Citat:
Ursprungligen postat av
SarekNationalpark
Nr kommer Tesla att slppa sin 25k$ bil? Hur kan Tesla halvera frsljningspriset utan att tumma p batteri, rckvidd, kvalit osv osv? Vinstmarginalerna fr model S/X r redan lga som de r! Visst, en ny fabrik i Berlin kanske kommer tillverka bttre batterier, men att kunna kapa frsljningspriset med mer n 50%, d ska mycket till, alternativt kommer de lansera en ngot liknande Renault Zoe, och d r inte Tesla lika sexigt lngre. terigen, det r bara visioner/ml. Verkligheten r att idag kostar en Tesla 0,6 miljoner.
Jag tror knappast att han ljg nr han sade att den var vervrderad. Att han skulle spela ngot spel och anspela p datum/split/5 lter konspiratoriskt och som en efterhandskonstruktion. Elon vet att han inte kan g ut och sga ngot sdant idag, det skulle innebra en katastrof. Dessutom oansvarigt och fr honom frbjudet att manipulera kurser p det sttet i egenskap av vd med aktiegares intressen. SEC har skert synpunkter p det ocks.
Gllande Apple fr vi se, det r bara rykten n s lnge.
FSD tror jag Tesla kommer lyckas med frst, det hller jag med dig om!
Jag blir galen p alla som r s oinsatta.
En Model 3 SR+ kostar $39,990 i USA, det r ca 331 000 SEK. En strippad SR som fanns ett tag i brjan kostade de utlovade $35k,
En SR+ kostar dock 589 tusen i Sverige och inte 331 tusen. Varfr d?
10% tull, 25% moms, frakt, vagnskadegaranti...
Priset p Teslas $25k bil blir allts ca 589/40*25 = 368 tusen.