Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Inte ändrat något. Popup är blockerat sedan tidigare. Det här rör sig om en grå ruta som dyker upp i nedre hörnet (höger). Verkar inte direkt kopplat till någon hemsida som jag tolkar det. Den är bara uppe några sekunder och ser ut att höra till själva webbläsaren snarare än något på webben. Det är fler som uppmärksammat detta.
https://support.mozilla.org/sv/questions/1139372
Här föreslår de att man ska ändra i about
:config, men jag tycker det verkar lite overkill. Som sagt, märkligt att det inte går att blocka permanent i inställningarna.
Menar du att det är information om något, och inte typisk reklam som kommer upp? Vad står det då?
Det hade varit intressant med en länk så att det eventuellt skulle gå att reproducera dessa popup's. Men jag tror det är ett lokalt problem (för dig, och några andra som drabbats).
Att följa förslaget att ändra i about
:config > dom.push.enabled > false kan iofs verka onödigt men om dessa popup nu stör dig så varför inte testa detta? Den kommer ju att stänga av dessa push's.
Ett annat alternativ är att installera en reklamblockerare som t ex uBlock Origin, dessa rensar ofta bort popup's automatiskt. Har du redan en sådan igång, eller inte?
Du kan också skapa en ny extra profil och se om dessa popup's försvinner. Om de gör det, vet du åtminstone att ditt problem beror på något av dina tillägg, någon personlig inställning, eller någon korrupt cachefil i din gamla profil.