Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-07, 20:30
Medlem
Jag har Fejkbiljett verision 0.1 just nu, finns det någon nyare eller har jag den senaste?
Citera
2013-04-07, 20:49
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurre123
Jag har Fejkbiljett verision 0.1 just nu, finns det någon nyare eller har jag den senaste?
V 0.2 finns, men jag tycker v 0.1 är bäst.
Citera
2013-04-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Verkar som du laddat ned källkoden istället. Du ska ladda ned apk-filen. Här är den:

https://anonfiles.com/file/60a26bee7...3fabcf8d307baa

Den kommer hamna i din Downloads-mapp om du laddar ned direkt från din lur (annars kan du föra över den via kabel från datorn, men det är bara krångligare). Gå till Downloadsmappen med en filhanterare och tryck på "Fejkbiljett_v0-21.apk". Sedan är det bara att installera.

Jag går in på samma länk som du gav nu. Och samma grejer är där igen. På anonfilessidan står det Download Url och forum Url. Ska det se ut så eller? jag trycker ju på download och då kommer de filerna jag beskrev tidigare ned.
Citera
2013-04-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultimaren
Jag går in på samma länk som du gav nu. Och samma grejer är där igen. På anonfilessidan står det Download Url och forum Url. Ska det se ut så eller? jag trycker ju på download och då kommer de filerna jag beskrev tidigare ned.

Löste det. Fel på webläsaren.

Men okej hur ska en giltig biljett se ut?
Sjukt vad jag krigar för att åka en gång
Citera
2013-04-07, 21:34
Medlem
Hur ska en biljett se ut? Vad är alla dessa EOXOAOA för något? En bugg?
Citera
2013-04-07, 23:13
Medlem
hokans1s avatar
Vilken version är det man behöver använda nu? Uppdateras detta fortfarande?

Hastigt svar uppskattas!
Senast redigerad av hokans1 2013-04-07 kl. 23:16.
Citera
2013-04-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomman
använder du v01 eller v02?? v02 får jag inte ner bara 01 men enligt vissa skall ju den ändå fungera...

hur är det?!

Jag använder mig av v0.2. Har aldrig använt mig av v0.1 så jag kan inte uttala mej om hur bra den fungerar.
Citera
2013-04-08, 12:22
Medlem
hokans1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takuma
Jag använder mig av v0.2. Har aldrig använt mig av v0.1 så jag kan inte uttala mej om hur bra den fungerar.

Men 0.1 skall ändå alltså vara funktionell även fast en nyare version är tillgänglig? Är på det viset att jag lyckas ladda ned 0.2 men att jag sedan i mobilen får ett meddelande att programet inte kan startas när jag försöker, därav kan jag inte uppdatera mig från 0.1.

Vore underlättande om jag kunde få något sorts svar om det skulle kunna gå att använda 0.1 eller om det är lönlöst att försöka.
Citera
2013-04-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
V 0.2 finns, men jag tycker v 0.1 är bäst.

Vad är skillnaden?
Citera
2013-04-08, 15:53
Medlem
Av olika orsaker kan jag inte släppa appen jag jobbat på sista tiden men jag kommer att lämna över den till en annan person här på internet som får ta hand om det. Kommer inom kort att komma en ny tråd som presenterar appen, i sin första version kommer den kunna generera biljetter för Stockholm och Örebro. Namnet är för tillfället fT men om någon skyndar som som tok med att komma med andra förslag är det välkommet.

//Brainz
Citera
2013-04-08, 15:56
Medlem
bulgariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Av olika orsaker kan jag inte släppa appen jag jobbat på sista tiden men jag kommer att lämna över den till en annan person här på internet som får ta hand om det. Kommer inom kort att komma en ny tråd som presenterar appen, i sin första version kommer den kunna generera biljetter för Stockholm och Örebro. Namnet är för tillfället fT men om någon skyndar som som tok med att komma med andra förslag är det välkommet.

//Brainz

Schysst! Bra jobbat Brainz! Namnet är i min mening oväsentligt, det är funktionen som räknas
Citera
2013-04-08, 17:03
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokans1
Men 0.1 skall ändå alltså vara funktionell även fast en nyare version är tillgänglig? Är på det viset att jag lyckas ladda ned 0.2 men att jag sedan i mobilen får ett meddelande att programet inte kan startas när jag försöker, därav kan jag inte uppdatera mig från 0.1.

Vore underlättande om jag kunde få något sorts svar om det skulle kunna gå att använda 0.1 eller om det är lönlöst att försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av gurre123
Vad är skillnaden?

0.1 går att använad lika väl som 0.2 när det kommer till att åka. Om 0.2 crashar, använd då 0.1. Appen uppdaterades inte för att SL hade ändrat något.

Personligen använder jag 0.2 även fast den crashar ibland, för jag tycker det är så 1337 att ha senaste.

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia

Changelog:

Changed Uppsala Region ticket layout to new February 2013 look.
Changed Uppsala Stadsbuss ticket layout to the new February 2013 look
Changed method of generating AEOX-string for Uppsala Stadsbuss and Region ticket
Changed method of generating AEOX in StockholmTicket
Removed outdated cities
Added download links for 0.2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in