Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-03, 16:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Har inga positioner dr just nu, men nr Teslas brsvrde kar motsvarade Volkswagens hela brsvrde fr dom slde 40k bilar fler under 2021 n analytikerna trodde ringer alla varningsklockorna :P

Ett fretag som vxer med 87% tenderar att vrderas lite hgre n ett fretag som riskerar konkurs.
Den dagen till och med du frstr Teslas vrdering s skall jag slja. Fast det kan drja.
Citera
2022-01-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ett fretag som vxer med 87% tenderar att vrderas lite hgre n ett fretag som riskerar konkurs.
Den dagen till och med du frstr Teslas vrdering s skall jag slja. Fast det kan drja.
Lite hgre, jovisst. Tesla vrderas dock absurt mycket hgre.
Citera
2022-01-03, 16:45
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Har inga positioner dr just nu, men nr Teslas brsvrde kar motsvarade Volkswagens hela brsvrde fr dom slde 40k bilar fler under 2021 n analytikerna trodde ringer alla varningsklockorna :P

Tror jag ju lite sdr p... Givet hur engagerad du r i trden och hur vertygad du verkar.

Jag knner din smrta. Jag satt med Tesla bjrnar under coronakraschen och vet hur kursen reagerar p PM. Skitaktien vnde innan resten av brsen p ngra PM som marknaden tolkade alldeles fr positivt. (tyckte jag) Medan brsen fll 5 % steg Tesla tvsiffrigt fr att Musk twittrar att de frmodligen inte konkar, i alla fall nrmaste tiden. I min vrld r ett sdant twittrande dligt. Inte tyckte marknaden det. Inte heller var det dligt att de hade produktionstopp.
Citera
2022-01-03, 16:54
Avstngd
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Tror jag ju lite sdr p... Givet hur engagerad du r i trden och hur vertygad du verkar.

Jag knner din smrta. Jag satt med Tesla bjrnar under coronakraschen och vet hur kursen reagerar p PM. Skitaktien vnde innan resten av brsen p ngra PM som marknaden tolkade alldeles fr positivt. (tyckte jag) Medan brsen fll 5 % steg Tesla tvsiffrigt fr att Musk twittrar att de frmodligen inte konkar, i alla fall nrmaste tiden. I min vrld r ett sdant twittrande dligt. Inte tyckte marknaden det. Inte heller var det dligt att de hade produktionstopp.

Jag vill korta Tesla. Tnkte g in med 50 papp och r villig att frlora skiten. Men vet inte hur man gr. r Tesla bear p Avanza lmplig fr uppgiften? Jag vill inte riskera att frlora mer n insatsen! Kan man lra sig korta med ltsaspengar ngonstans?
Citera
2022-01-03, 16:54
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Man skall vara rttvis. Totalt sett s r ju VW ocks upp under 2021.

https://twitter.com/shneurGreenberg/...pZtE3FqWg&s=19
Citera
2022-01-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau

Haha, slde mina sista bjrnar den 15 nov, skrev det i trden med dr nn gng

Men jo jag satt med bjrnpapper nr Hertz nyheten kom, det stop lossade snabbt vilket i efterhand vad tur d det bara fortsatte upp efter det, lyckades sen pricka toppen ganska bra innan jag slde vid den 15 nov som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag vill korta Tesla. Tnkte g in med 50 papp och r villig att frlora skiten. Men vet inte hur man gr. r Tesla bear p Avanza lmplig fr uppgiften? Jag vill inte riskera att frlora mer n insatsen! Kan man lra sig korta med ltsaspengar ngonstans?
Hade vl krt p ngon warrant, typ Mini s tesla ava 79, men jag hade inte gtt in med allt i ett brde.

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Man skall vara rttvis. Totalt sett s r ju VW ocks upp under 2021.

https://twitter.com/shneurGreenberg/...pZtE3FqWg&s=19
Fast det r ju alla leveranser vad jag ser, VWs EV leveranser har sklart kat, och om bara VW behller dagens marknadsandel nrmsta 10 ren nr dom skiftar ver till elbilar r det en bedrift.
Senast redigerad av David86 2022-01-03 kl. 17:02.
Citera
2022-01-03, 17:00
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Denna r lysande fr den som vntar sig en kurs p 800 eller lgre innan December 2022.
Men du skulle bara kunna ge pengarna direkt till mig istllet.

https://www.avanza.se/borshandlade-p...8/tsla2x-800sg
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-01-03 kl. 17:07.
Citera
2022-01-03, 17:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Fast det r ju alla leveranser vad jag ser, VWs EV leveranser har sklart kat, och om bara VW behller dagens marknadsandel nrmsta 10 ren nr dom skiftar ver till elbilar r det en bedrift.

Ja precis. Och en nnu strre bedrift om de gr vinst ver huvud taget p sin marknadsandel.
Kanske om de kper sina drivlinor inkl batterier frn Tesla, licensierar deras mjukvara, och fr tillgng till Teslas laddntverk.
Citera
2022-01-03, 17:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Warranter eller mini futures r bst. Tnk p att de fr hgre hvstng ju mer traden gr emot dig. Vlj ngon med stoploss/finansierings niv hgt s fr du mindre hvstng. Du kan aldrig frlora mer n du kpt fr med warranter och mini futures.

Certifikat funkar ocks om du bara tnker hlla ngra dagar eller veckor. Beroende p hvstng. Ju hgre hvstng desto vrre r certifikat att hlla lnge. ven hr kan du aldrig frlora mer n du kper fr.

Vill dock avrda frn att g kort. Man har oddsen mot sig fr brsen och aktier stiger ofta med tiden. Senaste ret har jag bara gtt kort ngra gnger.
Citera
2022-01-03, 19:54
Medlem
Humeruss avatar
Citat:

Jag frstr din knsla och du gr vad du vill med dina pengar men r det inte lttare att tjna pengar nr aktien r pvg ner?

Dina 50k blir snabbt noll med hvstng i bear cert.
Citera
2022-01-03, 20:28
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Tesla r ett IQ test. r man fortfarande bjrn s har man liksom inte passerat. Sger ngon att de lyckats pricka nn topp och gjort pengar p bjrn-cert s ljuger man eller s har man haft flyt, fr smart r man d inte. Smart r man om man frstod att aktien skulle upp, och dr har funnits enormt mycket mer pengar att tjna n p ngra enstaka dippar.
Citera
2022-01-03, 20:51
Medlem
Humeruss avatar
Slde andra tillgngar idag och kade mitt innehav med 30%

Fr vi se om det r klokt eller inte men ser fram emot rapporten 😋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem