Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Shortade lite hr nu p morgonen. En liten summa.

Tokrallyt sista tiden har helt drivits p av glada entusiaster. ven om man eftert kommer att hitta std fr rallyt har jag svrt att se ngon strre uppsida nu.

Den som lever fr se.

Vad bra det blev.
Citera
2023-02-14, 21:56
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Vad bra det blev.
Lol. Det r inte ver nnu. Det skjuter ofta ivg och fel hll i inledande fasen fr att senare vnda.
Citera
2023-02-15, 18:34
Medlem
Jag bettar p att de kommer erknna att HW3 inte r tillrckligt fr FSD och introducera HW4 p 1 Mars. Denna version kommer vara helt sjlvkrande inom 12 mnader. Ngn som vill betta emot?
Citera
2023-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Jag bettar p att de kommer erknna att HW3 inte r tillrckligt fr FSD och introducera HW4 p 1 Mars. Denna version kommer vara helt sjlvkrande inom 12 mnader. Ngn som vill betta emot?

Jtte grna!

Med tanke p att Elon sade p Q4-samtalet att det inte var s, s tror jag inte han kommer vnda p den punkten mindre n tv mnader senare.
Allts, "de kommer erknna att HW3 inte r tillrckligt fr FSD"-delen.
Den andra delen r inte helt galen, dock s skulle jag inte tro det, sen spelar det ingen roll om den faktiskt var kapabel till det s kommer man ju mste ha en hel del data att presentera regulatorer och f tillstnd och skit.

Vill du betta en TSLA-aktie? P den frsta delen allts.
Senast redigerad av Klugge 2023-02-15 kl. 18:48.
Citera
2023-02-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Jtte grna!

Med tanke p att Elon sade p Q4-samtalet att det inte var s, s tror jag inte han kommer vnda p den punkten mindre n tv mnader senare.
Allts, "de kommer erknna att HW3 inte r tillrckligt fr FSD"-delen.
Den andra delen r inte helt galen, dock s skulle jag inte tro det, sen spelar det ingen roll om den faktiskt var kapabel till det s kommer man ju mste ha en hel del data att presentera regulatorer och f tillstnd och skit.

Vill du betta en TSLA-aktie? P den frsta delen allts.

Jag frstr inte ens vad du vill betta p, du tror allts inte att HW4 kommer pga att HW3 rcker?
Citera
2023-02-15, 23:47
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Grejen r att det spelar inte ens s stor roll om du skulle ha rtt. Sklart surt fr nuvarande bilgare om det inte gr att retrofitta HW4 men eftersom Teslas produktion r exponentiell s r det inget hot mot robotaxi-flottan, vilket ju r det vi aktiegare i slutndan bryr oss om.

Svitt jag vet r dock retrofit rtt vanligt i Teslabilar, du kan t.ex retrofitta HW3 ner i HW2 bilar, men inte ner i HW1 svitt jag vet. S vi fr se. Den stora gonbrynshjaren blir om de placerar kameror p fler/andra stllen. Tesla Semi har redan ganska intressanta kameraplaceringar, dock r det gissningsvis till stor del p.g.a frardisplayer och inte FSD (du kan t.ex inte "fnsterbacka" i en Tesla Semi).
Citera
2023-02-16, 03:39
Medlem
Finns mngder med tveksamma, ondiga och rent dliga verksamheter men i vanlig ordning vljer folk att g in och "sHoRtA" en av idag rligt talat f bolag med en solklar strategi som n s lnge r sjukt robusta mot disruption. Det r inte ltt att hitta ett annat stort bolag med en strategi som har en lika sjlvklar plats inte bara imorgon, utan p 10-20 rs sikt. De allra flesta mter enorma frgetecken bara genom att extrapolera vrlden som vi knner den idag.

Strategin att specifikt "sHoRtA" den typen av naturligt vxande tillgngar verkar g bra fr er som vanligt.
Citera
2023-02-16, 07:47
Medlem
Citat:
Jag frstr inte ens vad du vill betta p, du tror allts inte att HW4 kommer pga att HW3 rcker?

Det du skrev.

"Jag bettar p att de kommer erknna att HW3 inte r tillrckligt fr FSD och introducera HW4 p 1 Mars."

Dvs, dom kommer inte "erknna" det du tror.
Citera
2023-02-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Finns mngder med tveksamma, ondiga och rent dliga verksamheter men i vanlig ordning vljer folk att g in och "sHoRtA" en av idag rligt talat f bolag med en solklar strategi som n s lnge r sjukt robusta mot disruption. Det r inte ltt att hitta ett annat stort bolag med en strategi som har en lika sjlvklar plats inte bara imorgon, utan p 10-20 rs sikt. De allra flesta mter enorma frgetecken bara genom att extrapolera vrlden som vi knner den idag.

Strategin att specifikt "sHoRtA" den typen av naturligt vxande tillgngar verkar g bra fr er som vanligt.

Den dagen du inser att vrderingar spelar roll s kanske du frstr. Naturligt vxande tillgng r en klen trst nr efterfrgan dalar och WS prisar in >40% tillvxt i 10 r
Senast redigerad av job230ge 2023-02-16 kl. 13:55.
Citera
2023-02-16, 14:16
Medlem
Verkar som tesla kommer pivota och pterintroducera radar, konstigt med tanke p att radar tydligen r helt ondig fr FSD 😭

https://imgur.io/a/gAsbkXV
Citera
2023-02-16, 14:26
Medlem
Citat:
Verkar som tesla kommer pivota och pterintroducera radar, konstigt med tanke p att radar tydligen r helt ondig fr FSD 😭

Inget nytt under solen.

Det var lnge sedan Elon sa att radarn mste ha hgre upplsning fr att vara anvndbar och ett par r senare har de utvecklat en hgupplst radar och stter in den.
Citera
2023-02-16, 14:51
Medlem
Citat:

..och ett par kameror till tydligen, fr att tcka de blinda flckarna i fronten och t sidorna. Lite svrt att se hur gamla Teslor ska kra runt av sig sjlva om dom stter in ny radar och fler kameror i nya modeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in