Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Ja det r precis det jag knner med, men har samtidigt inte s mycket erfarenhet av trade:a p den traditionella aktiemarknaden. Dremot har jag handlat med bitcoin och kryptovalutor i ett par r och i den kontexten r dyk p 20% inget man knappt hjer p gonbrynen ver lngre.
Har ni ngra teorier kring vad som ligger bakom Teslas gigantiska vrdekning senaste ret?
Tack fr tipsen p kanalerna! Ska kika p dom s fort tillflle ges.
Tesla r lite svr att vrdera, p en sida r dem lngst fram teknologiskt, p en annan var dem tidigare veckor frn att vara tmda p kapital och frlorade pengar.
Om man pratar innan rushen p aktien
S hade man tv huvudsakliga scenarior, ett att de gr i konkurs, ett att de disruptar snder allt och tar ver. D de hela tiden frlorade pengar var burnout rdslan rtt stor. Sen nr de i q4 2019 uppvisade vinst vart scenario tv mer sannolikt, nr de sen upprepade samma flera gnger efter och tom under en pandemi str det nu klart att de r vldigt skra p det sttet att de kommer leva vidare. S helt enkelt tror jag den oskerheten dog ut senaste ret.
Sen r det fortfarande mycket kvar men att elbilar nu har vunnit r vldigt tydligt.
Det r s jag kan tolka aktiespurten, sen tycker jag sjlv det r en jvla galen kning som jag aldrig kunde frvnta mig sjlv, men brsen r somd en r.