2022-12-05, 14:49
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Egentlig klla "according to sources familiar with the matter"
Verkar som att det bara var FUD. Ovanligt va?
https://twitter.com/sino_market/stat...CCj3jTr1w0NVlA
Citera
2022-12-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Verkar som att det bara var FUD. Ovanligt va?
https://twitter.com/sino_market/stat...CCj3jTr1w0NVlA

Citat:
Samma medier som rapporterade prissnkningen innan den skedde. Nsta steg r ett tesla china gr ut och dementerar fr att sedan gra exakt de kllan sger om 2 veckor. Rinse and repeat

Exakt som vanligt, var identiskt med prissnkningarna. men FUUUD
Citera
2022-12-05, 15:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Det r rtt enkelt. Antingen ger Elon oss sina gissningar eller s hller han kften, eftersom det oftast r s komplext att det inte gr att ge konkreta lften. Fredrar du d att han r tyst? Dumma mnniskor gr det, d de inte kan skilja p ambition och lfte. Vi andra fredrar att han r s ppen som mjligt med ambitioner d vi sjlva kan ge en trolighets % p olika scenarion.

Man behver inte vilseleda fr att vara optimistisk, ambitis eller gissa om ngot.

Men d kan man ju vara just transparant nr det kommer till att det r gissningar tagna ur luften. Var det inte det just ngot bra enligt dig att vara transparant?
Citera
2022-12-05, 15:15
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Exakt som vanligt, var identiskt med prissnkningarna. men FUUUD
Kanske, kanske inte 🤷‍♂️
Det ndrar fortfarande inte att Tesla r en bra investering. Ska man bli skitndig fr att efterfrgan mjligtvis minskar under en lgkonjunktur s har man inget p brsen att gra.
Sjlv kar jag innehavet s mycket jag kan under dessa reapriser
Citera
2022-12-05, 15:23
Medlem
Citat:
Kanske, kanske inte 🤷‍♂️
Det ndrar fortfarande inte att Tesla r en bra investering. Ska man bli skitndig fr att efterfrgan mjligtvis minskar under en lgkonjunktur s har man inget p brsen att gra.
Sjlv kar jag innehavet s mycket jag kan under dessa reapriser

Lr vara ett ganska snuskigt snitt med tanke p att de varit rea sedan aktien stod i 1200$ nr du lg all in och med derivat med 5x hvstng

Citat:
r all in p tsla nu. Fyllde p min mini lng med 5 i hvstng ocks.

Men vem rknar 🥶

Citat:
Yes sir. Vinna eller frsvinna. Det lter nog sjukt i dina ron och det kan jag frst. Men med tiden kommer du frst.

50% ner sedan dess, men med tiden kommer bjrnarna frst, right?
Senast redigerad av job230ge 2022-12-05 kl. 15:36.
Citera
2022-12-05, 15:24
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Man behver inte vilseleda fr att vara optimistisk, ambitis eller gissa om ngot.

Men d kan man ju vara just transparant nr det kommer till att det r gissningar tagna ur luften. Var det inte det just ngot bra enligt dig att vara transparant?

Fast det r inte att vilseleda om man mste ful-klippa ihop citat frn olika sammanhang fr att f det att se ut som brutna lften. Jag har svrt att tro att intelligenta mnniskor som tar till sig hela koncepten av det som t.ex Elon pratar om nr det gller FSD (och inte t.ex mainstream media-rubriker eller liknande) blir lurade.

Tycker det principiellt r orimligt hga krav att stlla p ett publikt bolag att dess representanter mste uttala sig p ett stt s det r omjligt att plocka russin i kakan, framstlla smaskiga rubriker och f det att se ut som om de ljuger. D r det munkavle som gller. Vilket iaf inte jag vill ha, d jag kan tnka sjlv.
Citera
2022-12-05, 15:48
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Lr vara ett ganska snuskigt snitt med tanke p att de varit rea sedan aktien stod i 1200$ nr du lg all in och med derivat med 5x hvstng

Men vem rknar 🥶

Jag gick inte all in p $1200. Har varit all in rtt lnge nu. Ja, den hvstngen gick inte s bra, men det var en liten summa. Frgor p det?
Citera
2022-12-05, 16:00
Medlem
Citat:
Jag gick inte all in p $1200. Har varit all in rtt lnge nu. Ja, den hvstngen gick inte s bra, men det var en liten summa. Frgor p det?

Inga frgor frutom att jag tycker de r helt sjukt hur du inte kan ngot om estimaten och vad som r inprisat ven fast de r ditt enda innehav. Skulle de visa sig att efterfrgan<tillgng vid dessa volymer r det ganska mycket mer n inget att bli skitndig ver.
Citera
2022-12-05, 16:04
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Inga frgor frutom att jag tycker de r helt sjukt hur du inte kan ngot om estimaten och vad som r inprisat ven fast de r ditt enda innehav. Skulle de visa sig att efterfrgan<tillgng vid dessa volymer r det ganska mycket mer n inget att bli skitndig ver.
Vad tycker du r fair value d? Innan lgkonjunkturen tyckte du p/e 50 var en rimlig vrdering. Kan man f en uppdatering?
Citera
2022-12-05, 16:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Men vem rknar 🥶

Kanske inte r prioritet fr oss aktiegare att rapportera varje frndring i vran strategi allt eftersom man ser geopolitiska och makroekonomiska frndringar, precis som vi skiter i vad du tror du vet om hur det str till med vra deper nr du plockar ut en textrad ur ett inlgg och glmmer allt annat som skrivits.
Citera
2022-12-05, 16:16
Medlem
Citat:
Vad tycker du r fair value d? Innan lgkonjunkturen tyckte du p/e 50 var en rimlig vrdering. Kan man f en uppdatering?

P/E 50 i nollrntemilj och hgkonjunktur. Testa diskontera dina fantasikassaflden med en riskfri rnta p 4% och terkom med resultat. Visar det sig att tesla inte kan ka volymen utan att snka priserna r det inte vackert
Citera
2022-12-05, 16:17
Medlem
raskenss avatar
Nn som har koll p hur mycket det gick att lasta Semi? Har det framkommit? Misstnker dom har tv varianter. En med brakmycket batterier fr skrytsiffror och en variant som Volvos ellastbil spar.

Ner 5% i dag. Huj va det gungar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in