2025-02-07, 14:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant bild som illustrerar hur katastrofalt Tesla r och allt r uppumpat av memes drmmar, luftslott och pyramidspel

Man vet CT r avfring nr t o m en hummer spar skiten ur den genom att kra baklnges.

https://www.instagram.com/share/reel/BAU2NUhvuH

Heil Elon p det
Kul film. Men vad r egentligen ndvndigt fr att ka upp fr en brant sandig backe? Lg tyngdpunkt och hjul med bra grepp!?
Citera
2025-02-07, 15:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kul film. Men vad r egentligen ndvndigt fr att ka upp fr en brant sandig backe? Lg tyngdpunkt och hjul med bra grepp!?

Man ska nog se det som ett exempel p att teslas brskurs styrs till 100% av memes p ntet och saknar verklighetsfrankring. Om tillrckligt mnga producerar saker p ntet som hyllar tesla s kommer det att pverka. Se det som Elon musks s kallade mind woke virus, i det hr faller mind tesla virus.

Mina exempel brukar locka fram en del fanatiskt troende tesla-fans som genast ska komma med ad hominem argument.
Citera
2025-02-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Musks nazi-hlsning bet bra i Tyskland. Teslafrsljningen backar 60% 🤣🤣🤣

https://www.dw.com/en/germany-tesla-...ary/a-71533790

Tror frsljningen kraschat i flera europeiska lnder?

44% i Sverige t ex.

https://www.breakit.se/artikel/42433...ilar-i-sverige
Citera
2025-02-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det handlar inte s mycket om frsljning i Tyskland. Enbart bilfrsljning kan inte motivera dagens aktiekurs. Det handlar om autonomi och robotar. Jag r vertygad om att Tesla inte lyckas med ngot av dessa saker och d ska de vrderas som vilken biltillverkare som helst. Jag tror dessutom att tillvxten bryts.

Jag ser framfr mig att bubblan spricker ngon gng under de nrmaste ren. Frgan r nr? Jag tror den kan g ner 70-80 procent utan att det vore anmrkningsvrt sett till fundamenta. De kan till och med ka bilfrsljningen utan att det skulle bli en fr lg vrdering.

Jag ser det hr nstan som en straffspark.

Nej, jag hatar inte Tesla. Jag kr Tesla sen mnga r och kommer nog kpa en Juniper till hsten.

Exakt. Tesla har skert framtiden fr sig i egenskap av biltillverkare (iofs med fr tillfllet nedsolkat rykte) och kommer troligtvis ha en marknadsandel p framtidens bilmarknad. Men det finns tv saker som gr att jag drar mig fr att kpa aktien:

1. Den framtida marknadsdominans tekniknrdarna tillskrev Tesla fr 6-7 r sedan, tror jag helt enkelt inte kommer att hnda. Fler konkurrenter kommer gra bra och prisvrda elbilar som kommer att ta marknadsandelar. Tesla fr nja sig med en trtbit, inte hela trtan eller fr den delen - trtbageriet, som nu tycks inprisat i kursen.

2. Robotdelen av Tesla r 100% frhoppningsbolag. Och att frhoppningen infrias, och det snart, r typ inprisat i kursen. Knns som extremt kass risk/reward att g in nu. ven om vi teknikoptimister inte sllan har rtt i sak, r vi ofta alldeles fr naiva kring nr paradigmskiftet kommer.

Nu kommer min sunda skepsis skert frvrngas till Teslahat av klappmongona i sekten, men det bjussar jag p. Det r fredag
Citera
2025-02-07, 19:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Raskens & co r s ltta att hjrntvtta. Hr r klippet dr Cybertruck klarar kullen, och sen beror det mesta p frarens teknik.

https://x.com/Man_Cave_Mike/status/1883139380191363147
Citera
2025-02-07, 19:18
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Exakt. Tesla har skert framtiden fr sig i egenskap av biltillverkare (iofs med fr tillfllet nedsolkat rykte) och kommer troligtvis ha en marknadsandel p framtidens bilmarknad. Men det finns tv saker som gr att jag drar mig fr att kpa aktien:

1. Den framtida marknadsdominans tekniknrdarna tillskrev Tesla fr 6-7 r sedan, tror jag helt enkelt inte kommer att hnda. Fler konkurrenter kommer gra bra och prisvrda elbilar som kommer att ta marknadsandelar. Tesla fr nja sig med en trtbit, inte hela trtan eller fr den delen - trtbageriet, som nu tycks inprisat i kursen.

2. Robotdelen av Tesla r 100% frhoppningsbolag. Och att frhoppningen infrias, och det snart, r typ inprisat i kursen. Knns som extremt kass risk/reward att g in nu. ven om vi teknikoptimister inte sllan har rtt i sak, r vi ofta alldeles fr naiva kring nr paradigmskiftet kommer.

Nu kommer min sunda skepsis skert frvrngas till Teslahat av klappmongona i sekten, men det bjussar jag p. Det r fredag

"100% frhoppningsbolag"

"Nu kommer min sunda skepsis skert frvrngas till Teslahat av klappmongona i sekten"

Sger man klappmongo frst s kanske inte folk fattar att man r ett sjlv.
Citera
2025-02-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Nu kommer min sunda skepsis skert frvrngas till Teslahat av klappmongona i sekten
Det finns ju tminstone ett visst hopp nr du vid summering inser att du lter som ett klappmongo, och frsker fronta detta.

Tesla har inte p ngot vis alls ett "nedsolkat rykte". Det r detta som r s sjukt med legacy media-klimatet post 2010. Ni (antar att du r med p noterna) frstr egentligen hur vriden information ni lser, men det r p en s massiv skala att ni gr p det nd och tror att saker som extremism eller IQ p 75 pltsligt r breda majoritets-rrelser.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2025-02-07 kl. 19:34.
Citera
2025-02-07, 19:34
Medlem
Bra rka ikvll, grabbar?
Citera
2025-02-07, 19:45
Medlem
evertduvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det finns mnga likheter med Gamestop. Den aktien har ett P/e tal fortfarande p sinnessjukt hga 138 3 r efter shortsqueezen. Det finns ingenting som rttfrdigar den kursen. Avancerat pyramidspel.

Tesla har ett p/e 183 och ingenting rttfrdigar den frutom sciencefictionfantasier om en vrld med androider.

Raskens, du snackar massa skit.
Citera
2025-02-07, 20:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Raskens & co r s ltta att hjrntvtta. Hr r klippet dr Cybertruck klarar kullen, och sen beror det mesta p frarens teknik.

https://x.com/Man_Cave_Mike/status/1883139380191363147

Sjlvklart svaldee du betet och helt missar pongen att man kan mata ut precis vad som helst p ntet. Fldar man ver det med lgnerkan man n mnen i frhoppningar och sciencefictionfantasier. Teslafhren matar ut 100tals med konspirationsteorier hat och lgner p twitter dygnet runt. Det r verkningsfullt.
Citera
2025-02-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Ni (antar att du r med p noterna) frstr egentligen hur vriden information ni lser,Det r detta som r s sjukt med legacy media-klimatet post 2010. Ni (antar att du r med p noterna) frstr egentligen hur vriden information ni lser, men det r p en s massiv skala att ni gr p det nd och tror att saker som extremism eller IQ p 75 pltsligt r breda majoritets-rrelser.

Var hittar man den ovridna information som r neutral (positiv) till Tesla?

Lnka grna, fr jag har inte hittat.
Citera
2025-02-07, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Var hittar man den ovridna information som r neutral (positiv) till Tesla?

Lnka grna, fr jag har inte hittat.
Vad saknar du fr information?

Alternativt vad saknar du information om, d.v.s. vilken del av Tesla hittar du inte informationen kring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in