Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-07, 13:57
Medlem
Hur går det med de optiska läsarna/sms-läsarna?

Är det någon som vet hur pass utbyggt det i dagsläget är med sms-läsare runt om i SL-trafiken? Fejkbiljett är guld värd så länge det fungerar men tyvärr hör man ju med jämna mellanrum att det allt oftare kommer att bli omöjligt att använda denna när optiska läsare installerats. Speciellt svårt kommer det att bli på bussar där man inte kan planka sig in på samma sätt som genom tunnelbanespärrarna.

Kanske någon som tittar på andra alternativ här, kopierade SL-kort och liknande?
Citera
2014-01-07, 18:25
Medlem
Fredrik81s avatar
Vad jag lyckats läsa mig till fungerar denna appen inte i Göteborg och för västtrafik eller?
Har ett gäng sms-biljetter som är upp-to-date om detta skulle kunna hjälpa till med utvecklingen av appen?
Citera
2014-01-07, 19:25
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena1234
Hur går det med de optiska läsarna/sms-läsarna?

Är det någon som vet hur pass utbyggt det i dagsläget är med sms-läsare runt om i SL-trafiken? Fejkbiljett är guld värd så länge det fungerar men tyvärr hör man ju med jämna mellanrum att det allt oftare kommer att bli omöjligt att använda denna när optiska läsare installerats. Speciellt svårt kommer det att bli på bussar där man inte kan planka sig in på samma sätt som genom tunnelbanespärrarna.

Kanske någon som tittar på andra alternativ här, kopierade SL-kort och liknande?
T-banan gör det ju inte så mycket som du säger. På bussarna har det inte tillkänagjorts om det ska komma SMS-läsare övh, bara på ett fåtal linjer såsom norrtjälje det har installerats permanent, och testats på några andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik81
Vad jag lyckats läsa mig till fungerar denna appen inte i Göteborg och för västtrafik eller?
Har ett gäng sms-biljetter som är upp-to-date om detta skulle kunna hjälpa till med utvecklingen av appen?
Bara skriva ut i tråden eller PM:a resident expert-developer Essylia.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenabou
Har versionen till Göteborg kommit ut än?
Mvh kungen

Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Nej, vi behöver fler riktiga biljetter från Göteborg.
Citera
2014-01-07, 19:43
Medlem
Essylias avatar
Citat:

Har du (eller någon annan för den delen) riktiga sms-biljetter för städer som inte är implementerade ännu (typ, västtrafik, göteborg, etc), var vänlig och skicka in dessa till mig i ett PM så att jag kan implementera fler städer.
Citera
2014-01-07, 21:22
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilfrukt
Att fejkbiljett 0.9.1 inte skulle fungera på KitKat 4.4.2 är fel.
Det fungerar ypperligt bra på min Nexus 5.
Hur fick du det att fungera? Jag har precis testat 0.9.1 på min N5, får upp notisen "Biljett skapad!", men den verkar inte hamna någonstans.

Jag kör vanilla 4.4.2.
Citera
2014-01-07, 23:23
Medlem
Citat:

Om biljetterna inte ändrat sig avsevärt, eller om de ändrat till samma system som Stockholm så kan du ha fejkbiljetter innan helgen förutsatt att du skickar äkta biljetter till mig eller Essylia. Vi måste bara verifiera att de ser okej ut och att priserna stämmer.
Citera
2014-01-08, 15:23
Medlem
Humpers avatar
Var hittar jag senaste versionen `?
Citera
2014-01-08, 15:24
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humper
Var hittar jag senaste versionen `?

I min signatur eller typ, tre inlägg upp.
Citera
2014-01-08, 15:49
Medlem
KingKrules avatar
Hur många gbg biljetter behöver du? Jag lurar på om jag kanske faktiskt ska köpa en biljett enbart för att stödja din app

Edit: köpte en. Du har pm essylia
Senast redigerad av KingKrule 2014-01-08 kl. 15:52.
Citera
2014-01-08, 15:54
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKrule
Hur många gbg biljetter behöver du? Jag lurar på om jag kanske faktiskt ska köpa en biljett enbart för att stödja din app

Edit: köpte en. Du har pm essylia

Desto fler, desto bättre. Tackar!
Citera
2014-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestbarn
Hur fick du det att fungera? Jag har precis testat 0.9.1 på min N5, får upp notisen "Biljett skapad!", men den verkar inte hamna någonstans.

Jag kör vanilla 4.4.2.

Det kan tyvärr vara så illa att du måste ha tillgång till AppOps för att ge appen rättigheter att skriva SMS. Oklart om detta går att göra utan root. (Vilket förvisso är redigt lätt att fixa isåfall.)
Citera
2014-01-09, 00:06
Medlem
Pestbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Det kan tyvärr vara så illa att du måste ha tillgång till AppOps för att ge appen rättigheter att skriva SMS. Oklart om detta går att göra utan root. (Vilket förvisso är redigt lätt att fixa isåfall.)
Så vitt jag kan se borde appen redan ha behörigheter att skriva SMS. Det ser i alla fall ut på detta vis under Inställningar > Appar > Fejkbiljett: http://i42.tinypic.com/2v9dp1e.png

Krävs det alltså ytterligare behörigheter?

Edit: Efter en snabb googling ser det ut som att App Ops kräver root. http://www.howtogeek.com/177915/how-...android-4.4.2/
Senast redigerad av Pestbarn 2014-01-09 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in