• 234
  • 634
  • 684
  • 733
  • 734
  • 735
  • 784
  • 834
  • 1234
2022-02-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
BYDs bladbatterier är bra för dom är stabila och billiga. Men det är inget som kommer göra 4680 omodernt.
Solid state är en annan femma men ingen vet när det blir tillgängligt.
Här står lite mer info

https://asia.nikkei.com/Business/Aut...Taiwan-partner

Jag har bara påstått att det kommer nya Innovationer hela tiden
Senast redigerad av bratider 2022-02-04 kl. 17:14.
Citera
2022-02-04, 17:16
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att vika elektroderna så man får bättre kontakt en liten detalj bland många andra detaljer, prismatiska celler lider inte av dessa problem när man rullar celler. Tesla har inte kommit med något grundläggande nytt som slå allt annat på fingrarna. Panasonic, LG och ett 20 tal andra giganter har produkter som är minst lika bra.

Du kommer inte ens förstå vikten av det när det syns på bilarnas bruttomarginaler.
Kanske om 20 år när batterierna fortfarande fungerar.
Du tycks fortfarande gå i villfarelsen att du tror dig veta bättre än experter som förstår sig på produktion.
Citera
2022-02-04, 17:19
Medlem
[quote=bratider|78959877]Här står lite mer info

dubbelpost
Senast redigerad av bratider 2022-02-04 kl. 17:21.
Citera
2022-02-04, 17:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du kommer inte ens förstå vikten av det när det syns på bilarnas bruttomarginaler.
Kanske om 20 år när batterierna fortfarande fungerar.
Du tycks fortfarande gå i villfarelsen att du tror dig veta bättre än experter som förstår sig på produktion.

Vilken tror du har bättre bruttomarginal, en handväska från YSL eller från Åhlens? Skulle tro majoriteten beror på branding och varumärkesarbete och inte handväskteknologi.
Citera
2022-02-04, 17:28
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilken tror du har bättre bruttomarginal, en handväska från YSL eller från Åhlens? Skulle tro majoriteten beror på branding och varumärkesarbete och inte handväskteknologi.

Förstår att det är viktigt för dig att bevara känslan att du förstår bättre än alla andra, investerare som branchfolk. Kan du samla allt i ett veckobrev som du postar här på lördagar istället, så hade det varit jättetrevligt. Då har jag något att se fram emot!
Citera
2022-02-04, 17:52
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Ingen idé att försöka förklara något till raskens. Han har inte den mentala kapaciteten till att förstå något

Ja, det är som att konversera med en NPC. Jag tror inte ens han skulle passera ett Turing-test.
Citera
2022-02-04, 17:56
Medlem
Panasonic eller Teslas batteri ?
https://asia.nikkei.com/Business/Aut...fter-U.S.-snag
Citera
2022-02-04, 17:56
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja, det är som att konversera med en NPC. Jag tror inte ens han skulle passera ett Turing-test.
Haha exakt så ja
Citera
2022-02-04, 18:04
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Här står lite mer info

https://asia.nikkei.com/Business/Aut...Taiwan-partner

Jag har bara påstått att det kommer nya Innovationer hela tiden
Nya innovationer visas upp hela tiden men det är sällan dom kommer till marknaden. Vi får se hur det går med solid state och hur dom jämför sig med 4680
Citera
2022-02-04, 18:04
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Panasonic eller Teslas batteri ?
https://asia.nikkei.com/Business/Aut...fter-U.S.-snag

Bra läsning, men vad vill du säga som inte redan har sagt? Vi vet redan att Panasonic har byggt batterier åt tesla länge och tänker börja tillverka 4680-celler så snart som möjligt.

Är det verkligen så svårt att förstå att Tesla utvecklat och tillverkar egna celler?
Citera
2022-02-04, 18:06
Medlem
libbens avatar
Kanske redan skrivits men ni blajar så mycket i tråden så jag skriver min förståelse.

Vem har patent på 4680 teknologin i Teslas batterier? Svar Tesla.

4680 är en formfaktor som alla kan utnyttja. Tekniken som gör batteriet så kraftfullt är vad Tesla tagit fram med sina ingenjörer. De har drivit utvecklingen framåt i rasande fart och batteribranschen står som amatörer. Tesla kommer in och designar och förbättrar något för att få fram något bättre och björnar och haters försöker omgående prata om att Tesla inte gjort något alls utan det är andra batteritillverkare som stått för all kunskap som de vägrat utvecklia i 3-4 årtioenden.

Gör om gör rätt i er förståelse över situationen.

Teslas patent och deras teknik i nya formfaktorn 4680 är vad som är magiskt. Toyota kan köpa hur mycket 4680 batterier som helst i form faktor men de kommer troligen inte inom snar framtid ha Teslas teknik i dem. Har även svårt att se någon annan utveckla bättre teknik i 4680 formfaktorn och troligen kommer Tesla själv hinna utveckla den ytterligare om de hittar förbättringar själva.

Tesla vill förse sina produkter med sina batterier och deras teknik. Det finns inget utrymme ännu att sälja bort sina batterier till andra företag.
Senast redigerad av libben 2022-02-04 kl. 18:10.
Citera
2022-02-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Kanske redan skrivits men ni blajar så mycket i tråden så jag skriver min förståelse.

Vem har patent på 4680 teknologin i Teslas batterier? Svar Tesla.

4680 är en formfaktor som alla kan utnyttja. Tekniken som gör batteriet så kraftfullt är vad Tesla tagit fram med sina ingenjörer. De har drivit utvecklingen framåt i rasande fart och batteribranschen står som amatörer. Tesla kommer in och designar och förbättrar något för att få fram något bättre och björnar och haters försöker omgående prata om att Tesla inte gjort något alls utan det är andra batteritillverkare som stått för all kunskap som de vägrat utvecklia i 3-4 årtioenden.

Gör om gör rätt i er förståelse över situationen.

Teslas patent och deras teknik i nya formfaktorn 4680 är vad som är magiskt. Toyota kan köpa hur mycket 4680 batterier som helst i form faktor men de kommer troligen inte inom snar framtid ha Teslas teknik i dem. Har även svårt att se någon annan utveckla bättre teknik i 4680 formfaktorn och troligen kommer Tesla själv hinna utveckla den ytterligare om de hittar förbättringar själva.

Tesla vill förse sina produkter med sina batterier och deras teknik. Det finns inget utrymme ännu att sälja bort sina batterier till andra företag.
https://asia.nikkei.com/Business/Aut...fter-U.S.-snag Du menar att Panasonic talar i nattmössan ?
Citera
  • 234
  • 634
  • 684
  • 733
  • 734
  • 735
  • 784
  • 834
  • 1234

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera