Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-23, 11:17
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
... igen bara halva sanningen. Theta bokstaven har anvnds inom matten lnge fr att beskriva ndring baserat p tid. De har inget med grekiskan att gra. De e drfr nr man anvnde sig av begrebbet "theta decay" i optioner. Men, och hr ska jag vara vldigt tydlig, det beskriver en specific effect p vrderingen av optioner. Att anvnda sig av theta i warranter kan man absolut gra, men man kan INTE kalla det "theta decay" man kan kalla de "theta" mjligtvis.

Ass, man kan vll kalla de va fan man vill, men de beskriver ju en specifik sak.

Men. ven om du handlar med warranter s r din kommentar fel. Eftersom time decayen i warranter bara gr ner i vrde om den underliggande gr up och ner. Om den konstant gr ner eller upp i vrde utan volatilitet s har du ingen time decay.

Dvs, vad du d sa r: "jag kper warranter, men jag hller dom bara en kort tid fr att jag ofta har fel nr jag kper dom"

Vilket e fine, eftersom de du gr r att spekulera. Jag har frskt i typ 20 sidor frklarat detta fr dig, men du verkar inte fatta. Om du investerade, s skulle du anvnda warranter som hedge. Men du har frklarat att du inte gr det, igen eftersom du spekulerar i vrdet p Tesla. Du investerar inte i tesla

N precis. Jag investerar inte i Tesla.
Screenshotar detta s min Community fr sig ett garv ocks.
Citera
2023-09-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
N precis. Jag investerar inte i Tesla.
Screenshotar detta s min Community fr sig ett garv ocks.

Sknt att du ntligen kunde erknna det trkigt bara att de tog s lngtid fr dig
Citera
2023-09-23, 12:06
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Sknt att du ntligen kunde erknna det trkigt bara att de tog s lngtid fr dig

Fr att vara tydlig, det roliga r hur retarderat det r att vara en besserwisser ver termen theta decay nr den anvnd av precis alla traders fr att beskriva urholkning. Det gr det bara uppenbart hur ny man r i sammanhanget. Du r ven ganska ny p investeringar, tminstone ganska okunnig. Och att hlla p att dryga sig mot de som kan offentligt mycket mer n du kommer inte gra dig framgngsrik snabbare. Med tanke p att du blir s butthurt nr de skolar dig att du bygger upp ngon slags alternativ verklighet om dem fr att f knna dig smart sjlv.
Citera
2023-09-23, 14:54
Medlem
Citat:
Fr att vara tydlig, det roliga r hur retarderat det r att vara en besserwisser ver termen theta decay nr den anvnd av precis alla traders fr att beskriva urholkning. Det gr det bara uppenbart hur ny man r i sammanhanget. Du r ven ganska ny p investeringar, tminstone ganska okunnig. Och att hlla p att dryga sig mot de som kan offentligt mycket mer n du kommer inte gra dig framgngsrik snabbare. Med tanke p att du blir s butthurt nr de skolar dig att du bygger upp ngon slags alternativ verklighet om dem fr att f knna dig smart sjlv.

Frgan r vem som r besserwisser nr du istllet fr att bara sga urholkning brjar med flashiga grekiska benmningar som bara anvnds inom optionshandel.

Vad tycker ni frresten om att Q3 trender mot 445k leveranser vilket r ett stort tapp mot Q2. Verkar ven som botten i marginalerna inte skedde i Q2, de nya r att Q3 garanterat r botten.

Hyper growth bolaget vars vinst r ner YoY
Citera
2023-09-23, 15:06
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vad tycker ni frresten om att Q3 trender mot 445k leveranser vilket r ett stort tapp mot Q2. Verkar ven som botten i marginalerna inte skedde i Q2, de nya r att Q3 garanterat r botten.

Det r nog bara traders som bryr sig om det. Vi andra ser hela bilden. 2023 trendar fortfarande mot mlet p 1.8 miljoner leveranser s it's all good.
Citera
2023-09-23, 16:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Frgan r vem som r besserwisser nr du istllet fr att bara sga urholkning brjar med flashiga grekiska benmningar som bara anvnds inom optionshandel.

Och warranter, gubben lilla.
Citera
2023-09-23, 18:19
Medlem
libbens avatar
Sjlv ligger jag kvar i min warrant sedan ngon mnad tillbaka. Urholkningseffekten r det sista jag funderar ver i den

Droppar vi lite till s trycker jag nog in 40k till i just den warranten. Alternativt kanske vljer en warrant med hgre hvstng n nuvarande. Fr se hur jag knner fr det ekonomiska lget innan ret r slut.
Citera
2023-09-23, 23:30
Medlem
Citat:
Och warranter, gubben lilla.

Du betalar en avgift fr att hlla warranten ingen theta decay men Alright. Ungefr som att ditt boln har theta decay fr att du betalar rnta?

Helt oftopic men du frstr ju inte speciellt mycket
Citera
2023-09-24, 08:16
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du betalar en avgift fr att hlla warranten ingen theta decay men Alright. Ungefr som att ditt boln har theta decay fr att du betalar rnta?

Helt oftopic men du frstr ju inte speciellt mycket

Du tnker kanske p turbo warranter eller ngot. Och du utgr nog bara ifrn att folk frstr smre n dig fr att du verkligen fallit offer fr Dunning-Kruger-effekten.
Citera
2023-09-24, 08:24
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Jag vljer att lnka till Steven Mark Ryans sammanfattning av detta fr jag vet hur mnga bjrnar som tycker om honom. Men ja, Teslas optimus kommer vnda upp och ner p hela ekonomin och generera galet mycket intkter.

https://youtu.be/Y2mS4yNhaKM?si=5GPjzzrrytGlNnbg
Citera
2023-09-24, 09:37
Medlem
Citat:
Jag vljer att lnka till Steven Mark Ryans sammanfattning av detta fr jag vet hur mnga bjrnar som tycker om honom. Men ja, Teslas optimus kommer vnda upp och ner p hela ekonomin och generera galet mycket intkter.

https://youtu.be/Y2mS4yNhaKM?si=5GPjzzrrytGlNnbg

Hahaha s nr jag anklagade dig om att du fr all din info frn YT s hade jag inte fel nd. Du fr din extremt insatta info, som ingen annan wallstreet har (ngot du har sagt) frn kanalen "solving the money problem". En kanal som har ngra riktigt "bangers" som: "Teslas latest 4d chess move" eller "Tesla to the moon, Elon will fight mark"

Vet du vad, jag tar tillbaka allt jag har sagt om dig. Jag r nu vertygad om att du r bttre n hela wallstreet. Du har ju uppenbarligen koll. Du r den nsta Oracle from Omaha!
Citera
2023-09-24, 10:41
Medlem
Citat:
Du tnker kanske p turbo warranter eller ngot. Och du utgr nog bara ifrn att folk frstr smre n dig fr att du verkligen fallit offer fr Dunning-Kruger-effekten.

En turvowarrant r bara en warrant dr finansieringsnivn r identisk med knocken lmao. De funkar p exakt samma stt. Handla inte med dessa instrument om du inte ens frstr vad de r fr ngt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in