Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-30, 00:19
Medlem
0.1 har funkat perfekt för mig dagligen(2-5 genereringar) i sthlm, ingen nek eller nåt i flera månader. Bara se kall ut så går det prima. Har även gått i 3 kontroller, visat biljetten o knallat vidare. Jag tror att ser man nervös ut så blir de misstänkta. Har plankat konstant i nästan ett år nu, 0 busts. Man blir rätt kall efter ett tag, såg de kom in kontrollanter i tunnelbanetåget där jag satt, gick ut o knallade in i vagnen framför. Har även fakesmsat in trots det varit kontrollanter vid spärren.
Citera
2013-03-30, 16:26
Medlem
Är hemma i Göteborgstrakten över påsk och tänkte besöka en polare i Göteborg i morgon. Efter att ha läst ett par sidor här i tråden har jag fått intrycket av att fejkbiljetterna för Västtrafik inte fungerar, stämmer det?
Citera
2013-03-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
De ser ju ut att vara av samma princip som i Stockholm så det skulle va hur lätt som helst.

//AlgoJerViA

Bra, kan du fixa det
Citera
2013-03-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kod21
Bra, kan du fixa det

Jo det kan jag väl, problemet är bara att jag snöar in på gränssnittet plus att jag inte riktigt vet var jag skulle publicera appen sen när det är klart. Kan inte ändra på Fejklbiljett i varje fall så det får bli en annan app. Jag jobbar ju också så det kommer nog att ta några dagar innan jag har nått att presentera.

//AlgoJerViA
Citera
2013-03-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainz
Jo det kan jag väl, problemet är bara att jag snöar in på gränssnittet plus att jag inte riktigt vet var jag skulle publicera appen sen när det är klart. Kan inte ändra på Fejklbiljett i varje fall så det får bli en annan app. Jag jobbar ju också så det kommer nog att ta några dagar innan jag har nått att presentera.

//AlgoJerViA

Bra väntar med spänning!
Citera
2013-04-01, 04:40
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
På ett omodifierat android med original-smsappen står det SL420. Så det är vad det "ska" stå.

Andra SMS-hanterare/custom ROMS kan utesluta SL och bara visa 420.
Ah, då förstår jag.
Jag beställde faktiskt en äkta biljett för några dagar sedan och den visade SL420 i min telefon.
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Kör själv på vanliga sms utan någon app, men då står det inte SL420 utan det kommer annat typ, SL180, SL848. Är det nått att vara orolig för?
SL420 var bara ett exempel. Slumpen kallas det för.

Från det ena till det fjärde...har alla slutat kolla på sms-biljetterna? Jag upplever att busschaufförer, spärrvakter i t-banan och vid pendeltågen numera inte ens tittar på biljetterna. Jag kan lika gärna visa upp ett flera dagar gammal fejk-sms och bara passera. Upplever ni samma slapphet?
Citera
2013-04-01, 04:45
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Ah, då förstår jag.
Jag beställde faktiskt en äkta biljett för några dagar sedan och den visade SL420 i min telefon.
SL420 var bara ett exempel. Slumpen kallas det för.

Från det ena till det fjärde...har alla slutat kolla på sms-biljetterna? Jag upplever att busschaufförer, spärrvakter i t-banan och vid pendeltågen numera inte ens tittar på biljetterna. Jag kan lika gärna visa upp ett flera dagar gammal fejk-sms och bara passera. Upplever ni samma slapphet?

Åker för det mesta buss och för det mesta så vinkar dom bara förbi en när dom ser att man har en biljett uppe på telefonen.
Citera
2013-04-01, 22:11
Medlem
Lustig händelse idag. Jag har åkt på falsk biljett i ett par år och fick för första gången problem. Busschauffören kollade på min biljett i cirka 30 sekunder sedan säger han att han behöver mitt telefonnummer för att ringa och kolla upp mot databasen. Jag hävdar att jag inte kan mitt nummer (vilket jag faktiskt inte kan utantill). Han fortsätter att be om mitt nummer och tillslut försöker han stänga dörrarna men jag hinner hoppa av. Använder mig av fejkbiljett-appen. Har det hänt något med biljetterna eller stötte jag på ovanligt nitisk chaufför? Det är en stressig linje med mycket trafik och man tycker att han inte borde vilja ringa centralen och därefter möjligen hålla mig kvar med ett sådant schema om det inte finns en god sannolikhet att biljetten är falsk.

Någon som vet något?
Citera
2013-04-01, 23:37
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Lustig händelse idag. Jag har åkt på falsk biljett i ett par år och fick för första gången problem. Busschauffören kollade på min biljett i cirka 30 sekunder sedan säger han att han behöver mitt telefonnummer för att ringa och kolla upp mot databasen. Jag hävdar att jag inte kan mitt nummer (vilket jag faktiskt inte kan utantill). Han fortsätter att be om mitt nummer och tillslut försöker han stänga dörrarna men jag hinner hoppa av. Använder mig av fejkbiljett-appen. Har det hänt något med biljetterna eller stötte jag på ovanligt nitisk chaufför? Det är en stressig linje med mycket trafik och man tycker att han inte borde vilja ringa centralen och därefter möjligen hålla mig kvar med ett sådant schema om det inte finns en god sannolikhet att biljetten är falsk.

Någon som vet något?

Jag skulle gissa på att det beror på chauffören.
Jag själv har märkt att en äldre dam som sitter i kuren i tunnelbanan i Farsta strand är en jävel och inspektera sms-biljetter.. Jävlar vad noga hon ska kolla haha.
Citera
2013-04-01, 23:55
Medlem
Kungenabous avatar
Finns det en version till Göteborg/västra götaland?? Mvh Kungen
Citera
2013-04-02, 01:01
Medlem
NickDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Någon som har koll på om man på något sätt kan få till en biljett från Sthlm central till Arlanda C? Står att man behöver en särskild passagebiljett som kostar 75 kr utöver den vanliga SL-biljetten. Går det att kombinera Sthlm med Uppsala på ngt sätt i appen för att lösa detta? Någon som kanske rent av åkt denna sträcka, undrar då vad de menar med "särskild passagebiljett", måste man passera genom en avsatt utgång där en kontrollant kollar alla personer/biljetter?? Annars kan man ju lösa en biljett till Upplands Väsby och sen bara sitta kvar en station till, känns dock som SL tänkt på detta... Tacksam för svar!

För er som är intresserade så körde jag med fejk-sms till Arlanda, väl framme gick jag bara bakom en snubbe ut genom spärrarna.. funka galant
Citera
2013-04-02, 16:18
Medlem
Nu kommer jag troligen låta dum eller något men jag undrar om det går med appan att åka från Centralen till Uppsala med den och vad är det då man ska välja? Har tittat lite längre bak i tråden men hittar inget men kan ju vara blind och ha missat det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in