2022-09-04, 22:20
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Blev s sjukt sugen att se filmen igen nr jag sg det klippet. Fanns p HBO.

Har nog rullat filmen 4-5 ggr sen 2020. Nr det varit stormigt p brsen och mina innehav likt de flesta andras varit tokrda s har jag glott The big short och Margin call som "feel good" movies bara fr att pminna mig om vad man sitter och petar i med sina pengar.
Citera
2022-09-04, 22:33
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Har nog rullat filmen 4-5 ggr sen 2020. Nr det varit stormigt p brsen och mina innehav likt de flesta andras varit tokrda s har jag glott The big short och Margin call som "feel good" movies bara fr att pminna mig om vad man sitter och petar i med sina pengar.

Spara lite kulor denna gngen att peta in.
💣💥💰😀
Citera
2022-09-04, 22:40
Medlem
libbens avatar
Citat:
Spara lite kulor denna gngen att peta in.
💣💥💰😀

Manuell verfring varje mnad utver utgifter +extra njespengar >1500-2000. Avanza fr sedan resten varje mnad. Sedan sprider man ut det p alla innehav man har. Men denna mnad har man inte brassat av en salva nnu. Ska nog kpa Tesla innan stngning p fredag.

love Elon

https://twitter.com/elonmusk/status/1565884647950626816
Citera
2022-09-04, 23:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Manuell verfring varje mnad utver utgifter +extra njespengar >1500-2000. Avanza fr sedan resten varje mnad. Sedan sprider man ut det p alla innehav man har. Men denna mnad har man inte brassat av en salva nnu. Ska nog kpa Tesla innan stngning p fredag.

love Elon

https://twitter.com/elonmusk/status/1565884647950626816

Nog fr att vi fr en bounce snart innan den riktigt jobbiga resan nedt, men jag frmoder att du aldrig sljer?

Ja herregud, om man tror att allt gr rtt till p dessa ratings agencies s r man vldigt naiv.
Citera
2022-09-06, 14:17
Medlem
Ser sjukt mycket fram emot Ai day 30e september. Man kan nog bli chockad ver vad vrldsledarna inom Ai har arbetat p senaste ren! Lr bli fantastiskt, Tesla fr ju ut s mycket mer per investerad R&D krona n alla andra
Citera
2022-09-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ser sjukt mycket fram emot Ai day 30e september. Man kan nog bli chockad ver vad vrldsledarna inom Ai har arbetat p senaste ren! Lr bli fantastiskt, Tesla fr ju ut s mycket mer per investerad R&D krona n alla andra
Jo, ska bli kul att se i-robot i verkligheten
Jsses, hur ska han komma undan det hr, Teflon Musk?
Citera
2022-09-06, 18:26
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Jo, ska bli kul att se i-robot i verkligheten
Jsses, hur ska han komma undan det hr, Teflon Musk?

Jag frutspr att prototypen till roboten utfr ngot som en robot inte kunnat frut. T.ex att ta instruktioner och sen utfra det, utan att ha blivit direkt programmerad fr just den uppgiften. Folk med kunskap kring omrdet s som ingenjrer kommer fatta signifikansen av vad Tesla skapat, resten av alla mnniskor kommer inte frst skillnaden p vad Teslas robot kan gra och Boston Dynamics eller Xiaomi. Bjrnarna kommer hckla och grina ver vad roboten inte kan i vilket fall som helst.

Tesla fortstter vidare att utveckla roboten samtidigt som FSD blir frdigt medan lgbegvade fr frre och frre argument. Oftast r det "tesla ljuger" fr att det tar lngre tid, men allteftersom Tesla lanserar produkterna som de jobbar p s byts bjrnarna ut mot en ny och n mer efterbliven generation med smre argumentationsfrmga, som vi redan kan se.
Citera
2022-09-06, 18:52
Medlem
Citat:
Jag frutspr att prototypen till roboten utfr ngot som en robot inte kunnat frut. T.ex att ta instruktioner och sen utfra det, utan att ha blivit direkt programmerad fr just den uppgiften. Folk med kunskap kring omrdet s som ingenjrer kommer fatta signifikansen av vad Tesla skapat, resten av alla mnniskor kommer inte frst skillnaden p vad Teslas robot kan gra och Boston Dynamics eller Xiaomi. Bjrnarna kommer hckla och grina ver vad roboten inte kan i vilket fall som helst.

Tesla fortstter vidare att utveckla roboten samtidigt som FSD blir frdigt medan lgbegvade fr frre och frre argument. Oftast r det "tesla ljuger" fr att det tar lngre tid, men allteftersom Tesla lanserar produkterna som de jobbar p s byts bjrnarna ut mot en ny och n mer efterbliven generation med smre argumentationsfrmga, som vi redan kan se.

Kan du ge ngot exempel p vad en sdan sak skulle kunna vara, fr referens?. Allts ngot som roboten gr utan att blivit frprogrammerad
Citera
2022-09-06, 20:08
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Kan du ge ngot exempel p vad en sdan sak skulle kunna vara, fr referens?. Allts ngot som roboten gr utan att blivit frprogrammerad

Ta muntliga instruktioner, navigera genom en viss milj genom att knna igen vad som r vad, hmta ett objekt eller verktyg och lmna det till en specifik person, eller mjligtvis anvnda det sjlv.
Citera
2022-09-07, 00:19
Medlem
gladihattens avatar
Kommer med all sannolikhet vara fokus p det artificiella syncentrat, inte lustiga danser eller finurliga svar p frgor. Nn kul T2-referens borde de kunna bjuda p dock, typ "give me your clothes, boots and motorcycle".

Men framfr allt tror jag vi fr en robot med frmgan att upptcka, identifiera och till viss del interagera med vardagliga objekt som inte r markerade. Boston Dynamics-robotarna flyttade t.ex runt ldor som hade QR-koder p sig, vilket visar att robotarna inte har ngot fungerande syncentra.

Kan dock bli knepigt fr Tesla att visa ngot som bevisligen inte r frprogrammerat. T.ex "g till kylskpet och hmta en l" hade ju varit relativt imponerande, och lite skoj. Att byta dck p en bil hade ocks varit rtt imponerande, och anvndbart.
Citera
2022-09-07, 13:16
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Nya model Y r en sker bil helt enkelt.

https://www.tesla.com/blog/model-y-e...ting-euro-ncap
Citera
2022-09-07, 16:56
Medlem
Citat:

Jag hoppas verkligen jag har fel och att vi helt pltsligt hoppar 30 r framt i tiden. Jag tycker det r riktigt coolt att dom frsker sig p det hr. Jag gillar visionen, jag tror bara inte p tidplanen. Men visst...allt handlar ju om vad man frvntar sig i september. Att det blir bttre n frra ret med coola bilder och en gubbe i spandex utgr jag ifrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in