 01:24
Medlem
binaryinsects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Har knappt någon aning om vad den hette, var svårt att se något! Men men, något å "analyzer" hållet.

Så dem scannar iaf något slags mönster.

Vad är en ISS-kontrollant?
Citera
2013-02-18, 06:07
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av binaryinsect
Vad är en ISS-kontrollant?

http://www.se.issworld.com/Pages/Frontpage.aspx

ISS är ett företag som t ex har fastighetsskötsel, sköter hyrorna åt bostadsrättsföreningar, har lapplisor i vissa städer, kort sagt gör det mesta.

I Stockholm sköter de bl.a. alltså biljettkontrollen åt SL numera.

.
Citera
2013-02-18, 11:25
Medlem
Aritzos avatar
Är de fortfarande 0.1 ?
Busschauffören log mot mig som om han visste att de va gammalt jag hade.
Citera
2013-02-18, 11:28
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Är de fortfarande 0.1 ?
Busschauffören log mot mig som om han visste att de va gammalt jag hade.

Eller så ville han bara vara lite trevlig Alla jag har visat för har accepterat. Vissa kollar dock mer än andra, men jag har inte blivit nekad. Inte än..
Citera
2013-02-18, 11:44
Medlem
Aldrig haft några problem, inte ens med den föråldrade versionen som förra utvecklaren övergav. Det är bara att visa upp och gå, tror vissa tänker alldeles för mycket. Sluta noja och börja njut!
Citera
2013-02-18, 12:47
Medlem
ManUnitedFans avatar
har uppdateringen för Uppsala kommit? för jag får fortfarande bara den gamla biljetten!
Citera
2013-02-18, 13:43
Medlem
Har nu läst igenom hela tråden för andra gången, men hittar fortfarande inget svar på om något kommer göras för biljetter med MobiTime?

Är mycket tacksam för ert jobb, men kan man få svar på denna fråga så man vet om man ska försöka med andra metoder?

Biljetterna ser ut som kaptenswe skrev här:

Citat:
Ursprungligen postat av kaptenswe
Den nya systemet ser ut såhär:

http://img4.imageshack.us/img4/3417/cfcgf.png
Klockan, loggan, cirklarna och fyrkanten åker(studsar på kanterna) runt i det gröna fältet(fyrkanten) hela tiden.
Citera
2013-02-18, 23:41
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schkeel
Har nu läst igenom hela tråden för andra gången, men hittar fortfarande inget svar på om något kommer göras för biljetter med MobiTime?

Är mycket tacksam för ert jobb, men kan man få svar på denna fråga så man vet om man ska försöka med andra metoder?

Jag direktlänkar mina biljetter till en gemensam mapp för dom som utvecklar denna app, och om man säger som såhär, det är en ganska så stor ansamling biljetter hittills! Så jag hoppas att det händer grejer med just MobiTime. Lyckas dom göra något som imiterar den så handlar det bara om att få fram de olika zonernas nummer samt en logga för varje länstrafik, så är saken biff!
Citera
2013-02-19, 02:51
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schkeel

Hur kommunicerar appen, skickar den sms, mail?

Det borde väl antingen gå att patcha den så att istället för att den betalar går den till genererabiljettfunktionen.
Eller så snor man helt enkelt delarna som genererar biljetten och skriver en ny app, borde väl till och med gå att göra i html5.

Kan detta vara till någon hjälp? http://pastebin.com/aMtJDNaQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in