2013-07-01, 23:57
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Firefox kraschade så jag "avslutade process." Och när jag öppnar det på nytt så
kommer det upp en sida med något "Ghostery", stängde ner den men fanskapet
bjöd in sig själv och la sig högst upp i webbläsaren.

Någon som vet hur man får bort skiten?

Så jävla trött på alla jävla tillägg som kommer från alla håll, till slut sitter man och
tittar genom en 3 cm hög springa när man surfar.
Citera
2013-07-02, 23:02
Medlem
Nooijds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Firefox kraschade så jag "avslutade process." Och när jag öppnar det på nytt så
kommer det upp en sida med något "Ghostery", stängde ner den men fanskapet
bjöd in sig själv och la sig högst upp i webbläsaren.

Någon som vet hur man får bort skiten?

Så jävla trött på alla jävla tillägg som kommer från alla håll, till slut sitter man och
tittar genom en 3 cm hög springa när man surfar.
Ghostery är ett tillägg. Tryck på firefox menyn, välj tillägg och ta bort det bara.
Citera
2013-07-02, 23:29
Medlem
Nooijds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 'DAGGER[X
'|44112787]Firefox kör riktigt sakta. Speciellt sidor med videos. Allt som ska spelas upp hackar och tar minuter att starta. Att skriva denna text hackar också! Då och då låser sig allt några sekunder innan texten "trillar in" i efterhand. Allt detta trögkörande får mina ögon att blöda.

Spec:
Win 7 64bit SP1.
Intel Core i7 3770 3.4ghz.
16gb ram.
AMD Radeon HD 6450
Corsair Force SSD 3

Man skulle kunna tro att denna dator blixtsnabbt kunde ladda webb, media mm. men det går inte.

Firefox 22 men även tidigare versioner gör allting i en takt som får mig att minnas mitt 56kb modem.

Vad har jag provat hitills? Alla idiotgrejer:
0. Resetat Firefox, tömt alla cachen, kör CCleaner med alla alternativ förbockade.
1. Helt rensat ut Firefox och ominstallerat det.
2. Scannat datorn med Avast, Trendmicro, SpybotSD, Malwarebytes, Rootkit, etc.
3. Kontrollerat diverse inställningar. Kollat att Win 7 är optimerat för SSD. Stängt av onödiga program på autorun. Avinstallerat och ominstallerat flash.
4. "How to speed up firefox" grejer från webben, ändrat inställningar i about:config
5. Gett Firefox hög prioritet i aktiviteteshanteraren.
6. Uppdaterat diverse drivrutiner.
7. Avinstallerat Flash, vilket hjälpte lite. Men det är svårt att gå utan.

INGENTING verkar hjälpa mot detta tröga program, det gör mig galen. Min Galaxy S2 gör det allra mesta bra mycket snabbare än datorn. Det verkar orimligt att det ska vara så.
Jag har självklart sökt efter andra med samma problem, och det verkar finnas flera personer på t.ex. Mozillas supportforum med samma problem och samma oförmåga att hitta en lösning.

Hjälp?
Har du provat med en ny profil?
https://support.mozilla.org/sv/kb/Ha...kapa_en_profil
Citera
2013-07-14, 12:49
Medlem
Redors avatar
När jag stänger ner Firefox och sen startar den igen vid ett annat tillfälle så startar den alltid på senast besökta sidorna, även ev. extra flikar.
t.om när jag avinstallerat och installerat om det så startar den på den sida jag senast besökte.
Alla inställningar är som dem ska, dvs att den ska starta på hemsidan vid varje start osv..Men det gör den inte som sagt..

Någon som vet vad som kan vara fel?
Senast redigerad av Redor 2013-07-14 kl. 13:15.
Citera
2013-07-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
När jag stänger ner Firefox och sen startar den igen vid ett annat tillfälle så startar den alltid på senast besökta sidorna, även ev. extra flikar.
t.om när jag avinstallerat och installerat om det så startar den på den sida jag senast besökte.
Alla inställningar är som dem ska, dvs att den ska starta på hemsidan vid varje start osv..Men det gör den inte som sagt..

Någon som vet vad som kan vara fel?

Inställningar - allmänt - När Firefox startar:
Citera
2013-07-14, 22:17
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Inställningar - allmänt - När Firefox startar:

= "Visa startsidan". Så det är inte det som är felet..
Citera
2013-07-15, 11:25
Medlem
MaQens avatar
Kan man förstora huvudmenyn? (Den högst upp i FF, där man kan skriva in address, och öppnar flikar)??
Menar då alltså hela den

http://tinypic.com/r/2lnh9co/5
Citera
2013-07-15, 15:52
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Kan man förstora huvudmenyn? (Den högst upp i FF, där man kan skriva in address, och öppnar flikar)??
Menar då alltså hela den

http://tinypic.com/r/2lnh9co/5
Ja det kan man...
Räcker det med att kunna förstora texten på tabbarna och adress/sök baren (navigeringspilar, ikoner och övrigt i normal storlek) enligt bild https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20o%20bar.png ?
Citera
2013-07-15, 16:39
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Menar då alltså hela den

Ja.
https://addons.mozilla.org/en-us/fir...-size-changer/
Citera
2013-07-20, 21:40
Medlem
Fallmans avatar
Behöver hjälp!

Vill kunna utnyttja en funktion som alltid har fungerat tills för några dagar sedan...

Om jag stänger en flik, eller ett helt fönster, så vill jag kunna öppna det igen om jag ångar mig på en gång.

Under Historik -> Nyligen stängda flikar eller Nyligen stängda fönster

Båda dem två är gråa för mig, Varför har det blivit så? Hur fixar jag?
Citera
2013-07-24, 17:56
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Behöver hjälp!

Vill kunna utnyttja en funktion som alltid har fungerat tills för några dagar sedan...

Om jag stänger en flik, eller ett helt fönster, så vill jag kunna öppna det igen om jag ångar mig på en gång.

Under Historik -> Nyligen stängda flikar eller Nyligen stängda fönster

Båda dem två är gråa för mig, Varför har det blivit så? Hur fixar jag?

Ingen som vet??
Citera
2013-07-24, 21:05
Medlem
Min FF fryser när jag går från vilo läge på min bärbara, e det något känt fel. kör ff22.0 W7home, har dykt upp senaste vecka, vet inte om jag uppdaterat så detta dykt upp. Språk SV om det spelar roll. Fungerar att stänga och återställa föregående session. vore skönt att slippa den work arounden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in