Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
Han sa att de ligger efter p bde mjukvara och autonom krning. S du hller iaf med om att Tesla UX r bttre och deras FSD r bttre?
UX r ju vldigt subjektivt, jag har inte anvnt mig av ngot av systemen s vill nog inte uttala mig. Det r ju givetvis en liten miss att man fr bter i Europa om man frsker styra vindrutetorkarna.
Vad gller FSD s fr vi nog vnta p att det finns en frdig produkt, man fr vl frmoda att Tesla ligger bra till, men jag ser det som en vldigt lng vg innan vi har sjlvkrande bilar p vgarna. Kanske inte s mycket det tekniska som att frska vertyga diverse myndigheter om att det r en bra id.
Citat:
Vad r det du frgar efter d? Smarta funktioner och finesser?
Bra frga! Det r ofta terkommande det hr med Teslas fantastiska mjukvara och jag frsker lista ut vad man faktiskt menar d, n s lnge har jag inte ftt ngot bra svar.
Citat:
Kan du ge mig ett exempel p ngot konkurrenterna gr som inte en Tesla kan gra?
Nu brjar vi nrma oss pudelns krna! Det korta svaret r nej. Ska jag brodera ut det svaret s landar vi i att konceptet bilar r rtt vlbeprvat vid det hr laget. Visst gr fretag fortfarande framsteg och kommer med nya innovationer, men det flesta noteras inte av slutkonsumenten.
Peugeot gr inte kassa bilar fr att de inte kan gra bttre, de har aktivt valt att gra en lgbudgetbil. P samma stt s har inte BMW haft ett enormt teknikfrsprng utan de har valt att gra en pkostad bil, som dessutom fr hjlp p traven av att det anses frsigt att kra BMW.
Mao kper jag inte teknikundret Tesla, deras stora innovation r att nr andra tillverkare sa att infrastrukturen saknades s sa Tesla fuck it och byggde sin egen. Det r coolt, och det ska de ha en eloge fr. Laddntverket r fortfarande som jag ser det deras stora frdel, men jag r inte vertygad om att det r tillrcklgit fr att n monopol.