Citat:
Ursprungligen postat av completeness
Vad säger de då? Vad svara du? - Intressant att veta om man själva skulle råka ut för det.
Det enda jag har märkt är att ibland kan någon busschaffis kolla lite extra men sen släpper de förbi mig ändå.
Dom säger helt enkelt att den är falsk, sen är det ungefär 50/50 om de låter en åka ändå. Jag personligen brukar inte hävda att biljetten är äkta om de säger emot men jag erkänner inte heller att den är falsk, säger oftast bara jaså med lite förvånad min, antingen öppnar de eller så får jag hoppa. Men vi är ett litet gäng nu i min omgivning som använder Fejkbiljett 0.2 (0.21?) och igår till exempel var det ett par jag känner som verkligen hävdade att spärrvakten var dum i huvudet och att den visst var äkta men spärrvakten var tvärsäker på sin sak. Höll nästan på att bli otrevligt på riktigt. Men det är väl ungefär 5 personer i min omgivning nu och alla har haft problem de sista veckorna.
Men jag har inte lyckats hitta några exempel på äkta biljetter här på Flashback, har iofs. inte haft tid att leta noggrant men är det någon som sett några här? Jag har tidigare skrivit ett program för att generera biljetter i Göteborg så om Essylia inte har tid eller lust så kan jag ju försöka hjälpa till så gott jag kan.
//AlgoJerViA