Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Jag skulle vilja lyfta laddntverk.
Tesla brjar sakta men skert ppna upp sitt laddntverk.
Hur kommer det pverka andra operatrers utbyggnad?
Som jmfrelse s r det ofta fruktansvrt att frlita sig alla andra operatrer frutom ev. Ionity.
Kommer t.ex Cirkle K eller Q8 kunna konkurrera med stationer med 8-40st laddpunkter?
Frdelen r sklart att dom sitter p kunskap gllande kaffe och kaka medans man laddar ngot som superchargerntverket saknar.
Men kommer viljan att investera i snabbladdare att minska nr Superchargerntverket r ppnat fr vriga mrken?
Jag hoppas sklart att det finns mnga operatrer som konkurrerar fr att vi konsumenter ska f en bttre upplevelse men kommer det bromsas av Teslas i dagslget relativt verlgsna stationer?
Jag tror det kommer finnas mnga olika laddare. Andra operatrer har inte lika stort behov av att brja pumpa ut snabbladdare n. Just nu r bara 6% av alla bilar i vrlden elektriska s Cirkle K och Q8 exempelvis tjnar inget p att stta in laddare n. Det kommer nog ndras i framtiden. Snabbladdare kommer vara lika vanligt som en bensinmack inom 10 r skulle jag gissa p.
Tesla kommer inte kunna erbjuda superchargers till alla bilar, redan nu r kn lng p mnga laddstationer. Vi kommer behva laddare frn mnga olika operatrer.