2015-02-05, 09:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
Lge att kpa d kanske?

Onekligen ett skert kort. Hromdagen hjdes riktkursen till typ 350 dollar fr 2015.

Citat:
Ursprungligen postat av Snek
Slde allt mitt innehav i Tesla idag, bra plus

Nr kpte du och vad var gav? Hur mnga kpte du?

Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Om X visas i Geneve s kanske vi fr se nya niver. Men man vet aldrig, kanske r kningen som varit nu just den frhoppningen.

Tror mer att det har att gra med de positiva uppdateringsnyheterna senaste tiden som kar hastighet etc. Sedan har Model D kommit ut p marknaden mer rejlt nu. Utver detta nrmar sig kvartalsrapport #4 fr 2014 den 21:e februari.
Citera
2015-02-12, 00:13
Bannlyst
Tesla's loss wider than expected, sales fall short

Trist med oljepriset.
Citera
2015-02-14, 13:16
Medlem
Nu r det intressanta tider. Apple ska tydligen brja bygga elbilar (lnk). Fr ett r sedan bestmde Tim Cook att apple ska bygga elbilar. Hundratals ingenjrer hos apple har arbetat med projektet sedan dess. Frst nu blev det officiellt. Vad kommer hnda nu? Kommer apple fullstndingt krossa tesla och hela den moderna bilindustrin? Enligt ett rykte ska apple dessutom ha frskt kpa tesla och varit i hemilga samtal med Musk.
Citera
2015-02-14, 13:24
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Nu r det intressanta tider. Apple ska tydligen brja bygga elbilar (lnk). Fr ett r sedan bestmde Tim Cook att apple ska bygga elbilar. Hundratals ingenjrer hos apple har arbetat med projektet sedan dess. Frst nu blev det officiellt. Vad kommer hnda nu? Kommer apple fullstndingt krossa tesla och hela den moderna bilindustrin? Enligt ett rykte ska apple dessutom ha frskt kpa tesla och varit i hemilga samtal med Musk.

Apple r inte gud och Tim Cook r ingen visionr, han r en logistiksnubbe. Det r helt fr tidigt att frutsp om de kommer "krossa" ngon ver huvud taget.
Citera
2015-02-16, 16:48
Medlem
PilotHockeys avatar
Jag tror inte ngon kommer krossa Tesla. Tesla r just nu 5 r fram i tiden jmfrt med alla andra elbilsaktrer. Tror inte ngon kommer bli bttre innan 2030 innan jag ser det med egna gon. Jvligt ltt att snacka men nr dem vl brjar producera sina "otroliga elbilar som skall krossa Tesla" s gr det inte s bra.
Citera
2015-02-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag tror inte ngon kommer krossa Tesla. Tesla r just nu 5 r fram i tiden jmfrt med alla andra elbilsaktrer. Tror inte ngon kommer bli bttre innan 2030 innan jag ser det med egna gon. Jvligt ltt att snacka men nr dem vl brjar producera sina "otroliga elbilar som skall krossa Tesla" s gr det inte s bra.

De nrmaste r idag dr tesla var 2006. Frvisso med strre serier, men med smre bilar n roadstern.
Citera
2015-02-17, 12:15
Medlem
PilotHockeys avatar
Lite Offtopic men kan inte ngon MOD ndra titeln p denna trden. "Kp aktier "I" Tesla Motors" skall det vara. Str mig otroligt mycket p folk som skriver p och antyder ett bolag. Man kper en del I ett bolag, inte p ett bolag.
Citera
2015-02-17, 12:24
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Lite Offtopic men kan inte ngon MOD ndra titeln p denna trden. "Kp aktier "I" Tesla Motors" skall det vara. Str mig otroligt mycket p folk som skriver p och antyder ett bolag. Man kper en del I ett bolag, inte p ett bolag.
Men det r ju bara "skra pengar" nr man kper pengar p ett bolag.
Citera
2015-02-22, 13:08
Medlem
raskenss avatar
Tycker Tesla motors r ett av de f riktigt roliga och spnnande fretagen som finns. Ett annat fretag r Spacex som jag grna hade kpt aktier i om det hade gtt, mest fr det fretaget r s djvvulusiskt coolt. Det kan g hur som helst men knns som dom faktisk har "apple" potential. Enligt den hr intervjun med Elon s tror han (spola 15 minuter) att Tesla kommer vara lika stort som Apple om 10 r.

https://www.youtube.com/watch?v=wvB01EibT2g

Om man handlar Tesla aktier i dag fr runt 200USD vad kommer denna aktie att vara vrd om dom verkligen skulle vxa s mycket p 10 r?

Tror knappast ryktet om Apples kp av tesla r serist. Elon skulle knappast vilja slja ut sitt sktebarn oberoende vilket belopp han fick, Specellt om han har den ambitionsnivn han har. Tesla har ju inte heller finansiella problem.
Senast redigerad av raskens 2015-02-22 kl. 13:27.
Citera
2015-02-22, 13:40
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tror knappast ryktet om Apples kp av tesla r serist. Elon skulle knappast vilja slja ut sitt sktebarn oberoende vilket belopp han fick, Specellt om han har den ambitionsnivn han har. Tesla har ju inte heller finansiella problem.

Hller med, Musk kommer inte slja av detta. Min bild av Musk r att han befinner sig i detta spelet fr att bygga sitt imperium och inte fr kosing.
Citera
2015-02-22, 21:11
Medlem
raskenss avatar
Musk r smart, ohyggligt smart. Han har en naturvetenskaplig begvning lngt mer skrpt n de flesta. Ganska trevligt med en fretagsledare som faktiskt kan fysik och naturvetenskap i fingerspetsarna kombinerat med en mlmedvetenhet och en vldigt behaglig och sympatisk och trevlig personlighet.

Borde finnas fler av hans kaliber.
Citera
2015-02-23, 11:16
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papanoir
Men det r ju bara "skra pengar" nr man kper pengar p ett bolag.

Detta stmmer inte lngre. Fr 3 r sedan kunde man hva in storkovan genom att kpa aktier i Tesla. Idag kan man visserligen fortfarande tjna bra med pengar men inte alls lika stora mjligheter fr en otrolig avkastning lngre.

Mod, snlla ndra titeln p trden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in