Citat:
Jag tror att det r annorlunda den hr gngen. Coronakraschen rddades av fed som hade pengaprintern p hgvarv. Nu ska dom pengarna ut frn marknaden igen (QT). Hoppas fr din skull att du har rtt. Har sjlv gett upp att kunna time:a macroprylar, det e fan helt omjligt, och historien upprepar sig sllan likadant som sist. Senast jag frskte time:a macro var under coronakraschen d det "ju sklart kommer g t helvete" och sen gick det bara upp och upp. Som tur var gick jag in igen efter bara ett par dagar. Hade jag varit tjurskallig hade det varit ett mycket dyrt misstag.
Elon pratar en hel del om finanslget i Full Send podcasten som slpptes idag. Det r en jvla soppa. Kina/Taiwan som sagt, Kina har ven en bostadssituation som liknar USAs r 2007/2008. Dock r lget i resten av vrlden lite mer sansat, inflationen verkar p vg ned mm. Det kan g precis hursomhelst.
Tesla kommer ju oavsett pverkas betydligt mindre n andra bolag av ev. recession osv men i korta loppet kan s klart brskursen paja ordentligt. Jag hade varit vldigt frsiktig med att slja Tesla d Q3/Q4 ser ut att bli riktigt dunder.
Elon pratar en hel del om finanslget i Full Send podcasten som slpptes idag. Det r en jvla soppa. Kina/Taiwan som sagt, Kina har ven en bostadssituation som liknar USAs r 2007/2008. Dock r lget i resten av vrlden lite mer sansat, inflationen verkar p vg ned mm. Det kan g precis hursomhelst.
Tesla kommer ju oavsett pverkas betydligt mindre n andra bolag av ev. recession osv men i korta loppet kan s klart brskursen paja ordentligt. Jag hade varit vldigt frsiktig med att slja Tesla d Q3/Q4 ser ut att bli riktigt dunder.
Det r vldigt mycket samtidigt nu. Inflation, recession, Ryssland/Ukraina, Kina/Taiwan, bostadsbubbla i Kina, hga rntor, Quantitative Tightening osv..
Inte nog med det s kanske Elon mste slja fler aktier om han inte lyckas omfrhandla priset p Twitter.
Jag kommer inte slja hela min position, men runt 10-20% cash vill jag ha redo iaf.
Q3 kommer va grym, men jag tror inte vi nr ver 30% bruttomarginal som Tesla hade i Q1 riktigt n.
Jag kommer dock kpa in mig innan Q4, garanterat.