2020-09-23, 16:03
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vad betyder det ens? Byggt maskinen som bygger maskinen?
Elon brukar tala om det. Det verkliga problemet fr storskalig produktion, tror jag han menar.
https://twitter.com/elonmusk/status/...223822848?s=19

Aktien 6% back nu, efter en knapp timmes handel. Elon skapade fr mycket hype runt batteridagen.
Senast redigerad av wwr 2020-09-23 kl. 16:09.
Citera
2020-09-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon brukar tala om det. Det verkliga problemet fr storskalig produktion, tror jag han menar.
https://twitter.com/elonmusk/status/...223822848?s=19

Aktien 6% back nu, efter en knapp timmes handel. Elon skapade fr mycket hype runt batteridagen.
Knns som dom evigt ska verkomplicera saker, helt sjlvkrande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dlig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom frn a till b, det r allt som behvs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhngare frst nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier n..
Citera
2020-09-23, 16:13
Medlem
Citat:
Vad betyder det ens? Byggt maskinen som bygger maskinen?

https://earlectrek.com/2019/11/13/th...s-the-machine/
Citera
2020-09-23, 16:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Knns som dom evigt ska verkomplicera saker, helt sjlvkrande bilar som ingen vill ha, avancerade fabriker som bara spottar ut bilar med dlig byggkvalite. Folk vill ha en billig elbil som tar dom frn a till b, det r allt som behvs..

Antagligen blev den vanliga tesla anhngare frst nu varse om att dom inte ens gjort sina egna batterier n..
Det kan inte vara kul fr miljvnner och uppstart-fretag att Tesla fr s mycket publicitet. Den uppblsta aktiekursen kan vara ett stt att hlla igen elbilsmarknaden. Kanske traditionell bilindustri ligger bakom?

Nikolas grundare har avgtt nyligen. Det avsljades att lastbilen i reklamen inte hade motor utan rullade utfr en backe...
https://www.dailymail.co.uk/video/ne...ck-motion.html
Citera
2020-09-23, 17:23
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
- - -

Eftervrden kommer att skratta t Musks chutzpah - Teslaaktien har en fallhjd p 85-90 procent.
Citera
2020-09-23, 17:35
Medlem
Citat:

Och vad sger analytikerna p bankerna och instituten?

Du vet, alla dom som efter battery day hjde sina riktvrden p aktien.
Citera
2020-09-23, 17:44
Medlem
Hoppas inte allt fr mnga tog skott fre BD i hopp om raketen som inte kom ..
Utan tvingas slja nu fr att rdda de dom kan ....
Citera
2020-09-23, 18:42
Medlem
En tanke som mnga ville f svar p var hurvida man skulle kunna tervinna gamla batterier frn den alsmktige Elon.M utan resultat.
Kommer Greta riva av hret nu i ilska ?
Varfr Elon inte nmner detta r sklart fr att deras batterier grs av ngon annan producent.
Hr spelar han ut ngon dimmrid hur framtiden ser ut istllet, och ingen vart impad direkt .

Fortsttning fljer...
Citera
2020-09-23, 20:02
Medlem
Citat:

Fast vill garna av Teslas det egentligen? r nd en form av lyxbil. Som att Ferrari skulle spotta ut en vardagsbil fretag kan kra p basbelopp 7,5
Citera
2020-09-23, 20:15
Avstngd
Odagans avatar
Dessvrre har jag missat tget, men HELVETE vad dligt jag hade mtt om jag suttit p en massa Tesla i dagslget.
Citera
2020-09-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Dessvrre har jag missat tget, men HELVETE vad dligt jag hade mtt om jag suttit p en massa Tesla i dagslget.
-10% inulget.
Trs folk sova inatt som har tankat in rejlt?
Citera
2020-09-23, 21:29
Avstngd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
-10% inulget.
Trs folk sova inatt som har tankat in rejlt?
Nja, gr frmodligen upp i morgon?
Av erfarenhet vet jag hur den mnskliga hjrnan fungerar.. Greed/fear.

Vet vad jag hade gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in