Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Så vitt jag kan se borde appen redan ha behörigheter att skriva SMS. Det ser i alla fall ut på detta vis under Inställningar > Appar > Fejkbiljett: http://i42.tinypic.com/2v9dp1e.png

Krävs det alltså ytterligare behörigheter?

Edit: Efter en snabb googling ser det ut som att App Ops kräver root. http://www.howtogeek.com/177915/how-...android-4.4.2/

Japp, det krävs ännu en behörighet som ger appen tillåtelse att skriva SMS.
Citera
2014-01-09, 17:52
Medlem
så om jag uppdaterar till 4.4.2 och har root så fungerar det?
Citera
2014-01-09, 20:51
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkaone
så om jag uppdaterar till 4.4.2 och har root så fungerar det?
Troligtvis inte automatiskt. Kolla länken jag postade i mitt förra inlägg. Jag har dock inte hunnit testa ännu.
Citera
2014-01-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Troligtvis inte automatiskt. Kolla länken jag postade i mitt förra inlägg. Jag har dock inte hunnit testa ännu.

Yes jag förstod men skrev inte de jag tänkte
Jag gör en nandroid backup nu och ska sen uppdatera och testa. Återkommer med resultatet idag eller imorn.
Citera
2014-01-10, 17:16
Medlem
Så där nu har jag 4.4.2 med root. Behövde inte göra något mer än att roota. (Testade inte appen innan jag roota iof)
Biljetten skapades som den ska. När jag går in på Fejkbiljett appen och väljer "inställningar" och sen "Ge rättighet att skriva SMS" så blir det "Inställningar har stoppats" men spelar ingen roll eftersom det fungerar ändå. =)

Jag har inte installerat nån permission manager.
Har Nexus 4.

Tack Essylia! Utan din hjälp skulle en arbetssökande som mig få motion och det vill jag inte
Citera
2014-01-10, 19:13
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekkaone
Så där nu har jag 4.4.2 med root. Behövde inte göra något mer än att roota. (Testade inte appen innan jag roota iof)
Biljetten skapades som den ska. När jag går in på Fejkbiljett appen och väljer "inställningar" och sen "Ge rättighet att skriva SMS" så blir det "Inställningar har stoppats" men spelar ingen roll eftersom det fungerar ändå. =)

Jag har inte installerat nån permission manager.
Har Nexus 4.

Tack Essylia! Utan din hjälp skulle en arbetssökande som mig få motion och det vill jag inte

Motion är farligt, jag halkade och stukade foten idag så jag ligger däckad. Bättre att ta kollektivtrafiken istället! Trevligt att du fick det att fungera med 4.4.2 och root.
Citera
2014-01-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Motion är farligt, jag halkade och stukade foten idag så jag ligger däckad. Bättre att ta kollektivtrafiken istället! Trevligt att du fick det att fungera med 4.4.2 och root.

ajaj ja du ser hur illa de kan gå! Hoppas inte de blir bra snart så du slipper mer motion

Tack igen!
Citera
2014-01-11, 10:08
Medlem
Finansmans avatar
Har åkt med fejkbiljett varje dag men idag sa hon i spärren att hon såg att den va fejk. Fråga mig inte hur men någon annan kanske vet?. Någon som har den senastr versionen?
Citera
2014-01-11, 12:40
Medlem
Har inte riktigt hängt med här i tråden, måste man roota sin Android lur för att kunna ladda ner denna app?
Citera
2014-01-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Har inte riktigt hängt med här i tråden, måste man roota sin Android lur för att kunna ladda ner denna app?

Varför inte prova utan root, det tar ju bara några sekunder att ladda ned appen ...

Senast redigerad av lbl 2014-01-11 kl. 14:00.
Citera
2014-01-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Varför inte prova utan root, det tar ju bara några sekunder att ladda ned appen ...

Tänkte väl, grymt!
Citera
2014-01-11, 17:31
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finansman
Har åkt med fejkbiljett varje dag men idag sa hon i spärren att hon såg att den va fejk. Fråga mig inte hur men någon annan kanske vet?. Någon som har den senastr versionen?

Den senaste versionen finns alltid i min signatur och det är omöjligt med blotta ögat att se om biljetten är äkta eller falsk.

Citat:
Ursprungligen postat av pkj

Du behöver inte root för att köra Fejkbiljett. Har du android 4.4.2 så kan du däremot behöva root för att ge Fejkbiljett åtkomst till att skriva sms, se tidigare i tråden så är det diskuterat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in