2022-02-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fattar inte varfr du gnller p youtube. De flesta experter eller nyckelpersoner har youtube kanaler och twitter konton. Sllan jag hrt ngon jag lyssnar p sga ngot som visat sig vara felaktigt. Fast du kanske ser SNBC och CNN som serisa kllor med experter? Den journalistiken r dd nr det gller tillfrlitlig information.

Jag tycker Sandy Munro och Alex Official X pod r bra. Sen missar jag aldrig officiell info frn Tesla sjlva. Det brukar stmma vldigt bra verens, och jag har aldrig kommit ver en rad om att Panasonic r inblandade i utvecklingen som pgr i Kato Road. S tv saker r ganska skra.

1. Pstr man att Tesla inte har sin egen batteriproduktion s r man efterbliven.
2. Pstr man att Teslas nya teknik inte r ngot mrkvrdigt s r man efterbliven.

Have fun!

https://youtu.be/VxJ1PMc_07U
https://youtu.be/G_yp1jJMDPg
https://electrek.co/2022/02/03/tesla...factory-texas/
Dom dr lnkarna var ju dagsfrska ?
Glmde kryssa i jag r efterbliven p bda punkterna 1-2 hur ser din status ut ?
Senast redigerad av bratider 2022-02-04 kl. 23:39.
Citera
2022-02-05, 00:08
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Dom dr lnkarna var ju dagsfrska ?
Glmde kryssa i jag r efterbliven p bda punkterna 1-2 hur ser din status ut ?

Obrydd om din fattiga existens, skulle jag vl sga.
Citera
2022-02-05, 00:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Fattar inte varfr du gnller p youtube. De flesta experter eller nyckelpersoner har youtube kanaler och twitter konton. Sllan jag hrt ngon jag lyssnar p sga ngot som visat sig vara felaktigt. Fast du kanske ser SNBC och CNN som serisa kllor med experter? Den journalistiken r dd nr det gller tillfrlitlig information.

Jag tycker Sandy Munro och Alex Official X pod r bra. Sen missar jag aldrig officiell info frn Tesla sjlva. Det brukar stmma vldigt bra verens, och jag har aldrig kommit ver en rad om att Panasonic r inblandade i utvecklingen som pgr i Kato Road. S tv saker r ganska skra.

1. Pstr man att Tesla inte har sin egen batteriproduktion s r man efterbliven.
2. Pstr man att Teslas nya teknik inte r ngot mrkvrdigt s r man efterbliven.

Have fun!

https://youtu.be/VxJ1PMc_07U
https://youtu.be/G_yp1jJMDPg
https://electrek.co/2022/02/03/tesla...factory-texas/

Din frmga att feltolka r enastende. Tesla producerar batterier, det gr Panasonic ocks det gr CATL det gr LG och mnga fler. Tesla kper licenrtter fr teknologi som andra ger fr all deras batteriproduktion ven deras nya batterier.

Tesla har ingen mystisk verlgsen teknologi som inte andra har som r mint lika spjutspets.

Du menar att Tesla inte har nn bias i deras egen presentation av produkter?
Citera
2022-02-05, 00:32
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Din frmga att feltolka r enastende. Tesla producerar batterier, det gr Panasonic ocks det gr CATL det gr LG och mnga fler. Tesla kper licenrtter fr teknologi som andra ger fr all deras batteriproduktion ven deras nya batterier.

Tesla har ingen mystisk verlgsen teknologi som inte andra har som r mint lika spjutspets.

Du menar att Tesla inte har nn bias i deras egen presentation av produkter?

Du kan yssna p allt de har att sga eller struna i det. Jag bryr mig extremt lite om vilket det blir.
Citera
2022-02-05, 00:53
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Du kan yssna p allt de har att sga eller struna i det. Jag bryr mig extremt lite om vilket det blir.

Om man bara stryker medhrs fr man sllan ut ngot anvnbar info. Stller man kritiska frgor s tvingar man fram argumentation. Det r som att g till Frlunda supporters och frga vilket lag som r vrldens bsta.
Citera
2022-02-05, 00:59
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Om man bara stryker medhrs fr man sllan ut ngot anvnbar info. Stller man kritiska frgor s tvingar man fram argumentation. Det r som att g till Frlunda supporters och frga vilket lag som r vrldens bsta.

Sandy Munro sa att model 3 var den vrsta ihopsatta bilen han hade sett, nr den faktiskt var det. Han fjskar inte fr ngon utan r helt intellektuellt uppriktig. Att sga detta till ngon som r hans direkta motsats r s klart resultatlst, men ngon annan kanske uppskattar den infon.
Citera
2022-02-05, 01:20
Medlem
Citat:
Sandy Munro sa att model 3 var den vrsta ihopsatta bilen han hade sett, nr den faktiskt var det. Han fjskar inte fr ngon utan r helt intellektuellt uppriktig. Att sga detta till ngon som r hans direkta motsats r s klart resultatlst, men ngon annan kanske uppskattar den infon.
Och vilket r slde Sandy av sitt Aktieinnehav i Tesla?
Citera
2022-02-05, 11:13
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vad brkar ni om? Att Tesla inte tagit fram batteriet genom att locka till sig kunskap samt frvrva bolag och pusha utvecklingen till en bttre vergng av grn energi?

Bara fr att undvika missfrstnd.

Elon Musk r allts "klimatskeptiker". Han vill anvnda batterier fr energilagring eftersom han tror att oljan kommer att ta slut.
Citera
2022-02-05, 11:46
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Jag skulle vilja lyfta laddntverk.

Tesla brjar sakta men skert ppna upp sitt laddntverk.
Hur kommer det pverka andra operatrers utbyggnad?

Som jmfrelse s r det ofta fruktansvrt att frlita sig alla andra operatrer frutom ev. Ionity.
Kommer t.ex Cirkle K eller Q8 kunna konkurrera med stationer med 8-40st laddpunkter?
Frdelen r sklart att dom sitter p kunskap gllande kaffe och kaka medans man laddar ngot som superchargerntverket saknar.

Men kommer viljan att investera i snabbladdare att minska nr Superchargerntverket r ppnat fr vriga mrken?

Jag hoppas sklart att det finns mnga operatrer som konkurrerar fr att vi konsumenter ska f en bttre upplevelse men kommer det bromsas av Teslas i dagslget relativt verlgsna stationer?
Jag tror det kommer finnas mnga olika laddare. Andra operatrer har inte lika stort behov av att brja pumpa ut snabbladdare n. Just nu r bara 6% av alla bilar i vrlden elektriska s Cirkle K och Q8 exempelvis tjnar inget p att stta in laddare n. Det kommer nog ndras i framtiden. Snabbladdare kommer vara lika vanligt som en bensinmack inom 10 r skulle jag gissa p.
Tesla kommer inte kunna erbjuda superchargers till alla bilar, redan nu r kn lng p mnga laddstationer. Vi kommer behva laddare frn mnga olika operatrer.
Citera
2022-02-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Och vilket r slde Sandy av sitt Aktieinnehav i Tesla?

Han slde dem fr att vara "opartisk" och det var ett bra tag sedan. Han konstaterade ven att han tjnat "vldigt mycket pengar" redan d. Monroe r ven mycket nervs fr Ford/GM och UAW dr han har sin pensionsfond d han arbetat fr dessa i decennier.
Citera
2022-02-05, 12:04
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Sjlvklart ska man kunna stlla kritiska frgor och ha en argumentation. Men allt behver inte argumenteras. Saker som Teslas vrdering eller huruvida Tesla kommer fortstta sin dominans ven efter alla konkurrenter slpper fler modeller r ngra saker som kan diskuteras. Men att du pstr att Panasonic gjort allt jobb p 4680 batterierna r bara ljligt. Det bevisar bara att du tar en motsatt stllning till allt som r positivt med Tesla. Det verkar vara en automatisk reaktion frn dig och det gr det ganska svrt att ta dig serist d. Du kan vara hur negativ du vill mot Tesla men du mste ven kunna erknna alla bra saker ocks.
Citera
2022-02-05, 12:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Sjlvklart ska man kunna stlla kritiska frgor och ha en argumentation. Men allt behver inte argumenteras. Saker som Teslas vrdering eller huruvida Tesla kommer fortstta sin dominans ven efter alla konkurrenter slpper fler modeller r ngra saker som kan diskuteras. Men att du pstr att Panasonic gjort allt jobb p 4680 batterierna r bara ljligt. Det bevisar bara att du tar en motsatt stllning till allt som r positivt med Tesla. Det verkar vara en automatisk reaktion frn dig och det gr det ganska svrt att ta dig serist d. Du kan vara hur negativ du vill mot Tesla men du mste ven kunna erknna alla bra saker ocks.

Tesla har inte uppunnit ngot helt nytt batteri. Det r en vidarutveckling av panasonics batterier. Det finns 1000tals som pumpar ut superlativ om Tesla ver allt. Det r intressantare att se ur en kritisk synvinken.
Senast redigerad av raskens 2022-02-05 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in