Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-14, 13:01
Medlem
Barc0s avatar
Jag får upp "Fejkbiljett har stoppats" i senaste versionen. Hur löser jag detta?
Senast redigerad av Barc0 2013-03-14 kl. 13:20.
Citera
2013-03-14, 22:00
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
Jag får upp "Fejkbiljett har stoppats" i senaste versionen. Hur löser jag detta?

Byt till den gamla och vänta på att en stadigare version släpps. Om du nu inte är i stort behov av Uppsala-biljetter, förstås...
Citera
2013-03-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Fyfan, en jävla massa kontroller nuförtiden, vågar inte köra med SMS-biljett längre.. Kör istället reducerat på Accesskortet, blir lite billigare iallafall.. heh

Fast blir lika dyrt om du råkar ut för kontroll. (Om du inte har rätt att åka på reducerat)
Kostar 1200 kr oavsett om du har fel biljett eller ingen biljett alls.
(förut var det 600 kr om man hade felbiljett)
http://sl.se/sv/Resenar/Resegaranti-...d-fel-biljett/
Citera
2013-03-16, 20:55
Medlem
Spärrvakterna verkar ju inte ha några som helst problem att se att biljetterna är falska. I varje fall i Stockholm. Är det någon som jobbar på att lösa det eller?

/AlgoJerViA
Citera
2013-03-16, 22:36
Medlem
completenesss avatar
Jag misstänker att vissa spärrvakter har gjort det till en sport att syna nervösa ynglingar som försöker planka vilket inte torde vara så svårt bedömt på graden av nervositet som visas här runt att använda biljetterna.

Tips: Kroppspråket avslöjar mer än ni tror, bara för att DU tror att det inte syns så behöver det inte vara så.
Senast redigerad av completeness 2013-03-16 kl. 22:40.
Citera
2013-03-16, 22:56
Medlem
Jag är knappast någon yngling vid trettio. Det råder ingen som helst tvekan att det lätt går att se att den är fejk. Jag har använt falska smsbiljetter typ dagligen i ett par år minst. Den sista veckan har antalet klagomål på biljetten ökat från typ 0 till var tredje resa ungefär.

/Andreas
Citera
2013-03-16, 23:14
Medlem
completenesss avatar
Vad säger de då? Vad svara du? - Intressant att veta om man själva skulle råka ut för det.

Det enda jag har märkt är att ibland kan någon busschaffis kolla lite extra men sen släpper de förbi mig ändå.
Citera
2013-03-17, 00:54
Medlem
Mebbes avatar
Fungerar denna i Uppsala? Någon som provat efter uppdateringen?
Citera
2013-03-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mebbe
Fungerar denna i Uppsala? Någon som provat efter uppdateringen?

Den funkar fint på bussarna i Uppsala i alla fall.
Citera
2013-03-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av completeness
Vad säger de då? Vad svara du? - Intressant att veta om man själva skulle råka ut för det.

Det enda jag har märkt är att ibland kan någon busschaffis kolla lite extra men sen släpper de förbi mig ändå.

Dom säger helt enkelt att den är falsk, sen är det ungefär 50/50 om de låter en åka ändå. Jag personligen brukar inte hävda att biljetten är äkta om de säger emot men jag erkänner inte heller att den är falsk, säger oftast bara jaså med lite förvånad min, antingen öppnar de eller så får jag hoppa. Men vi är ett litet gäng nu i min omgivning som använder Fejkbiljett 0.2 (0.21?) och igår till exempel var det ett par jag känner som verkligen hävdade att spärrvakten var dum i huvudet och att den visst var äkta men spärrvakten var tvärsäker på sin sak. Höll nästan på att bli otrevligt på riktigt. Men det är väl ungefär 5 personer i min omgivning nu och alla har haft problem de sista veckorna.

Men jag har inte lyckats hitta några exempel på äkta biljetter här på Flashback, har iofs. inte haft tid att leta noggrant men är det någon som sett några här? Jag har tidigare skrivit ett program för att generera biljetter i Göteborg så om Essylia inte har tid eller lust så kan jag ju försöka hjälpa till så gott jag kan.

//AlgoJerViA
Citera
2013-03-17, 22:24
Medlem
Derbidrds avatar
Hej där! Hoppas att utvecklingen går framåt och att vi snart ser en uppdatering med fakebiljetter till västtrafik med!

För att bidra så postar jag 6 stycken äkta biljetter här i tråden.
Biljetterna är Göteborg tätzon men jag hoppas att dom kan komma väl till användning.

Smset: GS till 72450

http://imgur.com/a/nVf5j
(Det är ett album)
Citera
2013-03-18, 01:24
Medlem
completenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Men vi är ett litet gäng nu i min omgivning som använder Fejkbiljett 0.2.. (0.21?)
Kan det vara något med senaste versionen? Jag använder fortfarande 0.1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in