Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-10, 13:55
Medlem
vargvids avatar
Jag har inte haft något problem med min fejkbiljett. Däremot så tror jag att det ligger i en kombination mellan fejkbiljetten och min mobil.

Min mobil är en sony ericsson xperia active, den är allså liten och svart. Texten på smsen är minimala och många gånger när jag har visat biljett för busschafför eller konduktören på tåget/sitter i båset så skrattar dom lite lätt och säger : Svart mobil, svart bakgrund, liten text, ser knappt va som står. Välkommen in!

Då tror jag dom har gått på att själva mallen ser ok ut och att tid och datum stämmer.
Citera
2013-04-11, 02:40
Medlem
Kan någon bekräfta att appen funkar för resor Stockholm-Uppsala och Uppsala-Stockholm vid kontroll?
Citera
2013-04-11, 10:44
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantsten2
Kan någon bekräfta att appen funkar för resor Stockholm-Uppsala och Uppsala-Stockholm vid kontroll?
Det är inte nån app som är 100% vid en kontroll.
Citera
2013-04-11, 15:26
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Har någon här åkt Roslagsbanan med appen och fått godkänt av "konduktören"?

Sök på Roslagsbanan i Sl acess tråden

Vissa har lyckats, andra inte. Överlag skulle jag säga att det går bra för det mesta. Var en snubbe där som hade åkt med android och konduktören sagt att det var fel säkerhetskod, hur han nu visste det (de har ju inga scanners för SMS-biljett)

Har en anhörig som åkte med SL-appen för ett år sedan där och det gick bra.
Senast redigerad av JohnRim 2013-04-11 kl. 15:57.
Citera
2013-04-11, 16:14
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Vet någon om det finns någon vettig app (eller bara nått jävla script man kan cron:a) som tar bort dessa sms på någon tidsintervall?

De apps jag hittar tar bort sms beroende på telefonnummer, men eftersom de slumpas numera så behöver jag en app som deletar sms efter innehåll.

Tog mig två minuter att googla fram denna - SMS Cleaner Free av Carrot app. Den kan deleta efter keyword, så det är bara att spammade EEEEEEEEE, och kan automatisk deleta varje dag. Inte säker på vid vilken tid den raderar - mailar devs om det.

Edit: den deletar var 12:e timme om man bokar i automate this task daily.

Hittade också en lösning med tasker men det verkar vara ett jävla projekt: https://groups.google.com/forum/#!to...PQ8/discussion
Senast redigerad av JohnRim 2013-04-11 kl. 16:31.
Citera
2013-04-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det är inte nån app som är 100% vid en kontroll.

Ok, men gentemot konduktören då? Jag har inte åkt på evigheter.
Citera
2013-04-11, 19:10
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Borde fungera, då man ej kan se om den är falsk eller äkta med blotta ögat.
Det kontrollanterna gör är oftast att dom ringer till sin central och kollar att ex nr: 07x-xxx xx xx (ditt nr) har skickat ett sms, på så sätt kan dom få reda på om biljetten är äkta eller inte.
En del plankare/biljettfuskare snackar om att kontrollanterna har börjat med speciella handscanners som man kan se direkt om biljetten är äkta, men jag har aldrig stött på nåt sånt.
Citera
2013-04-12, 22:26
Medlem
Citat:
V01 fungerar bättre.
Tackar dig man1!! Har kört på denna några gånger nu och det har fungerat alla gånger men ofta så ler biljettkollaren ganska finurligt som om de förstår att den är fejk. Tror ni de hajar de men inte orkar bråka om d?
Citera
2013-04-13, 00:58
Medlem
Citat:
Borde fungera, då man ej kan se om den är falsk eller äkta med blotta ögat.
Det kontrollanterna gör är oftast att dom ringer till sin central och kollar att ex nr: 07x-xxx xx xx (ditt nr) har skickat ett sms, på så sätt kan dom få reda på om biljetten är äkta eller inte.
En del plankare/biljettfuskare snackar om att kontrollanterna har börjat med speciella handscanners som man kan se direkt om biljetten är äkta, men jag har aldrig stött på nåt sånt.

Tack för infon.

Antar att "skickat ett sms" är att man då köpt biljett. Om man har skickat ett SMS kan de se när SMS:et skickats också?
Citera
2013-04-13, 02:06
Medlem
SMKs avatar
Citat:

Vid en kontroll så kommer ingen app att hjälpa dig.
Citera
2013-04-13, 15:50
Medlem
vargvids avatar
Var med om det sjukaste. Massor av kontrollanter på pendeln idag. Blev kollade med min biljett och blev godkänd. Han tog bild med sin ap på biljetten och sa att allt var ok.

Jag vet inte riktigt ifall han inte fick upp något tanke på mina inställningar hur den visade biljetten. Har en xperia active, extra liten text, svart bakgrund och inte såpass mycket kontrast på den. Svårt att se biljetten med andra ord. Kanske det var det solän godkände mig?
Citera
2013-04-15, 10:39
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:

Jag åkte senast den 7/4 utan några som helst problem mellan Stockholm - Uppsala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in