Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-07, 15:42
Medlem
När jag gick på och visade biljetten. Visade samma i spärren och hon tvärnekade. Borde givetvis ha prövat en ny biljette
Citera
2014-02-07, 16:30
Medlem
Mah3s avatar
Vart hittar jag senaste uppdateringen? Blev tvärnekad på bussen imorse, jag saknade nämligen ett kommatecken i mitt sms.
Citera
2014-02-07, 16:52
Medlem
mein.teils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
FÖR ALLA ICKE LÄSKUNNIGA:

*Nej, biljetterna har inte ändrats sedan 2014-02-01.
*Har du version 0.13 så ser biljetterna ut precis som äkta.
*AEOX-koden har aldrig ändrats sedan den infördes.
(Om någon påstår att busschafförerna med blotta ögat ska se att något är fel med AEOX-koden så betyder det att denna måste i huvudet göra konvertering från decimal till hexadecimal på ett tal som är 13-15 tecken långt, sen efter det göra konvertering av hex till OO, OE osv... Det är med andra ord inte möjligt. DESSUTOM GÖR Fejkbiljett DENNA KONVERTERINGEN KORREKT.)
*Senaste versionen finns ALLTID i Essylias signatur eller under "Ladda ned" på https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android
*För er som har problem att installera - eller inte vet vilken version ni kör på: Efter nästa version kommer man kunna uppdatera direkt från Fejkbiljett. Dessutom kommer man kunna ställa in att programmet med jämna mellanrum kontrollerar om ny version kommit. Håll till godo!

Tack! Det visade sig att jag är läskunnig för appen är nu installerad och fungerar perfekt tack vare dig.
Citera
2014-02-07, 17:01
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mah3
Vart hittar jag senaste uppdateringen? Blev tvärnekad på bussen imorse, jag saknade nämligen ett kommatecken i mitt sms.

I min signatur...

Angående alla som får från +44, en BILD vore ju trevligt än bara prat...
Citera
2014-02-07, 17:51
Bannlyst
Fyfan vilket helvete det var att installera filen från datorn till mobilen. Tog över 1 timme. Äntligen fungerar det. Tack alla ni som fixar !
Citera
2014-02-07, 18:09
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Angående alla som får från +44, en BILD vore ju trevligt än bara prat...
bild här
Citat:
Ursprungligen postat av voodoochopstiks
Har bara blivit nekad förr när de faktiskt gjort en uppdatering och jag inte hängt med, och nu så skedde det två gånger några timmar efter varandra igår, en gång på bussen vid södra station och en gång på tvåan vid stureplan, beter mig precis som vanligt och det har alltid funkat klockrent med sms-biljetten.

Såhär såg fake-biljetten jag genererade ut, blev nekad för den, stod kvar och argumenterade med chauffören och frågade varför han tyckte den var fake, eller vad som var fel med den, men han sade endast att den "inte såg rätt ut", så jag fick gå av och vänta på nästa buss:
http://www.trisoup.com/Screenshot_20...7-10-31-55.png

Sedan registrerade jag mig för att köpa en ny biljett, och då kom biljetten från ett annat (engelskt) nummer. Det funkade, och chauffören släppte på mig, han sade tillochmed "ok, bra!" när han tittade på mobilen vilket kändes lite underligt. Kanske att det var många som försökt åka med falska biljetter eller så?
http://www.trisoup.com/Screenshot_20...7-10-31-42.png

Numret kan iofs ha att göra med att det var den första sms-biljetten jag köpte sen de införde sitt nya system? Några idéer? Men det känns definitivt som att det hänt något.
Citera
2014-02-07, 18:12
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
bild här

Desto fler, desto bättre. Varför skulle SL helt plötsligt börja vända sig till en Engelsk leverantör för att skicka smsbiljetter? Verkar ytterst ologiskt.
Citera
2014-02-07, 19:52
Medlem
moondawns avatar
Blev nekad i eftermiddags.
Spärrisen frågade om jag hade vart inne på klarna och jag sa ja.
Till saken hör att jag i morse tänkte lyxa till det med en äkta biljett.
Skickade Hab och fick tillbaka att dom behövde mitt personnummer vilket jag skickade, sen skulle jag bekräfta min adress vilket jag gjorde sen skulle dom ha mitt kortnummer men då var tåget på ingång så jag gav upp och fejkbiljettade som vanligt utan problem.
Registrerat för äkta biljett har jag gjort för länge sen så förstår inte vad detta handlade om.

Han släppte förbi mig ändå för denna gången men han sa att inte biljetten såg ut så där.
Jämnfört med vänners fejk och dom är identiska.

Hur fan såg han att jag hade varit inne och strulat med klarna på morgonen ?
Citera
2014-02-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Blev nekad i eftermiddags.
Spärrisen frågade om jag hade vart inne på klarna och jag sa ja.
Till saken hör att jag i morse tänkte lyxa till det med en äkta biljett.
Skickade Hab och fick tillbaka att dom behövde mitt personnummer vilket jag skickade, sen skulle jag bekräfta min adress vilket jag gjorde sen skulle dom ha mitt kortnummer men då var tåget på ingång så jag gav upp och fejkbiljettade som vanligt utan problem.
Registrerat för äkta biljett har jag gjort för länge sen så förstår inte vad detta handlade om.

Han släppte förbi mig ändå för denna gången men han sa att inte biljetten såg ut så där.
Jämnfört med vänners fejk och dom är identiska.

Hur fan såg han att jag hade varit inne och strulat med klarna på morgonen ?
Kan du posta en skärmbild på din biljett? Så kan vi gemensamt försöka ta reda på varför så många blivit nekade nyligen.
Citera
2014-02-08, 02:40
Medlem
Barc0s avatar
Nya biljetterna kommer alltså från ett engelsk nummer?
Citera
2014-02-08, 02:51
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Nya biljetterna kommer alltså från ett engelsk nummer?

Det är än så länge oklart. Några får engelskt nummer, men ingen har postat en bild på det (rätta mig...?). Några får svenskt nummer. Jag och säkert många andra har svårt att förstå varför man skulle använda ett bittiskt nummer
Citera
2014-02-08, 09:47
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyMays
Kan du posta en skärmbild på din biljett? Så kan vi gemensamt försöka ta reda på varför så många blivit nekade nyligen.
https://anonfiles.com/file/1ac50c480...82b471f7b6b224

Skärmklipp från migthytext på datorn, därav krafset nedan i bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in