Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Nr vi nd r inne p temat fanatiska Tesla fanboys, vad har du anvnt av dig fr papper fr att korta Tesla?
MINI S TESLA AVA 74
https://www.avanza.se/borshandlade-p...s-tesla-ava-74
Den ser ju helt okej ut, inte verdriven hvstng och verkar poppis p Avanza d det bara idag omsatts 500k i den n s lnge. Stop loss p 1320 usd vilket knns som osannolikt ven i Teslamtt.
Exakt den anvnder jag. Omsttningen spelar mindre roll i dessa eftersom man nd handlar med MM. Men omsttningen gr t ett hll n s lnge, det r relativt stora nettokp i princip varje dag.
Jag har en liten kort just nu och kommer sannolikt att ka den om Teslaaktien sticker ivg.
Det som jag egentligen vntar p innan jag kar min korta position i Teslaaktien r relativt stora fsg volymer av Audi Q4 och BMW i4 samt andra elbilar som direkt konkurrerar med Tesla Model 3/Y. Om Audi, BMW et al brjar leverera ordentliga elbilsvolymer, inga
smsiffror (relativt), s r det dags att korta p riktigt. Inte n, tycker jag. Men frhoppningsvis snart.
Det verkar som att mnga andra har brjat korta redan. Stora nettokp av div. mini S i Teslaaktien skvallrar om det.