2023-10-30, 13:20
Medlem
Den svaga konjunkturen verkar inte drabba alla, BYD fortstter outperforma och deras marginaler verstiger Teslas. Konstigt dedr!

https://cnevpost.com/2023/10/30/byd-...-profit-in-q3/
Citera
2023-10-30, 14:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Pong? Det finns ingen mer pong n att visa hur det verkligen ligger till, men sjlvklart ser jag inte IF Metall som ngot positivt fr varken Tesla eller anstllda.

Pongen r att det blir snedvriden konkurrens. Tesla r ju knda att ofta bryta mot lagar och komma undan utan straff. Det r i slutndan konsumenten som fr betala.
Citera
2023-10-30, 14:49
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Den svaga konjunkturen verkar inte drabba alla, BYD fortstter outperforma och deras marginaler verstiger Teslas. Konstigt dedr!

https://cnevpost.com/2023/10/30/byd-...-profit-in-q3/

Det blir mindre konstigt om du frstod vad logistiken kostade. Det finns duktiga analytiker som inte tror att Kina blir ngon strre spelare p den internationella marknaden nr det r dags att skala upp produktionen av rena BEV's, tminstone inte den nrmaste tiden. Nick Colas tror att de stora verlevarna blir Tesla och Toyota, d de historiskt sett varit oerhrt duktiga p produktion, supply chain och vertikal integration. Den som inte mrkt hur illa ute Amerikanska tillverkare r, som Ford och GM, sover troligtvis under en sten.

https://youtu.be/0V2a6Be9AvM?si=xHOuQ3GGj_ISqnJJ
Citera
2023-10-30, 14:56
Medlem
Citat:
Det blir mindre konstigt om du frstod vad logistiken kostade. Det finns duktiga analytiker som inte tror att Kina blir ngon strre spelare p den internationella marknaden nr det r dags att skala upp produktionen av rena BEV's, tminstone inte den nrmaste tiden. Nick Colas tror att de stora verlevarna blir Tesla och Toyota, d de historiskt sett varit oerhrt duktiga p produktion, supply chain och vertikal integration. Den som inte mrkt hur illa ute Amerikanska tillverkare r, som Ford och GM, sover troligtvis under en sten.

https://youtu.be/0V2a6Be9AvM?si=xHOuQ3GGj_ISqnJJ

Tesla har mer n 50% av sin output frn Kina och de r deras primra export-hub. S problemen du beskriver borde drabba Tesla hrdast, men antar att du har nn nice frklaring till varfr tesla gr detta s mycket bttre n alla andra haha
Citera
2023-10-30, 14:58
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla har mer n 50% av sin output frn Kina och de r deras primra export-hub. S problemen du beskriver borde drabba Tesla hrdast, men antar att du har nn nice frklaring till varfr tesla gr detta s mycket bttre n alla andra haha

Missar pongen som en fgel missar himlen och trffar en glasruta. Lyssna p ngon som begriper sig p det istllet. Nr man inte r tandlkare skall man inte laga sina egna tnder, och nr man r dlig p att tnka skall man inte gra det sjlv heller.
Citera
2023-10-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ah, s saker r bara sant/osant om det gynnar/missgynnar en menar du?

Nej, men om inte Tesla och inte arbetarna vill ha kollektivavtal s kommer dom inte ha det. S lngt r du med eller hur?
Citera
2023-10-30, 15:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Nej, men om inte Tesla och inte arbetarna vill ha kollektivavtal s kommer dom inte ha det. S lngt r du med eller hur?

Jag r glad att du hnger med i det jag sger. Sen r det ven s att det inte r ngot som Tesla i Sverige kan frhandla om, ens om de ville.
Citera
2023-10-30, 15:31
Medlem
Citat:
Jag r glad att du hnger med i det jag sger. Sen r det ven s att det inte r ngot som Tesla i Sverige kan frhandla om, ens om de ville.

Men dom behver ju inte frhandla eftersom det inte r ngon strejk enligt dig.
Citera
2023-10-30, 16:03
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Men dom behver ju inte frhandla eftersom det inte r ngon strejk enligt dig.

Det r strejk, med det r vl lite som att kalla ngra ungdomar med en boombox och glowsticks fr en ravefest.

Allt handlar om att IF Metall vill f in foten. Hade de kunnat simma upp genom urinrret nr man kissade i vattnet som andra parasiter gr s hade de gjort det, men nu mste de frhlla sig till lagarna som finns. De vrider ju s klart p sanningen s gott de kan (sger inte att inte alla parter r lika goda klsupare) fr att f sympati frn allmnheten. Inte fr att jag frstr vad det skall tjna till nr de vet att det inte gr att frhandla. Kanske de vill att det skall eka nda bort till USA, eller kanske de vill f med sig logistik-branschen s de kan f till blockader.
Citera
2023-10-30, 16:04
Medlem
Citat:
Skratta medan du kan och hll hrt i dina short positioner medan vi jobbar oss upp mot $300 igen.

Sakta jobbar vi oss uppt! $300 any day now. verksamheten gr verkligen bra, vinsten kar varje kvartal och marginalerna r verkligen p topp! sjukt vilken investering du hittat
Citera
2023-10-30, 16:15
Medlem
Citat:
Det r strejk, med det r vl lite som att kalla ngra ungdomar med en boombox och glowsticks fr en ravefest.

Allt handlar om att IF Metall vill f in foten. Hade de kunnat simma upp genom urinrret nr man kissade i vattnet som andra parasiter gr s hade de gjort det, men nu mste de frhlla sig till lagarna som finns. De vrider ju s klart p sanningen s gott de kan (sger inte att inte alla parter r lika goda klsupare) fr att f sympati frn allmnheten. Inte fr att jag frstr vad det skall tjna till nr de vet att det inte gr att frhandla. Kanske de vill att det skall eka nda bort till USA, eller kanske de vill f med sig logistik-branschen s de kan f till blockader.

Okej, s du menar p fullaste allvar att IF metall frsker f till en strejk MOT vad arbetarna p Tesla vill?
Citera
2023-10-30, 16:20
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Okej, s du menar p fullaste allvar att IF metall frsker f till en strejk MOT vad arbetarna p Tesla vill?

Det r vad jag p fullaste allvar sger. Jag har vldigt svrt att frst folk som inte ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in