2023-01-19, 23:38
Avstngd
Var kan jag hitta Teslas rsbokslut och totala vinster fr 2022?
Citera
2023-01-20, 00:18
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Sluta sprida dynga, samtliga utrymmen dr mnniskor kan befinna sig kan ppnas manuellt i en strmls bil. Det r lag p det.

I USA r t.ex lagen vldigt tydlig att bakluckor mste ha tydligt markerade ppningshandtag inifrn, ven framluckor som r tillrckligt stora. Drav mnga tillverkare som vill fuska sig runt det stter in en liten lstagbar avdelare s utrymmet "inte rymmer" en mnniska.
Jag har testat och det du sger stmmer inte. Vad lagen sger r en sak och verkligheten en annan.
Citera
2023-01-20, 01:55
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Tesla har ett starkt varumrke, Tesla har en av de mest lojala kunder man kan hitta, men Tesla har inte bara en stor marknadsandel fr elbilar. Man ser ven en stor efterfrgan bland sina Megapacks. P ngra rs sikt borde omsttningen hr kunna vara 20-25% av den fr elbilar.
Teslas teknik i kombination med det starka varumrket som kommer ifrn first-mover gr att jag tror att fretaget kommer att vxa lavinartat de nrmsta ren.
Ok satsa p det d, lycka till.
Citera
2023-01-20, 01:56
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinpitta
Finns ju massa sidor. Yahoo Finance tex.
Citera
2023-01-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinpitta

Den slpps den 25e
Citera
2023-01-20, 11:02
Medlem
Gapfills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Mycket svrt att sga. Det finns mer n bara P/E att ta hnsyn till. Till Teslas frdel skulle man kunna hvda att det finns moats. Tesla r tex ledande (fr tillfllet iaf) i elbilstillverkning med en lojal kundkrets och de har ven skalfrdelar; enhetskostnaden r 25% lgre n konkurrenternas. Industrin (elbilar) har troligtvis en positiv och vxande framtid. Jag tror dock att det r fr tidigt. Jmfr med It-bubblan. Infrastrukturen r inte p plats och fossildrivna bilar har mnga mnga r kvar. Aktien r fr volatil och upphypad av nybrjarinvesterare (mest kpta utlndska aktien om jag kommer ihg rtt. Eller kanske rent av mest kpta verhuvudtaget?). Detta r inte bra. Det r oftast bttre att hitta trkiga bolag ingen kper snarare. Med detta sagt s r jag vl kanske intresserad av Tesla om priset per aktie gr ner till runt 95-100 dollar styck. Men troligtvis inte ens d. Det r en fri marknad och det r inte bara Tesla som gr eller kommer gra elbilar. De har vl inte monopol p ngon speciell teknik i sammanhanget heller vad jag vet som inte gr att anvnda av andra bolag.

Tror du underskattar bde Teslas kompetens och svrighetsgraden i att stlla om produktionen till elektriska drivlinor. Det finns ofantligt mycket information att ta in fr att begripa vad det handlar om.
Du kanske redan har bestmt dig fr att du har rtt och ingenting kommer frndra det, men denna intervjun med Cory Steuben frn Team Munro sammanfattar faktiskt en mngd essentiella aspekter och skall inte avfrdas som ytterligare ngons gissningar eller tyckande. Munros kostnadsanalyser och ingenjrsmssiga kompetens r vrldsledande. Om du har nn form av sjlvkritisk instinkt s kan det Cory berttar tminstone stlla din analys p sin kant.

https://youtu.be/Vx-BpSCypjU
Citera
2023-01-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
r inte Tesla fortfarande kvar p Level 2, medan det finns andra tillverkare som ligger p Level 3 (level 4 finns under test)..
Det synes vldigt vara mycket marknadsfring p Tesla och lite verkstad, nr det gller sjlvkrande bilar.

Men tesla leder alla relevanta mtningar, konstigt..
Citera
2023-01-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Men tesla leder alla relevanta mtningar, konstigt..

Kan du inte dela med dig av dessa relevanta mtningar? Fr jag fljer diverse AV research-institut och tesla leder ingenting dr.

Jag som r ganska skeptisk till Teslas AV implementering skulle ha stor nytta av att lsa dessa relevanta mtningar
Senast redigerad av job230ge 2023-01-20 kl. 13:07.
Citera
2023-01-20, 13:10
Medlem
Gapfills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Kan du inte dela med dig av dessa relevanta mtningar? Fr jag fljer diverse AV research-institut och tesla leder ingenting dr.

Jag som r ganska skeptisk till Teslas AV implementering skulle ha stor nytta av att lsa dessa relevanta mtningar

Jag vet inte hur dessa institut gr sin definition av vem som leder autonomi, men ingen aktr som anvnder sig av geofencing leder arbetet med att lsa real world AI. Sen fr var och en gissa hur lngt man kommer med respektive approach. Teslas system verkar utan diskussion mer kompetent om man iakttar vad som hnder i praktiken.
Citera
2023-01-20, 15:31
Medlem
Fr alla som gillar att banka p Teslas FSD.

https://www.youtube.com/watch?v=TwABzDLo4rE

Nej, det r inte Tesla fanboys som visar nr dom kr omkring.

Det r ntt kinesiskt Tv-program som jmfr Tesla och 4 kinesiska bilars system.
Citera
2023-01-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge

Inte exakt vad du efterfrgar men nd informativt.

Citera
2023-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Inte exakt vad du efterfrgar men nd informativt.

Nej, inte alls vad jag efterfrgade. Utgr ifrn att du inte har en enda relevant mtning utan skrev det fr att de lter bra fast du inte har en susning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in