Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-03, 21:06
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Det r panasonic som har utvecklat detta batteri och de kommer att erbjudas till andra.
https://www.caranddriver.com/news/a3...-future-tesla/
En till flat earther. Vlkommen
Citera
2022-02-03, 21:08
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det r panasonic som har utvecklat detta batteri och de kommer att erbjudas till andra.
https://www.caranddriver.com/news/a3...-future-tesla/

Nmen godmorgon! N du fr nog googla vidare eller somna om.
Citera
2022-02-03, 22:35
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Solidstate batteri kanske eller Bladbatterier ?
Som kanske kan utvecklas mer ?
Ju mer Elbilar som sljs kommer nya Batterier och Innovationer var s sker.
Vart r lnken till dessa fantasibatterier? Menar du Toyotas solid state som vart p gng i typ tusen r? Eller kanske Quantum Scape som inte ens gett oss ett rtal dom ska uppn massproduktion?
Citera
2022-02-04, 07:27
Medlem
Ni menar att alla som inte r medlemmar i er sekt och tror att tesla har uppfunnit allt.
D tror man jorden r platt.
Jag undrar vem som r med I den.
Det lter mer som det r samma mnniskor som tillber Elon musk och inte tittar med helt nyktert p hans bolag.
Citera
2022-02-04, 09:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ni menar att alla som inte r medlemmar i er sekt och tror att tesla har uppfunnit allt.
Det lter mer som det r samma mnniskor som tillber Elon musk och inte tittar med helt nyktert p hans bolag.

Nej, vi menar att du helt enkelt har fel och att du borde stta dig in i saken bttre, och kanske lsa "artikeln" lite noggrannare.

Bara fr att Panasonic ocks skall tillverka 4680 celler p begran av Tesla betyder inte att det r Panasonic som utvecklat cellerna. Tesla har sina celler klara fr anvnding i fordon detta kvartalet, medan Panasonic brjar tillverka sina nsta r. Vad sger det dig?
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-02-04 kl. 09:39.
Citera
2022-02-04, 09:51
Medlem
Du r ju helt dum i huvudet.
Panasonic r teslas batteri partner.
De str fr kunnandet.
Panasonic says the new nickel-cobalt-aluminum (NCA) "4860" cell format, which represents the battery's dimensions of 46 mm wide and 80 mm tall, will store more energy, reduce battery costs by up to 50% and drive a 100-fold increase in battery production by 2030.

The advanced prototype battery has five times the storage capacity of Panasonic's 18650 cells (18mm wide and 65 mm tall), which are currently used in the Model S. Tadanobu says the new battery will help deepen business ties with U.S. electric-car maker Tesla.

"We have developed this because of the strong desire of the other party, and we think this can only lead to stronger ties," Tadanobu said.
Citera
2022-02-04, 10:01
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du r ju helt dum i huvudet.
Panasonic r teslas batteri partner.
De str fr kunnandet.
Panasonic says the new nickel-cobalt-aluminum (NCA) "4860" cell format, which represents the battery's dimensions of 46 mm wide and 80 mm tall, will store more energy, reduce battery costs by up to 50% and drive a 100-fold increase in battery production by 2030.

The advanced prototype battery has five times the storage capacity of Panasonic's 18650 cells (18mm wide and 65 mm tall), which are currently used in the Model S. Tadanobu says the new battery will help deepen business ties with U.S. electric-car maker Tesla.

"We have developed this because of the strong desire of the other party, and we think this can only lead to stronger ties," Tadanobu said.

Jamen tro p det d.
Citera
2022-02-04, 10:27
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Det r mer troligt att ni boomers/hateboys r med i en sekt. Hata Elon/Tesla sekten
Vi hller oss till sanningen, till skillnad frn er. Om det var Panasonics uppfinning, varfr tillverkar Tesla redan batterierna medan Panasonics inte ens brjat? Varfr kommer Panasonic prioritera Tesla frst nr dom vl brjar tillverka batterierna? Varfr hade Tesla ett 3 timmar lngt event dr dom frklarar exakt hur dom tillverkar dessa batterier?
Hur dumma mnniskor finns det i den hr trden egentligen?
Citera
2022-02-04, 11:42
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Det r mer troligt att ni boomers/hateboys r med i en sekt. Hata Elon/Tesla sekten
Vi hller oss till sanningen, till skillnad frn er. Om det var Panasonics uppfinning, varfr tillverkar Tesla redan batterierna medan Panasonics inte ens brjat? Varfr kommer Panasonic prioritera Tesla frst nr dom vl brjar tillverka batterierna? Varfr hade Tesla ett 3 timmar lngt event dr dom frklarar exakt hur dom tillverkar dessa batterier?
Hur dumma mnniskor finns det i den hr trden egentligen?

Det r ju mycket oftare Teslas aktiegare hller sig till fakta och har rtt i det de sger. Det r vl ganska naturligt att Teslas aktiegare r mer kompetenta n de som hatar aktien. Ju bttre man frstr fretaget desto mer vill man ju ga aktien.

Sjlvklart har Tesla nyttjat Panasonics kompetens i batteriteknologi under ett nra samarbete. Panasonic har sjlvklart ocks gynnats av Teslas kompetens och resurser. Men 4680 cellen r Teslas vidareutveckling av en teknologi som funnits p marknaden i decennier. Pilotprojektet 'Road runner' r Teslas, dr en ny produktionsteknik utvecklats fr att kunna anvnda en torr kemi fr katoden samt skippa steget dr en tab mste fstas vid katod och anod och drigenom snabba upp tillverkningsprocessen vsentligt. Tesla kpte upp Maxwell technologies fr att kunna nyttja patenten som krvs fr detta. Verkar som Tesla slt av Maxwell igen men behllit rttigheterna till 'dry cathode' tekniken. Exakt hur nra samarbete Tesla haft med Panasonic under utvecklingen av den nya cellen finns ingen konkret info om, men Tesla behver alla celler de kan komma ver, s det r bara naturligt att lta Panasonic f tillgng till ny teknik som tagits fram av Tesla sjlva. Dock har det dykt upp artiklar som balanserar p grnsen av vad som r sant, och som ger skenet av att Panasonic skulle ha utvecklat nya celler t Tesla. Det r detta som okunniga tar fasta p nr de i sin Dunning Kruger extas kallar oss insatta fr dumma i huvudet. Jomen visst, jag knner mig ju oerhrt dum i huvudet.
Citera
2022-02-04, 11:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det r sjukt bra branding fr Panasonic ocks. Skulle panasonic gra ett batteri med dry electrote och strre dimensioner skulle ingen prata om det. Nu nr tesla stter sitt namn p det snackar varenda youtuber om det dagligen.

Jag anser det vara genialiskt

Precis! det r win-win fr panasonic och Tesla. Man kan dubbla frsljningen beroende p varumrket. Vrdet sitter helt och hllet i Teslasymbolen.
Citera
2022-02-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Detta r ett forum fr teslas aktiegare, inte ett hatforum fr alla som vgrar att ga Tesla som vare sig bil eller aktie. Kritiska rster r vlkommet men inte frn folk som inte kan ngonting om fretaget utan bara knner sig totalt butthurt av olika anledningar, och gottar sig i massa FUD som de ftt frn huvudrubriker som finns mest fr att generera klick. Hr r inte ens lnt att frska ha en konstruktiv diskussion eller dela relevant info p grund av att det r fullt av hateboys som sitter och runkar av varandra s fort aktien har en rekyl, eller greppar efter halmstrn fr att trsta sitt stackars kantsttta ego nr aktien nr nya hjder.
Fel,
det r inte ett forum fr Teslas aktiegare, utan ett forum dr allt som mjligtvis kan pverka aktien br diskuteras - positiva som negativa saker. De som har korta positioner r lika vlkomna att framfra varfr de ser s p aktien som nr du uttrycker orsaker till varfr du r lng i den.

Att de som presenterar negativa inlgg om Tesla skulle vara vrre n de som r pro Tesla r skitsnack. Faktum r att de flesta hcklande kommentarer och knamn kommer ifrn er bulls.

Det hr forumet brjar mest likna ett dligt skmt med daglig pajkastning. Knns inte som att man blir direkt klokare i sina investeringsbeslut.

Jag upprepar - vill ni inte ha ngra diskussioner med bjrnar utan bara sitta och orera superlativ om Musk och Tesla s skapa ett eget propaganda forum fr det!
Citera
2022-02-04, 12:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Fel,
det r inte ett forum fr Teslas aktiegare, utan ett forum dr allt som mjligtvis kan pverka aktien br diskuteras - positiva som negativa saker. De som har korta positioner r lika vlkomna att framfra varfr de ser s p aktien som nr du uttrycker orsaker till varfr du r lng i den.

Att de som presenterar negativa inlgg om Tesla skulle vara vrre n de som r pro Tesla r skitsnack. Faktum r att de flesta hcklande kommentarer och knamn kommer ifrn er bulls.

Det hr forumet brjar mest likna ett dligt skmt med daglig pajkastning. Knns inte som att man blir direkt klokare i sina investeringsbeslut.

Jag upprepar - vill ni inte ha ngra diskussioner med bjrnar utan bara sitta och orera superlativ om Musk och Tesla s skapa ett eget propaganda forum fr det!

Jag mter skit med skit. Jag hller mig till fakta och kunnande. Nr jag inte vet sitter jag inte och hittar p. Men jag hcklar grna folk som gr det.

Vill du ha saklig debatt, d finns det gott om osakligheter frn bjrnarna du kan rtta till frst.
Senast redigerad av BsteHrMongolid 2022-02-04 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in