2024-07-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Hmmm bilen som Apple la ner efter XX BUSD i kostnader

Den *stora* skillnaden r att Apple aldrig har ens kommenterat att de verhuvudtaget jobbar/jobbat p en bil, n mindre lovat ngot.
Citera
2024-07-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Den *stora* skillnaden r att Apple aldrig har ens kommenterat att de verhuvudtaget jobbar/jobbat p en bil, n mindre lovat ngot.

Det har funnits hur mycket rykten och snack om det som helst, men du menar kanske att deras VD inte hsat det officiellt som "the next big thing"?

https://www.caranddriver.com/news/a3...-kia-deal-car/
Citera
2024-07-29, 05:56
Medlem
Citat:

Bara jag som anser att det r en dlig grej, att man som investerare inte fr veta vad det r sina pengar gr till?
Citera
2024-07-29, 06:51
Medlem
Citat:
Det har funnits hur mycket rykten och snack om det som helst, men du menar kanske att deras VD inte hsat det officiellt som "the next big thing"?

https://www.caranddriver.com/news/a3...-kia-deal-car/

Yes. Han eller andra.
Citera
2024-07-29, 08:18
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Jag trodde den stora skilnaden var att de inte klarade av att tillverka den.
Citera
2024-07-29, 08:36
Medlem
Jag har kt i senaste FSD och den r mycket imponerande nr man upplever den.

Antalet km mellan "critical disengagements" verkar ocks ha gtt frn 100 till 700, vilket r en stor frbttring. Den behver vl n 1000001000000 s det r svrt att sga nr FSD faktiskt kommer att fungera. Men den r bra.
Citera
2024-07-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Bara jag som anser att det r en dlig grej, att man som investerare inte fr veta vad det r sina pengar gr till?

Enligt mig en skillnad att bertta vart pengarna gr till och att ljuga fr investerare r efter r att man snart har en frdig produkt. Och baserat p dessa lgner spda ut aktiegare med ~$15B.

Exakt samma sak sker med tesla bot nu.

Och det r anledningen till att ex Apple inte havererar nr ett R&D projekt gr dligt
Senast redigerad av job230ge 2024-07-29 kl. 10:12.
Citera
2024-07-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag trodde den stora skilnaden var att de inte klarade av att tillverka den.

r det ngon som klarar av att tillverka den
Citera
2024-07-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Enligt mig en skillnad att bertta vart pengarna gr till och att ljuga fr investerare r efter r att man snart har en frdig produkt. Och baserat p dessa lgner spda ut aktiegare med ~$15B.

Exakt samma sak sker med tesla bot nu.

Och det r anledningen till att ex Apple inte havererar nr ett R&D projekt gr dligt

Anledningen Apple inte havererar r vl nd fr att dom sitter p och tjnar ohyggligt mycket pengar mer n ngot annat.
Citera
2024-07-29, 16:59
Medlem
Citat:
Och baserat p dessa lgner spda ut aktiegare med ~$15B.

Vad r detta du hela tiden tjatar om nu d?

Sptt ut aktien med $15b r ~2% s tror inte att ngon bryr sig srskilt mycket oavsett.
Citera
2024-07-29, 17:11
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Hade du haft lite mindre Sci-fi under uppvxten hade du inte behvt investera i vervrderade frhoppningsbolag vars aktie sakta men skert rrt sig nert i snart 4 r

Nert? Du menar sidledes och uppt vl?
Citera
2024-07-29, 18:35
Medlem
Citat:
Vad r detta du hela tiden tjatar om nu d?

Sptt ut aktien med $15b r ~2% s tror inte att ngon bryr sig srskilt mycket oavsett.

Ett argument till att investera i tesla av er bulls hr inne r att Tesla har en s stark balansrkning. Nr deras kassa de facto kommit frn att spda ut investerare och resa kapital. Kan vara vrt att tnka p!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in