Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-22, 18:32
Medlem
bokskog54s avatar
Kloka ord:

Tesla, vars aktie fll 4,2 procent, har enligt Vitali Kalesnik vid Research Affiliates starka tecken p att vara vervrderad, skriver CNBC. Vitali Kalesnik anser att aktiekursen r fr hg om man tar i akt bolagets frsljning, produktion och andra fundament. Fortsttningsvis r elbilstillverkarens marginaler i breda drag samma som i resten av sektorn, vilket gr att den nuvarande hga vrderingen stter Tesla i "bubbelterritorium", menar han.

https://www.avanza.se/placera/telegr...p500-ofor.html
Citera
2020-12-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Kloka ord:

Tesla, vars aktie fll 4,2 procent, har enligt Vitali Kalesnik vid Research Affiliates starka tecken p att vara vervrderad, skriver CNBC. Vitali Kalesnik anser att aktiekursen r fr hg om man tar i akt bolagets frsljning, produktion och andra fundament. Fortsttningsvis r elbilstillverkarens marginaler i breda drag samma som i resten av sektorn, vilket gr att den nuvarande hga vrderingen stter Tesla i "bubbelterritorium", menar han.

Oj, rykande frska nyheter.

Till och med Elon tyckte den var vervrderad vid 140$, och den kommer frmodligen att braka ner runt 100-200$ inom ett par veckor.

Tesla r definitionen av en bubbla.
Citera
2020-12-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarekNationalpark
Oj, rykande frska nyheter.

Till och med Elon tyckte den var vervrderad vid 140$, och den kommer frmodligen att braka ner runt 100-200$ inom ett par veckor.

Tesla r definitionen av en bubbla.

Antar att du skmtar. 100-200 dollar kommer aldrig hnda igen, ngonsin!
Men aktien var uppe i typ 700 dollar och jag tror den r p vg ner till 575, men nnstans dr kommer det vnda.
Citera
2020-12-22, 19:31
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ja, hittills gr ju kortningen bra. Fan, vad enkel brsen kan vara ibland!

Men men, brsgudarna kommer nog se till att detta gr t helvete ocks.

Slj och ta hem vinsten innan det gr upp.
Citera
2020-12-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Antar att du skmtar. 100-200 dollar kommer aldrig hnda igen, ngonsin!
Men aktien var uppe i typ 700 dollar och jag tror den r p vg ner till 575, men nnstans dr kommer det vnda.

Den som lever fr se! Jag tror att den hamnar under 600$ innan nyse stnger fr julen iaf.
Citera
2020-12-22, 19:41
Medlem
libbens avatar
Citat:
Kloka ord:

Han r smart nog att inte shorta tesla iaf. Men med det sagt. Han har ju uppenbarligen inte tittat lngre n 6 - 12 mnader ut. Inget av det han sger stmmer ju ifall man tittar p fakta.

Citat:
Despite his concerns, Kalesnik said he would not recommend shorting Teslas stock. The bull market for Tesla can outlast your capital and your appetite for the shorts, he said. But given the volatility, you can burn very significantly.
Citera
2020-12-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
En fabrik i Berlin ska byggas fr att pumpa ut bilar till den europeiska marknaden. D frsvinner tullavgiften.
Borde inte hgre skattetryck och hgre personalkostnader gra detta till en frsumbar skillnad? Tror inte det r billigare att driva en fabrik i Tyskland n USA iaf..
Citera
2020-12-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Borde inte hgre skattetryck och hgre personalkostnader gra detta till en frsumbar skillnad? Tror inte det r billigare att driva en fabrik i Tyskland n USA iaf..

Inga problem vettu fr de har ngon ny frn pressmaskin som klistrar ihop bilen p tre rda!

Det r klart att bara fr att man bygger en ny fabrik s kommer inte kostnader att halvera, ngot tjurarna tror.
Citera
2020-12-22, 19:56
Medlem
libbens avatar
Ni med bear mentalitet r roliga ni Ett hett tips bara. Ta vinsterna ni fr vid varje liten dipp i form av swingtrade eller daytrade. Det ger iaf pengar. Men hittills s har alla som investerat i Tesla haft rtt, bde bland smsparare och stora investerare. De som tror att Tesla r dmda att misslyckas med sina ml kan stta en reminder i valfri kalender app. Bara skriv in, jag trodde Tesla skulle vara vrt s hr mycket r 2023 eller 2025/2030. Eller, jag kunde kpa in mig fr detta pris r 2020 men valde tradea lite som Bear.
Citera
2020-12-22, 20:32
Medlem
Kan han splitta igen?
Citera
2020-12-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Ni med bear mentalitet r roliga ni Ett hett tips bara. Ta vinsterna ni fr vid varje liten dipp i form av swingtrade eller daytrade. Det ger iaf pengar. Men hittills s har alla som investerat i Tesla haft rtt, bde bland smsparare och stora investerare. De som tror att Tesla r dmda att misslyckas med sina ml kan stta en reminder i valfri kalender app. Bara skriv in, jag trodde Tesla skulle vara vrt s hr mycket r 2023 eller 2025/2030. Eller, jag kunde kpa in mig fr detta pris r 2020 men valde tradea lite som Bear.

Jag hller med dig! Men i det lnga loppet kan inte det hr hlla.
Citera
2020-12-22, 22:04
Medlem
Citat:
Kloka ord:

Citat:
Ursprungligen postat av libben
Han r smart nog att inte shorta tesla iaf. Men med det sagt. Han har ju uppenbarligen inte tittat lngre n 6 - 12 mnader ut. Inget av det han sger stmmer ju ifall man tittar p fakta.
Det stmmer ju visst. Han siar inte om framtiden alls utan pratar om fundamenta och har dr helt rtt i att den r vervrderad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in