2014-11-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topptroll
Bra info! Jag kper p mig mer aktier infr detta.

Gr det. Ju fler som fr upp gonen fr bilarna desto bttre frutsttningar fr bolaget och aktien.
Citera
2014-12-17, 10:16
Medlem
Gtt ner med nra 25% p 3 mnader
Citera
2014-12-17, 10:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1200VB
Lite smroligt med tanke p trdnamnet.
Citera
2014-12-17, 11:04
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1200VB

Det droppet r pga Oljepriset, slde av 70% av mina aktier precis nr jag lste att oljepriset brja rasa nedt, annars skulle jag nu frlorat mycket pengar fr stunden. (det vnder snart igen)
Citera
2014-12-20, 15:16
Medlem
Ni insatta, r det lge att kpa nu?
Citera
2014-12-20, 17:23
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Det droppet r pga Oljepriset, slde av 70% av mina aktier precis nr jag lste att oljepriset brja rasa nedt, annars skulle jag nu frlorat mycket pengar fr stunden. (det vnder snart igen)
Tror mnga verskattat oljeprisets pverkan p Teslas frsljning.

Flaskhalsen i frsljningsvolymerna fr Tesla r inte efterfrgan, utan produktionstakten, och d r det frmst pruduktionen av batterier som r problemet. Folk stller sig p k fr att kpa en Model S fr att de tycker det r en vldigt bra bil. Att den r billigare i drift r bara en bonus.

Det r ju drfr man knnt sig tvungen att sjlva bygga en gigantisk batterifabrik med samma produktionsvolym som alla andra batterifabriker i vrlden. Det var enda sttet att f tag i batterier i de mngder som Tesla frvntar sig behva fr sin Model 3. Mjligtvis kommer kparna av Model 3 vara prisknsligare och drfr mer beroende av oljepriset. Men hller man vad man lovat med den bilen s tror jag Tesla kommer vara p generation 2 eller 3 av Gigafactories innan en sdan sak som oljepriset pverkar volymerna mrkbart.
Citera
2014-12-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Ni insatta, r det lge att kpa nu?
P lng sikt s r det kplge nu! Men p kort sikt r det omjligt att sga d aktien svnger ngot otroligt!
Citera
2014-12-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Tror mnga verskattat oljeprisets pverkan p Teslas frsljning.

Flaskhalsen i frsljningsvolymerna fr Tesla r inte efterfrgan, utan produktionstakten, och d r det frmst pruduktionen av batterier som r problemet. Folk stller sig p k fr att kpa en Model S fr att de tycker det r en vldigt bra bil. Att den r billigare i drift r bara en bonus.

Det r ju drfr man knnt sig tvungen att sjlva bygga en gigantisk batterifabrik med samma produktionsvolym som alla andra batterifabriker i vrlden. Det var enda sttet att f tag i batterier i de mngder som Tesla frvntar sig behva fr sin Model 3. Mjligtvis kommer kparna av Model 3 vara prisknsligare och drfr mer beroende av oljepriset. Men hller man vad man lovat med den bilen s tror jag Tesla kommer vara p generation 2 eller 3 av Gigafactories innan en sdan sak som oljepriset pverkar volymerna mrkbart.
Tnker i samma banor som du. Och nr Model 3 r frdig s r jag rtt sker p att oljepriserna r tillbaka p hgre niver n idag.
Citera
2015-02-04, 15:27
Medlem
PilotHockeys avatar
Nu r aktien pvg uppt igen. Stngde p 218 igr efter att ha varit nere p 205 ett tag.
Citera
2015-02-04, 15:37
Medlem
Superduperfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Nu r aktien pvg uppt igen. Stngde p 218 igr efter att ha varit nere p 205 ett tag.
Lge att kpa d kanske?
Citera
2015-02-04, 16:37
Medlem
Sneks avatar
Slde allt mitt innehav i Tesla idag, bra plus
Citera
2015-02-04, 18:01
Medlem
Om X visas i Geneve s kanske vi fr se nya niver. Men man vet aldrig, kanske r kningen som varit nu just den frhoppningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in