Citat:
Vinsterna har kommit och kommer frn subventioner, de kommer inte frn deras lilla lda kallad biltillverkning. Problemet r att desto mer hybrider och rena elbilar de vriga biltillverkarna brjar att bygga, desto mindre behov har man av att kpa Teslas utslppsrtter.Det argumentet hller inte lnge till. Tesla snker sina kostnader hela tiden, men istllet fr att ka sin vinst s snker de priserna fr oss kunder. Tesla vill vxa s snabbt som mjligt och erbjuda s billiga bilar som mjligt.
Som du ser r allt en del av planen. Vinsterna kommer stadigt ka ska du se. De nya fabrikerna som blir klara i r kommer vara effektivare p att bygga bilar. Tesla vill maximera tillvxt, vilket r rtt uppenbart nr man ser hur aggressiva de r i sin expansion. Tv fabriker blir klara i r, och nsta fabrik redan planerad i Indien.
Lste du inte vad jag skrev om att Tesla inte har en produktion i Europa n?
Sjlvklart r de konkurrenter till Tesla. Vnta bara tills $25.000 bilen slpps, d ska vi se hur mnga som vljer en Zoe.
Det r ju precis det de gr! Som jag redan sagt till dig, Tesla snker endast priserna nr marginalerna kar! Tror du de r dumma i huvudet? Tror du inte de har bttre koll p sin ekonomi n dig?
Okej? Din pong r?
Som du ser r allt en del av planen. Vinsterna kommer stadigt ka ska du se. De nya fabrikerna som blir klara i r kommer vara effektivare p att bygga bilar. Tesla vill maximera tillvxt, vilket r rtt uppenbart nr man ser hur aggressiva de r i sin expansion. Tv fabriker blir klara i r, och nsta fabrik redan planerad i Indien.
Lste du inte vad jag skrev om att Tesla inte har en produktion i Europa n?
Sjlvklart r de konkurrenter till Tesla. Vnta bara tills $25.000 bilen slpps, d ska vi se hur mnga som vljer en Zoe.
Det r ju precis det de gr! Som jag redan sagt till dig, Tesla snker endast priserna nr marginalerna kar! Tror du de r dumma i huvudet? Tror du inte de har bttre koll p sin ekonomi n dig?
Okej? Din pong r?
Du menar att Tesla inte kan frakta bilar till EU och fylla den enorma efterfrgan som finns?
Om Tesla brjar slja en 25.000 dollars bil s lr miljarderna rinna mellan fingrarna nnu snabbare.