2022-12-21, 14:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nr brsen har rasat frdigt och hittat en botten, hur mycket mste Tesla upp och hur lnge mste det stanna dr fr att du skall acceptera att du har ett funktionshinder? Vill grna ha ett riktmrke.

Kursen r ner 55% sedan du skrev detta 23 september s den mste i vart fall upp ver 100% fr att ta igen det raset.
Citera
2022-12-21, 14:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ah, r det siffran du str fast vid?

Tesla mste falla till runt $150 och hlla sig dr tills slutet av nsta r fr att jag skall brja ifrgastta mitt omdme.

2022.09 23...

Be inte om fr mycket....
$137 nu...
Citera
2022-12-21, 14:26
Medlem
raskenss avatar
De flesta verkar verens som att Twitter r en ekonomisk katastrof fr Muskedundret och det r svrt fr Tesla att vara oberrda. Aktier r en spegling av frvntan och frtroenden, n hur mycket Teslas fan boys skriker sig hesa om FSD och megarobotar och annan lull lull och Solargizmos och gud och hans moster.

Att Mongloid mest gnar sig t att dumskallefrklara alla som inte hller med honom och peppra en trd med 20 inlgg om dagen tyder i alla fall p lite entusiasm, thats the spirit gosse.

Jag ser dock fram emot roadstern som Musk hintade om skulle ha flygfrmga. Frgan vad som kommer frst, Musks semesterresa till Mars eller flygande roadster.
Citera
2022-12-21, 14:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
2022.09 23...

Be inte om fr mycket....
$137 nu...

Jaha? Du fr vl hra av dig om ett r igen d. Jag har pratat om en kurs lgre n $150 ganska lnge nu. Sluta upp med ditt trams.
Citera
2022-12-21, 14:34
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Det r inte alls serist att jmfra Teslas mutiplar med Nasdaq d en vervldigande majoritet av Teslas intkter kommer frn den extremt skruttiga bilaffren som ska handlas med massiv rabatt mot brsen.

Nasdaq handlas med premie mot brsen p grund av stor andel mjukvarubolag och liknande som iofs r alldeles fr dyra just nu men som ska ha ngon form av premie mot brsen.

Ngon gng kommer Telsa handlas p PE 7. Den enda frgan r om det blir r 2030 nr de vxt 50% per r och frsvarat sin vrdering eller om det blir nr tillvxten brjat vika pga konkurrens och aktien havererat.
Jag hller inte riktigt med dig hr. Bara fr att Tesla sljer bilar s betyder det inte att den ska handlas med en massiv rabatt. Anledningen till att Tesla haft ett s hgt p/e r deras tillvxt. Den senaste rapporten (Q3) visade en kad vinst per aktie p 98% frn frra ret.

Tycker du exempelvis att de borde ha ett p/e p 20 idag, och att kursen inte ska g upp frrn de visat ytterligare en kad vinst per aktie? Det r s det brukar vara med lite mer mogna fretag. Problemet med det r att om tillrckligt mnga investerare frvntar sig en fortsatt tillvxt s kper de TSLA i frvntan om kad vinst.

Nu nr det rapporteras om lg efterfrgan i Kina s tror mnga investerare att tillvxten kommer sakta ner, vilket har bidragit till den stora nedgngen enligt mig.

Om det visar sig att tillvxten kommer g ner kraftigt 2023 s kommer kursen antagligen halveras igen, men om de istllet kar vinsten med 100% igen nsta r, som illumina och bstehrmongolid tror, tycker du fortfarande att Tesla r vervrderad d?
Citera
2022-12-21, 14:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jaha? Du fr vl hra av dig om ett r igen d. Jag har pratat om en kurs lgre n $150 ganska lnge nu. Sluta upp med ditt trams.

Be inte om fr mycket...
Citera
2022-12-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
2022.09 23...

Be inte om fr mycket....
$137 nu...

Ligger kursen under 150$ om ett r s kommer han sga jag sa ju att de kunde hnda! Hrmongo kan inte ha fel 😂
Citera
2022-12-21, 14:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ligger kursen under 150$ om ett r s kommer han sga jag sa ju att de kunde hnda! Hrmongo kan inte ha fel 😂

Genialt!
Citera
2022-12-21, 14:54
Medlem
BsteHrMongolids avatar
ARK har legat och tryckt p kpknappen ganska frekvent den senaste veckan.

"ARK Invest Continues to Buy Tesla TSLA Shares, Taking Advantage of Price Decline"

https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...in-their-value
Citera
2022-12-21, 15:21
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Fast det Illumina gr r ju att rkna fwd pe med ett estimat p 7 dollar EPS vilket r 40% hgre n Wall street estimaten??? De r patetiskt och om ngot orligt. Att du inte motstter dig det sger en del
Om Tesla gr $5 i EPS fr 2023 s hller jag med dig om att kursen r vervrderad idag. Jag r nyfiken p vad du tycker om det skulle visa sig att illumina och bstehrmongolid har rtt i sina estimat om $7 i EPS. r Tesla fortfarande vervrderad enligt dig d?
Citera
2022-12-21, 15:29
Medlem
Citat:
ARK har legat och tryckt p kpknappen ganska frekvent den senaste veckan.

"ARK Invest Continues to Buy Tesla TSLA Shares, Taking Advantage of Price Decline"

https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...in-their-value
Om en fond vars vrde minskat med 60% YTD gr ngot ska man nog gra raka motsatsen
Citera
2022-12-21, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Om Tesla gr $5 i EPS fr 2023 s hller jag med dig om att kursen r vervrderad idag. Jag r nyfiken p vad du tycker om det skulle visa sig att illumina och bstehrmongolid har rtt i sina estimat om $7 i EPS. r Tesla fortfarande vervrderad enligt dig d?

Nej gr Tesla 7$ i eps och tillvxtutsikterna ser bra ut s r inte aktien vervrderad.

Men jag ser det som en fruktansvrt dlig risk reward
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in