Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Tror jag ju lite sdr p...
Givet hur engagerad du r i trden och hur vertygad du verkar.
Jag knner din smrta. Jag satt med Tesla bjrnar under coronakraschen och vet hur kursen reagerar p PM. Skitaktien vnde innan resten av brsen p ngra PM som marknaden tolkade alldeles fr positivt. (tyckte jag) Medan brsen fll 5 % steg Tesla tvsiffrigt fr att Musk twittrar att de frmodligen inte konkar, i alla fall nrmaste tiden. I min vrld r ett sdant twittrande dligt. Inte tyckte marknaden det. Inte heller var det dligt att de hade produktionstopp.
Haha, slde mina sista bjrnar den 15 nov, skrev det i trden med dr nn gng
Men jo jag satt med bjrnpapper nr Hertz nyheten kom, det stop lossade snabbt vilket i efterhand vad tur d det bara fortsatte upp efter det, lyckades sen pricka toppen ganska bra innan jag slde vid den 15 nov som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Jag vill korta Tesla. Tnkte g in med 50 papp och r villig att frlora skiten. Men vet inte hur man gr. r Tesla bear p Avanza lmplig fr uppgiften? Jag vill inte riskera att frlora mer n insatsen! Kan man lra sig korta med ltsaspengar ngonstans?
Hade vl krt p ngon warrant, typ Mini s tesla ava 79, men jag hade inte gtt in med allt i ett brde.
Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Man skall vara rttvis. Totalt sett s r ju VW ocks upp under 2021.
https://twitter.com/shneurGreenberg/...pZtE3FqWg&s=19
Fast det r ju alla leveranser vad jag ser, VWs EV leveranser har sklart kat, och om bara VW behller dagens marknadsandel nrmsta 10 ren nr dom skiftar ver till elbilar r det en bedrift.