2019-06-29, 15:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det r vl klart att de kommer ut till kund frr eller senare. Om de hinner fr kvartalsslutet eller inte spelar ingen roll annat n kortsiktigt. Levereras bilarna i juli istllet blir resultatet fr Q2 smre men resultatet fr Q3 blir bttre. Det mste till och med du frst?
Hur korkad r du p en skala? Tror du att industrin hller p med s noga planerad produktion och logistik som det bara gr p kul?
Ett av sklen till Teslas usla resultat r ofrmgan att skta tillverkning och logistik p ett effektivt stt.
Citera
2019-06-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur korkad r du p en skala? Tror du att industrin hller p med s noga planerad produktion och logistik som det bara gr p kul?
Ett av sklen till Teslas usla resultat r ofrmgan att skta tillverkning och logistik p ett effektivt stt.

Jaja. Vi fr vl se. Tror det gr t helvete fr de gamla tillverkarna. Allt tyder p det
Citera
2019-07-01, 19:05
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Jaja. Vi fr vl se. Tror det gr t helvete fr de gamla tillverkarna. Allt tyder p det

Allt tyder vl snarare p att de "gamla" tillverkarna utvecklar elbilar som blir ett hot mot Teslas dominerande stllning?

Det r sannolikt Tesla det gr t skogen fr!
Citera
2019-07-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Allt tyder vl snarare p att de "gamla" tillverkarna utvecklar elbilar som blir ett hot mot Teslas dominerande stllning?

Det r sannolikt Tesla det gr t skogen fr!

De gamla r hmmade. De vill inte gra elbilar som konkurrerar ut sina lnsamma fossilbilar.

Fr mig r valet enkelt.
Citera
2019-07-02, 12:47
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
De gamla r hmmade. De vill inte gra elbilar som konkurrerar ut sina lnsamma fossilbilar.

Fr mig r valet enkelt.

Du tittar bakt, framtiden ligger t andra hllet!
De stora biltillverkarna r i branschen fr att tjna pengar och det kommer de gra!

De har resurser och syrukturer nog fr att kncka Tesla. Tesla verkar aningen mrkligt sktt och finansiellt minst sagt svagt!

Lgg till det sektliknande aktiegare.
Citera
2019-07-02, 13:18
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citerar lite ur ett frskt TT telegram!

"Teslas Europachef Jan Oehmicke lmnar fretaget, rapporterar sajten Electrek. Oehmicke anstlldes s sent som fr ett r sedan fr att leda Teslas europeiska verksamhet, skriver sajten som hnvisar till tv kllor.

P kort tid har en rad personer med hga befattningar lmnat Tesla. Bland annat avgick produktionschefen fr en vecka sedan.

Hittills har varken Tesla eller Oehmicke velat ge ngra kommentarer."

Man undrar ju vad som ligger bakom detta?
Citera
2019-07-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Du tittar bakt, framtiden ligger t andra hllet!
De stora biltillverkarna r i branschen fr att tjna pengar och det kommer de gra!

De har resurser och syrukturer nog fr att kncka Tesla. Tesla verkar aningen mrkligt sktt och finansiellt minst sagt svagt!

Lgg till det sektliknande aktiegare.

Vi fr se. Jag bryr mig inte p det stt du tror. r betalande medlem i BMWCS sen 6-7 r tillbaka tminstone. Har haft ver 10 st olika BMW och kper skert nn till om de klmmer fram en elbil jag vill ha.

Min bedmning r dock att de inte r intresserade att bygga den bsta elbil de skulle kunna bygga. Det kostar fr mycket och skulle inkrkta fr mycket p de andra modellerna. Men det r mjligt att jag har fel. Skulle faktiskt gra mig glad.
Citera
2019-07-02, 21:33
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Vi fr se. Jag bryr mig inte p det stt du tror. r betalande medlem i BMWCS sen 6-7 r tillbaka tminstone. Har haft ver 10 st olika BMW och kper skert nn till om de klmmer fram en elbil jag vill ha.

Min bedmning r dock att de inte r intresserade att bygga den bsta elbil de skulle kunna bygga. Det kostar fr mycket och skulle inkrkta fr mycket p de andra modellerna. Men det r mjligt att jag har fel. Skulle faktiskt gra mig glad.

Nu blir det off topic!

Respekt fr BMWCS fr att de har tysk stavning! Det hade porscheklubben ocks frut nr den hette "Porsche club Stockholm" , sedan bytte man till Sverige men behll den tyska stavningen club!
Citera
2019-07-02, 22:40
Medlem
Nytt produktionsrekord med 95200 bilar fr Q2. Om de gick med vinst eller frlust p bilarna fr vi veta frst nr kvartalsrapporten slpps.
Citera
2019-07-03, 13:02
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Nytt produktionsrekord med 95200 bilar fr Q2. Om de gick med vinst eller frlust p bilarna fr vi veta frst nr kvartalsrapporten slpps.

95200 var levererade. 87048 producerades vilket r typ samma som Q1. De kade produktionen med 0,5% tror jag.
Citera
2019-07-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirkaBagaren
95200 var levererade. 87048 producerades vilket r typ samma som Q1. De kade produktionen med 0,5% tror jag.

Ja, ruggiga siffror, verkar som att dem brjar f ordning p sina internationella leveranser.

Kina fabriken r ett halvr bort och snart brjar Model Y produceras i USA. S nrmsta kvartalen lr vi se en explosiv tillvxt.
Citera
2019-07-03, 18:00
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketkalle
Ja, ruggiga siffror, verkar som att dem brjar f ordning p sina internationella leveranser.

Kina fabriken r ett halvr bort och snart brjar Model Y produceras i USA. S nrmsta kvartalen lr vi se en explosiv tillvxt.

Nja, har svrt att se tillvxten som krvs fr att motivera vrderingen.

Tesla market cap: 42 miljarder dollar
Volkswagen market cap: 78 miljarder euro
Tesla levererade bilar: 95000
VW: 2600000 (Q1)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här