'|44112787]Firefox kör riktigt sakta. Speciellt sidor med videos. Allt som ska spelas upp hackar och tar minuter att starta. Att skriva denna text hackar också! Då och då låser sig allt några sekunder innan texten "trillar in" i efterhand. Allt detta trögkörande får mina ögon att blöda.
Spec:
Win 7 64bit SP1.
Intel Core i7 3770 3.4ghz.
16gb ram.
AMD Radeon HD 6450
Corsair Force SSD 3
Man skulle kunna tro att denna dator blixtsnabbt kunde ladda webb, media mm. men det går inte.
Firefox 22 men även tidigare versioner gör allting i en takt som får mig att minnas mitt 56kb modem.
Vad har jag provat hitills? Alla idiotgrejer:
0. Resetat Firefox, tömt alla cachen, kör CCleaner med alla alternativ förbockade.
1. Helt rensat ut Firefox och ominstallerat det.
2. Scannat datorn med Avast, Trendmicro, SpybotSD, Malwarebytes, Rootkit, etc.
3. Kontrollerat diverse inställningar. Kollat att Win 7 är optimerat för SSD. Stängt av onödiga program på autorun. Avinstallerat och ominstallerat flash.
4. "How to speed up firefox" grejer från webben, ändrat inställningar i about
:config
5. Gett Firefox hög prioritet i aktiviteteshanteraren.
6. Uppdaterat diverse drivrutiner.
7. Avinstallerat Flash, vilket hjälpte lite. Men det är svårt att gå utan.
INGENTING verkar hjälpa mot detta tröga program, det gör mig galen. Min Galaxy S2 gör det allra mesta bra mycket snabbare än datorn. Det verkar orimligt att det ska vara så.
Jag har självklart sökt efter andra med samma problem, och det verkar finnas flera personer på t.ex. Mozillas supportforum med samma problem och samma oförmåga att hitta en lösning.
Hjälp?